Weet iemand of ik vicks vaporub op mag smeren? Ik heb een flink koutje o.i.d. te pakken en dit helpt altijd wel goed.
Zwangerschap Dit middel kan, voor zover bekend, zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt tijdens de zwangerschap, mits het middel niet op grote huidoppervlakken wordt toegepast. Gevonden op internet. Vicks Vaporub - Medicijnen & Bijsluiters - ConsuMed
Hallo, Mij is verteld door de assistente vd huisarts oen ik voorhoofdholte ontsteking had dat ik er niet mee mocht stomen omdat het de weeen zou kunnen opwekken.... Menthols/mint spullen zouden de weeen kunnen opwekken. Bel anders voor de zekerheid je huisarts. Beterschap! Groetjes Loes
Bij mij op de bijsluiter staat dat het niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap... Ik smeer het ook altijd bij een verkoudheid, maar vorige keer ook niet kunnen smeren. Vicks Blue snoepjes en een ajuin naast het bed hebben mij goed geholpen.
Ik heb deze maand een potje gehaald en daar staat op de bijsluiter hetzelfde wat Umm zegt! Dus gewoon een klein beetje op je borst smeren. Zou het alleen niet gebruiken om te gaan stomen. Voor stomen kan je kamille gebruiken of alleen water.
Ik heb mijn bijsluiter nog eens gecheckt en daar staat letterlijk op: 'Dit product moet vermeden worden tijdens de zwangerschap.' Raar dat dat bij jullie er anders opstaat... Ik durf mijn potje alleszins niet te gebruiken.
Ik vind het ook vreemd dat het kennelijk per potje verschilt wat er op staat... Ik heb het één keertje gebruikt, omdat ik echt bijna geen lucht mee kreeg. Nu heb ik gelukkig pilletjes en een neusspray van de huisarts gehad.. Maar voel me nog steeds beroerd.. En dat al een week..
Wat raar! Ik heb ook nog een keer gecheckd en er staat dat het wel gebruikt kan worden?! Zelfde tekst als van Umm Vreemde bijsluiters ....
Voor Belgische beebjes mag het niet blijkbaar? Zal dan wel een verschil in nationale regels en richtlijnen zijn, dat die bijsluiters per land verschillen. Wel vreemd hoor...
je kunt op dit forum toch ook een vraag stellen aan een verloskundige of kraamzorg?? misschien kunnen die de oplossing geven. groetjes petra
Gebruik bij zwangerschap en borstvoeding: In geval van het gebruik van te hoge doses door de moeder, is een risico van foetale convulsie niet uitgesloten. Daarom dient het gebruik van Vicks Vaporub tijdens zwangerschap te worden vermeden. Kamfer kan de borstvoeding belemmeren. Bij gebruik op de borst is het bovendien niet uitgesloten dat het door de zuigeling wordt opgenomen. Daarom dient het gebruik van de zalf gedurende de borstvoeding eveneens te worden vermeden. Ik mocht het ook absoluut niet gebruiken bij mn voorhoofdholte ontsteking tijdens de zwangerschap. Groetjes Loes
waar komt die bijsluier dan vandaan? Want volgens het farmacotherapeutisch kompas (wat huisartsen gebruiken) mag het weer wel.
Hoi hoi, Ik heb het hier vandaan: Vicks Vaporub Pommade/ Zalf 100g - Snelle levering Maar ik zie nu idd weer ergens op een andere site staan dat he tijdens de zwangerschap wel mag en tijdens het geven van borstvoeding niet. Maar ja ik heb het niet gebruikt ik mocht het neit van de dokter. Goetjes Loes