Hebben jullie ook zoveel zin in een elfstedentocht,het wordt spannend en als je de temperaturen nu ziet dan hoop ik echt dat we weer een elfstedentocht gaan krijgen. Voor wie wat zoekt in de omgeving van de elfsteden,ik heb wat adresjes opgezocht; In deze hoek zit je heel mooi,je bent dan vlakbij Lemmer,stavoren,sloten,sneek,Ijlst,Hindeloopen en workum. Recreatieoord de Koevoet: Groots in kleinschaligheid Logies & Ontbijt - B&B Camping De Weidevogel Safier, het luxe B&B in Joure geeft een comfortabel hotelgevoel, maar bovenal het persoonlijke van thuis! Herberg Joure in het hart van Friesland, bijzonder overnachten in hotel met bed & breakfast service Bed and Breakfast Joure
Lijkt me best leuk! Dan maak ik het een keer bewust mee aangezien de laatste in 97 is geweest en ik toen 10 was
Ik weet niet of je uit Friesland komt...maar hier leeft het nog niet zo als in de rest van Nederland hoor! Pas als de friezen de kriebels krijgen dan is er een kans
@mamavanjuul : hahaahahaha hele goeie!!!! Het is echt opvallend dat het hele land vaak al ver vantevoren op z'n kop staat als het een beetje vriest. Hier is alles nog rustig hoor.. Met de elfstedentocht staat Friesland ineens wel op de kaart.. ( dan weet men ineens wel dat boven Zwolle de wereld niet ophoudt )
Het lijkt mij wel erg leuk om weer eens een elfstedentocht mee te mogen maken. De friezen zijn dan wel wat afwachtender,maar dat wil niet zeggen dat het bij heel veel friezen kriebelt.
Ik heb er zelf helemaal niks mee, maar wordt wel gek van mijn man ieder jaar hoopt hij erop, hij zit nu al te duimen, zucht....
Er is dit keer wel een grote kans dat het wel komt. Het ijs is mooi en ook al best dik. Maar goed, we zullen zien.
Er is een begin.. Rayonhoofden Friesland komen bijeen | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Net als ieder jaar zit men in spanning, logisch! Het is natuurlijk een waanzinnige tocht. Wij hebben al een plekje, ze schaatsen namelijk voor het huis van mijn ouders langs Hoe rustig de friezen er ook onder zijn, de schaatsers hebben echt wel kriebels in hun buik hoor! Dat kun je niet ontkennen.
Wij wonen op de grens Groningen - Friesland. Tuurlijk wordt er over gepraat maar om nu te zeggen dat het echt al elfstedenkoorts heerst hier... Nee. Zou het wel erg leuk vinden als hij gereden kan worden. Mijn zwager en schoonvader mogen heb beiden rijden dit jaar Mijn man hoopt op de Noorderrondritten! 160 km door de provincie Groningen. Die mag hij dan weer rijden! Van mij mag het dus nog wel even door vriezen!
Mol het hangt af van het groeien van het ijs en daar zijn wat factoren aan verbonden,maar er is een kans.
Snap heel die ophef dr rond omheen ook niet?! Boeiend, of die wel of niet komt? Er staat, of valt geen land mee. Ben ik te jong/te nuchter/ of een rasechte Brabander dat t me werkelijk geen fluit kan schelen of ie komt of niet?!? Leuk voor de Friezen, en daar houd t dan ook mee op.
Het woord Elfstedentocht valt al zodra de eerste mm ijs op de slootjes ligt. Vind er toch altijd wel veel hysterie om heen hangen. En 9 van de 10x is het dus hysterie om niets omdat het niet doorgaat. Volgens mij ben ik er gewoon te nuchter voor om dit spannend te vinden (en dat terwijl ik jarenlang met veel plezier geschaatst heb). De herinnering die me van de laatste Elfstedentocht bij staat zijn beelden van tv. Een mannelijke deelnemer van wat hogere leeftijd met ijspegels in z'n baard. Zoooooo niet sexy. Doe mij maar Sven Kramer op de 5000 m langebaan.