Volgorde bedritueeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda1903, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1903

Linda1903 Lid

21 jan 2013
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een vraagje m.b.t. het bedritueeltje.
    Elke dag proberen we dit hetzelfde te doen. Nu is bij mijn zoontje z'n eerste tandje langzaam aan het doorkomen dus wil het tandenpoetsen toevoegen aan het ritueel. Nu krijgt hij als laatste zijn fles, boertje laten en dan gaat hij vrijwel altijd lekker slapen. Voor de fles, doen we zijn pyjama (of met het warme weer alleen een romper) aan, slaapzak aan, vitaminedruppeltjes, verhaaltje lezen en fles. Waar past het tandenpoetsen dan het beste tussen? Voor of na de fles? En de druppels?

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen!

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik zou het tandenpoetsen als allerlaatste doen, als je na tandenpoetsen nog een fles gaat geven dan heeft het poetsen weinig zin ;)

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Bij ons: uitkleden, wassen of badje, ravotten met papae:D, pyama + slaapzakje aan, fles (nu niet meer), tanden poetsen, boekje lezen, naar bed.

Dus na fles poetsen, anders heeft poetsen geen zin!

4. Linda1903

Linda1903 Lid

21 jan 2013
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja, op zich natuurlijk heel logisch ;) Eerst fles, dan tandenpoetsen. Ons mannetje is vaak al zo moe na de fles, maar gewoon wennen misschien en gewoonte laten worden...

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Logisch dat hij moe is! Ik heb tot 12 maanden bv gegeven, dan kan je voor het voeden poetsen. En viel hij dan in slaap... Pas met een jaar de fles en toen ging het goed.

Poetsen hoeft natuurlijk nog niet lang met de eerste tandjes!

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Poetsen moet echt wel met de eerste tandjes !!

Hier vanaf 4 mnd al tandjes en toen kreeg ze nog volop nachtvoedingen ik poetste wel en dan in de ochtend met alleen water of een mini beetje tandpasta.
    Tja ik ga niet midde in de nacht tanden poetsen dus dan maar zo.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons:
    Omkleden. Op stoel naast bed de fles. Tandenpoetsen (eerst paar slokken water ivm tandbederf melk). Verhaaltje. Knuffelen en dan slapen.

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier nooit echt een heel vast ritueel gehad. Maar ook nooit echt problemen gehad met het naar bed gaan. Als het maar duidelijk is dat hij naar bed gaat dan maakt hier de volgorde niet echt uit.

Het is trouwens niet goed om meteen na de fles tanden te poetsen omdat je met eten en drinken zuren aanmaakt in de mond die de tanden kunnen bederven als je de beschermlaag dus meteen na eten of drinken weghaalt. Dan is het zelfs beter om voor het drinken de tanden te poetsen maar ook dan moet je weer wachten tot het glazuur weer opgebouwd is voordat je eet of drinkt. Hier worden de tanden pas gepoetst een half uur na het drinken. Dan zijn die zuren weer uit de mond.

9. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik poets 's ochtends de tandjes maar dat is ook geen ideale oplossing. "s nachts heeft het tanden poetsen de tijd om zn werk te doen.

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    In de ochtend poetsen is ook echt prima hoor. Maakt echt niet zoveel uit als je maar rekening houd met eten en drinken voor en na het poetsen.

Deel Deze Pagina