Hoi meiden, Zoals het er nu steeds meer naar uit gaat zien wordt het eind dit jaar of begin 2015 ivf voor ons. Heb ik naar m'n verzekering gekeken, zit bij de vvaa en blijkt als ik meer mijzelf meer aanvullend verzeker wordt het onbeperkt vergoed. Nu is mijn vraag wanneer hoog ik de verzekering op, gezien ik het nu nog niet nodig heb. Maar het natuurlijk wel al opgehoogd moet zijn voordat je eraan begint. Dank jullie wel. Groetjes
Hallo Siepie, de kosten van een ivf vergoeding worden vergoed vanuit de basisverzekering. Dit staat los van de aanvullende verzekering. (Let op: eigen risico is wel van toepassing) Er zijn verzekeraars die een 4e en/of 5e poging vergoeden, deze komen dan wel uit een aanvullend pakket. Je kunt je zorgverzekering aan t einde van het jaar aanpassen. Tussentijds is niet mogelijk
Hou er wel rekening mee dat je soms minimaal een jaar verzekerd moet zijn, voordat je voor bepaalde behandelingen in aanmerking komt. IVF wordt vanuit de basisverzekering vergoed. Hoe het met extra behandelingen zit, zou je moeten nakijken.
Hoi dames, dank voor het antwoord. Denk dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was. Ik weet dat je er 3 vergoed krijgt. Ik ben nu toevallig al verzekerd bij een zorgverzekeraar die bij uitbreiding van je aanvullend je 4de 5de etc van ivf vergoed. Dus opzich al een jaar daar, dus dat is dan al mooi meegenomen. Maar zal dan eens informeren of ik hem eerder op kan hogen of dat dit pas aan het einde van het jaar kan. Volgens mijn gegevens kan ik het nu al omzetten via zon inlog procedure. Denk beter nu al hieraan denken mocht ik er meer dan 3 nodig hebben, gezien hoe duur het is als je het dus volledig zelf moet betalen.
Wat fijn zo'n verzekeraar die meer dan 3 behandelingen vergoed. Natuurlijk hoop je ze niet nodig te hebben. Wij begonnen na een jaar aan ICSI 3. Maar hoe snel je op dat punt bent is moeilijk te voorspellen denk ik. Ik zou daarom mijn verzekering in december veranderen, dan gaat dat per januari 2015 in. Misschien heeft het ophogen van je verzekering als voordeel dat je ook meteen voor dingen als prenatale screening en kraamzorg verzekerd bent?
Yep dan heb je idd het hele pakket zag ik al. Ook zonder medische noodzaak in ziekenhuis kunnen bevallen zonder eigen bijdrage etc, dus er zijn nog meer plus punten
ivf / icsi / iui worden uit de basis verzekering betaal ivf / icsi 3 volledige pogingen ,iui zo 9 dacht ik ( orha ) wel gaan ze knabbelen aan de eigen risico dus hou daar rekening mee dat je plots in een keer alles moet betalen na een volledige behandeling ( vooral lab kosten zitten er soms niet geheel in ) er komen weer nieuwe regels in 2015 dus hou je oog daar goed op ( hoorde ik tijdens onze behandeling van mijn arts ) dat je niet plots voor verandering staat
Freya heeft juist laten weten dat de vergoedingen voor vruchtbaarheidsbehandelingen in 2015 niet veranderen Overigens, de kans dat je binnen een jaar meer dan 3 IVF/ICSI-pogingen doet, is echt heel erg klein. Eigenlijk is het zonde om zo vroeg al te beginnen met het betalen van een berg extra geld, voor een aanvullend pakket..
Voor zover ik weet UMC (4+5, zonder medische selectie) PNO (4) zonder medische selectie UNIVÉ (4+5 dacht ik) WEL medische selectie En er is nog 1, maar dan moet je werken bij het ministerie van defensie (weet de naam niet meer)
Hoi, ik ben nu verzekerd bij achmea, en deze vergoed 3ivf/icsi maar kan ik overstappen terwijl je al in een traject bezig bent? Dat ik in december overstap naar een verz die 4/5 vergoed? Zijn dat bovenstaande verzekeringen? Wij worden wel geholpen in gent, wellicht is het dan anders?
Dan zou ik voor PNO gaan. Zij vergoeden 4 pogingen én betalen 200% van het Nederlands tarief bij behandelingen in het buitenland (die duurder zijn).
Of UMC, zij vergoeden een 4e/5e poging, echter wel tot NL tarief. (Dit was in 2014) Wel poging meer, let wel op ivf in bijv Düsseldorf of Gent