Ik schijn als kind alleen maar de bof gehad te hebben en dus ook geen waterpokken. Nu kan dat bij volwassenen natuurlijk flink hard aankomen, dus maak me daar een beetje zorgen over nu zoonlief in de fase komt dat hij meer met kinderen in aanraking komt en ik dus ook. Mijn vorige huisarts achtte het niet nodig om te testen op antistoffen of te enten, maar nu heb ik een nieuwe en ga het toch nog eens vragen. We zijn ook bezig voor een tweede en dan zit ik er helemaal niet op te wachten. Iemand in dezelfde situatie gezeten en wat deed de huisarts daaraan of deed hij/zij niets? En heeft iemand het op volwassen leeftijd gehad? Hoe heb je dat ervaren?
Ik heb ze gehad toen ik 21 was en was er doodziek van. Koorts boven de 40 graden en die pokken zaten overal. Van mn hoofd tot tussen mn tenen. Zelfs in mn neus en mn vagina ik woonde nog thuis en mijn moeder zat hele nachten naast mijn bed om te kriebelen. De jeuk was abnormaal en ik kan me nu zo goed voorstellen hoe moeilijk het voor die kleintjes is. Ik was volwassen en kon zelfs niet stoppen met krabbelen en kriebelen. ik moest om de dag bij de huisarts komen om te checken op longontsteking. Zes weken heb k thuisgezeten en ik ben kilo's afgevallen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als toen. mijn zoontje heeft het gelukkig al gehad en daar ben ik zo blij mee. Echt....waterpokken op volwassen leeftijd wens ik niemand toe.
Ik heb t als kind gehad. Mijn man 1.5 jaar geleden. Hij is er echt ziek van geweest. Koorts en ontzettende jeuk. Als volwassenen kun je er echt heel ziek van worden (als kind ook )zit je echt niet op te wachten
Ik zit er dus inderdaad echt niet op te wachten. Heb de huisarts gebeld en wordt vanmiddag teruggebeld over hun werkwijze in zo'n geval. Desnoods betaal ik het bloedonderzoek wel zelf, misschien heb ik het ooit in een niet opvallende, milde vorm gehad. Je weet maar nooit.
Mijn vriend heeft ze ook gehad op volwassen leeftijd. Hij is er heel ziek van geweest. Ik ben benieuwd wat je huisarts vanmiddag gaat zeggen.
Als volwassene zou ik mij dan zeker laten inenten! Ben je in elk geval 10-20 jaar beschermd want als volwassene wil je zeker geen waterpokken krijgen!
Op de site vh rivm staat dat je je als volwassene kunt laten inenten. In Duitsland enten ze alle kinderen standaard in.. Ik zou daar zeker voor kiezen.
Ik heb ze twee weken geleden gehad! Hoogstwaarschijnlijk aangestoken door zoonlief, die had ze een paar weken daarvoor. Met behulp van een flinke lading medicijnen (antiviraal, antihistamine, paracetamol, hoestdrank en ontsmettingsmiddel voor op de blaasjes), was ik er redelijk snel weer overheen. Het was geen prettige ervaring, maar echt doodziek was ik er niet van. Indien je bezig bent zwanger te worden zou ik me indien mogelijk zeker in laten enten...
Idd gewoon vragen om te enten. Mijn oudste heeft nu waterpokken en niet een klein beetje ook! Ze heeft het zo erg dat er kans is op krentenbaard Mijn moeder is heel bang dat ze het ook krijgt, ze heeft een goed lopend bedrijf en ziek zijn kan ze max 2 dagen.
Wat jij omschrijft is bij kleintjes ook zo hoor (hoge koorts, flink ziek, en overal) ik heb ze al drie keer gehad (ik maak namelijk geen antistoffen) en moet alleen in de zwangerschappen extra oppassen dus. Ik vind het allemaal wel meevallen (de 2e en 3e keer geen koorts alleen maar pokjes en grieperig zeg maar), je moet er gewoon afblijven (kunnen kids trouwens veel beter dan volwassenen haha) vooral niets eraan doen, niets smeren, niet in bad of wassen even, dan jeukt het het minste.
Ik heb nooit iets laten controleren maar hyet geklregen toen ik 24 was. Dat deed wel flink zeer, maar dat doet het als kind ook. Ze wilden me toen opnemen in het ziekenhuis omdat je dan strenger gecontroleerd moet worden op meningitis maar toen ik zei dat ik elk uur zou tempen en bij klachten direct naar de SEH zou gaan was het ook goed. Twee dagen veel pijn gehad, daarna zat ik er van top tot teen onder, zelfs nog onder mijn nagels. En toen ging het gewoon over.
De huisarts heeft gebeld en maandag moet ik bloed laten prikken op antistoffen en mocht ik ze niet hebben, dan gaan we verder kijken. Vaccin had zijn nog nooit van gehoord , maar ze wilde daar dan zeker verder naar kijken. Scheelt mij weer veel zorgen, want ik hoop toch wel dat mijn zoontje ze krijgt als hij kind is.