Iemand ervaring met solliciteren bij de belastingdienst?

Discussie in 'De lounge' gestart door nessa88, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Hey meiden (en mannen)

Ik ben opzoek naar iemand die mij wat meer kan vertellen over een sollicitatiegesprek bij de belastingdienst.
    Mijn man mag volgende week op gesprek komen (super!) In de brief staat dat het gesprek met 3 mensen afgenomen word.
    Maar we zouden graag willen weten hoe dit zoal gaat. Aangezien mijn man wat sociale beperking heeft willen we graag thuis alvast een beetje oefenen en als hij een beetje weet wat gaat komen zal hij ook wat minder zenuwachtig zijn en daardoor minder dichtklappen op sociaal vlak.
    Hij wil deze baan echt extreem graag dus iemand die me hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt!

2. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook meerdere keren solicitatiegesprekken gehad met 3 mensen tegenover me. Vaak was het dan de direct leidinggevende, iemand van P&O en een directe collega uit het team. Een samenstelling die eigenlijk best logisch en te verwachten is denk ik.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij kun je wel oefenvragen vinden op internet. Zoveel mogelijk vragen uitprinten en daar goede antwoorden op bedenken.

Zo deed ik dat zelf altijd. Ben altijd erg zenuwachtig en sla gauw dicht.

Maar doordat ik goed voorbereid was op mogelijke vragen en altijd antwoorden paraat had, gingen sollicitatiegesprekken mij altijd goed af gelukkig.

4. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Ik heb je een pb gestuurd :)

5. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Ik had een gesprek met wel 20 mensen... maar was wel via het uitzendbureau. Je moest wat over jezelf vertellen en jezelf `verkopen`.. iedereen keek dus naar mij...bah ik haat dat! Ben al niet goed in mezelf verkopen laat staan met zoveel ogen op je. En we hadden erna een soort spel, moest je de goeie en slechte kanten vertellen van iemand uit je groepje en dit onderbouwen...

Nou ik vond het echt een kleuterklas-niveau en gesprek, bij ons was bijna iedereen ook aangenomen... was een halve dag kwijt!

Hopelijk heeft je man geen gesprek via randstad maar gewoon bij de bdienst zelf... wish him good luck!

6. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Bedankt voor de reacties zo ver!

@ maloutje en Be happy:
    We zijn inderdaad al aan het oefenen met de standaard sollicitatievragen maar ik vroeg me af of we tijdens dit gesprek ook ander soort dingen kunnen verwachten zoals echt inhoudelijke vragen over het werk.

@lolaatje: ik heb je een pb terug gestuurd.

@Angels88: O dat klinkt echt niet leuk inderdaad. mijn man heeft echt gesolliciteerd bij de belastingdienst zelf en dus niet via een uitzendbureau dus hopelijk voor hem word het niet zoiets want ik denk niet dat het dan goed gaat komen:)

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    De Belastingdienst werkt met de star methode om de competenties te testen en daarnaast worden soms casussen uit de praktijk voorgelegd om te zien hoe iemand zich in kan leven daarin. Verder vaak een paar vragen uit de actualiteit om te testen of de kandidaat de organisatie en het nieuws kent en volgt.

Succes voor je man!

Deel Deze Pagina