Tjongejonge, de ene na de andere stunt haal ik uit. ZWANGER.......HOEZO???? Maar please help me. Ik wilde zojuist beelden van afgelopen jaar van de sony handycam op pc zetten, maar wiste alvast op de camera zelf het een en ander en nu staat er helemaal niets meer op!!!!!!! Nu weet ik dat ik ooit pc inspector heb gebruikt voor gewiste foto's, maar kan dit ook werken op de harde schijf van de camera??? Ik heb trouwens een Macbook.........maar kan ook wel even een pc met windows lenen.
Je kan die data met de juiste programma's inderdaad weer terug halen. Wat je iig in geen geval moet doen is iets nieuws opnemen, want daardoor kan het zijn dat de oude data niet meer te herstellen is.
nee, ik neem nu zeker niet op, maar twijfel of ik het zelf kan herstellen met iets wat ik op de mac kan aansluiten of dat ik speciaal een fotowinkel er naar moet laten kijken
Ik heb ook nog wel een andere laptop met windows, nu ff niet bij de hand, maar weet je wel welk program ik daarmee moet downloaden om het van de harde schijf van de camera zelf te kunnen halen. Was het maar een USB kaartje, dat was een stuk makkelijker.
Ik neem aan dat als je je camera aansluit dat je de HD van de camera kan benaderen via windows verkenner. Dan kan je gewoon hetzelfde programma gebruiken als wat je voor een usb stick zou gebruiken.
Nou dan weet ik wat me morgen te doen staat.......pfff, bedankt in ieder geval. Zou zo zonde zijn..........al die mooie beelden van mijn zoontje etc.
Vraag het eens op 1 vd grootste Apple fora One More Thing Daar zitten echt veel experts Ik zou hem nu niet in een Windows pc doen, wie weet formatteert hij dan de camera aangezien Windows en OS x besturingssystemen heel anders werken en je stuurprogramma's ook weer moet installeren op een Windows machine Mijn externe HDD van mijn MacBook kan ik ook niet voor mijn Windows 7 pc gebruiken, hij formatteert hem dan gelijk aangezien Windows op NTFS werkt en Mac via OSx journaled
Dankje daantje, maar het gaat om de harddisk van de sony camcorder zelf, dan maakt het niets uit toch op welke laptop ik m aansluit? Ik zal er morgen es naar kijken, zou het het liefst nu nog gefikst zien, maar ja..........hoop dat het me niet teveel uit mijn slaap houdt.
Het gaat idd om de harddisk van de Sony zelf, maar als ik bijv een externe harde schijf van de Aldi koop en gebruik die 1 maal op mijn Mac, en de dag erop op mijn Windows, dan word hij volledig geformatteerd omdat Mac en Windows een andere structuur hebben wat ook van invloed is op een externe harde schijf die niet van Microsoft of Apple is, dus misschien is dat bij de camcorder ook wel zo waar dus ook een harde schijf inzit