iemand ervaring met 'strippen'?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kanjer, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    dag dames,
    heb misschien een stomme vraag,
    maar sinds gister na mijn laatste bezoekje bij de verloskundige vertelde ze me dat als de kleine er volgende week dinsdag nog niet zou zijn ze me thuis kwam bezoeken en dan zou strippen..en dit evt om de dag maximaal 3x...

nu heeft ze me wel uitgelegd wat ze precies doet, alleen mijn vraag,

wie heeft er ervaring mee en wat kan ik verwachten qua pijntjes/bloed/dergelijke???

alvast bedankt

2. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik lees even mee, moet morgen ook naar de vk en wil haar dezelfde vraag stellen. Dacht alleen dat ze nu ff zouden wachten met strippen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Alvast een tegenverhaal ;)

Ik heb bij mijn oudste het strippen geweigerd. Omdat overtijd lopen in de familie zit. Ik ben 41-1 "vanzelf" bevallen ;)

Iemand van de zwangerschapgym was dezelfde dag uitgerekend, en heeft het strippen wel gedaan. Op dag 41-0, 41-3 en 41-5. En de kleine kwam op 41-6. Alledrie de dagen veel gerommel, voorweeen, maar geen directe actie. Ook de nachten waren onrustig.
    Achteraf had ze het liever ook niet zo gedaan.

4. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    Ik ben 3 dagen van te voren gestript omdat ik al iets ontsluiting had ! Kwam wat bloed mee ! Ik ben rond 11 uur gestript! Savonds laat me slijmerig verloren en de volgende dag in het zh controle gehad om 10:00 omdat ik veel gerommel had en onregelmatige weeën van om de 3 tot 15 min ! CREG was goed en inwendig gekeken en had 4 cm toen naar de verloskamers om vliezen te breken ( mocht ook nog een keer strippen of niks doen maar dat zag ik niet zitten ) dus om 12:00 vliezen gebroken en om 14:36 is onze mooie zoon geboren
    Het voelde na het strippen als rottige menstruatie krampen ... Succes !

5. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    Ps sachets heb ik wel rustig kunnen slapen en toen ik wakker werd werd het iets meer !

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben met 39+4 gestript ('s ochtends). Mijn baarmoedermond was verweekt en 2 cm ontsluiting (had gevraagd of ze dit wilden, daar ik al bijna 9 maanden met zware BI rond liep).
    Vond het niet pijnlijk of vervelend ofzo. Daarna een maandverband ingehad ivm slijm en bloed verlies.

Tegen 16.00 zijn mijn vliezen doorgeprikt (3 cm ontsluiting), om 16.30 waren we in het ZKH en om 17.57 had ik onze zoon in mijn armen.

7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Bij de tweede zwangerschap begonnen 3 uur na het strippen de weeen. De baby was er binnen 12 uur.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Toen ik gestript was had ik erna roze afscheiding en een beetje buikpijn. Ik vond het strippen zelf wel pijnlijk maar niet iets om tegenop te zien. Het haalde echter niks uit. Een weekje of anderhalf later is mijn bevalling uit zichzelf gestart.

9. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    thnx voor jullie reacties dames,

ik begrijp dus dat het qua pijn wisselend is per vrouw, en ook wisselend dat het helpt en niet helpt :) ik zal mocht het nodig zijn iig een maandverband klaar leggen :D

nouja afwachten maar, ik hoop dat het uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn maar ja wie weet :)

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij mij was het al behoorlijk aan het rommelen toen ik voor de eerste keer gestript werd (ongeveer 12 uur weeën om de 6-7 minuten, 1 cm ontsluiting). Het strippen deed ontzettend pijn (hierbij vielen weeën in het niet). Daarna kreeg ik heftigere weeën. Na een uurtje of 3 2 cm ontsluiting en weer gestript. En weer kreeg ik heftigere weeën. En toen was onze dochter er binnen 7 uur (bij 4 cm ontsluiting vliezen doorgeprikt).
    Tjah, ik zou het iig zo weer doen. Het strippen deed bij mij veel pijn, maar anders zou het allemaal een stuk langer geduurd hebben. Succes!

11. an1984

an1984 Actief lid

27 mrt 2010
    158
    0
    0
    hier bij de laatste 2 gestript,bij dochter met precies 40 weken om11.00 s'morgens,weeen begonnen rond 20.30 en de volgende ochtend om 5 uur geboren.

bij mijn zoon gestript met 37.3 i.v.m diabetes en bekkeninstabiliteit heeft niks uitgehaald dus met 37.4 door naar de gyn,ze deed het wel goed en heb de hele nacht weeen gehad die vervolgens weer afzakten.
    laatste poging met precies 38.0 en kreeg direct weeen,na 4 uurtjes was hij er!

heb het wel elke keer als zeer pijnlijk ervaren en zou ook zeker iemand meenemen om je handje vast te houden haha.

12. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Bij onze oudste ben ik met 38+5 gestript. Was geen fijn gevoel, maar heeft niets gedaan. de volgende ochtend hebben ze me ingeleid.
    Bij onze jongste ben ik met 37+1 gestript weer niet een heel fijn gevoel, maar deze keer deed het wel wat. 's nachts hadden we onze 3e boy in onze armen.

13. Bounce

Bounce Lid

30 dec 2010
    89
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben afgelopen maandag gestript. Ook al ben ik nog niet over tijd, we hebben geen tijd om ze te laten uitlopen doordat we begin juni trouwen. Van slechte timing gesproken :)

Had al een week of twee drie centimeter opening, na het strippen alle dagen wat slijmklonters verloren waar de eerste twee dagen een beetje bloed bij zat.

Ondertussen heb ik sinds maandagavond oefenweeën, en ik wordt er stilaaan moedeloos van :(

14. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Ik ben 3 x gestript vanaf week 40wkn en paar dagen maar uiteindelijk niet echt geholpen. Veel voorweeen gehad en pas met 42 wkn kwam ze vanzelf. Ik vond het niet echt pijnlijk, wel vervelend gevoel als ze wroeten daaronder :p en daarna beetje last van de buik.

15. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Ik ben gisteren gestript met 39.4 Nog niet over tijd dus, maar aangezien we een flink kindje verwachten, wil ze me niet lang door laten lopen!
    Ik vond het strippen niet pijnlijk. Aangenaam is anders, maar vond het goed te verdragen. Sindsdien slijmverlies en wat bloed en het rommelt iets meer dan normaal, maar er zet vooralsnog nog niks door. Als dit niet helpt, gaan ze dinsdag nog een keer proberen.

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Bij de tweede ben ik gestript met 40+3.
    De eerste strippoging voelde ik bijna niks van, was echt niet pijnlijk. Wel verloor ik bloed.
    Daarvan heb ik een paar voorweeen gehad, maar absoluut niet het echte werk.

2 dagen daarna, dus met 40+5 ben ik weer gestript.
    Deze strippoging deed echt onwijs veel pijn! En ik bleef vanaf toen een weeig gevoel houden.
    Met 40+6 is onze kleine Nina geboren in 3,5 uur tijd. =D

Ikzelf wou vroeg gestript worden omdat overtijd lopen in heel veel landen word gezien als gevaarlijk. Een kind is niet voor niks klaar met 40 weken.. Overtijd lopen neemt veel risico's met zich mee.
    Dit was de verloskundige met mij eens, en wou me daarom ook eerder strippen. ( hun deden normaal pas vanaf 41 weken. )

Ook daar zijn de meningen over verdeeld, ;) maar ik was heel blij met de strippogingen.

Heel veel success!!!!!!!

17. lori1kenobi

29 apr 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen vrijdag met 38.5 gestript. Toen ze klaar waren met inwendig onderzoek (ze wou even naar de ontsluiting voelen) zei ze ik heb je ook even gestript. Dit omdat mijn kleintje een groeiachterstand heeft en ik erg weinig vruchtwater dus als de bevalling wat eerder begint graag. Voordat er mensen gaan stijgeren over het ongevraagde/onaangemelde strippen, daarvoor hadden we gesproken over eventueel inleiden de voors en de tegens daarvan en dat ik niet per definitie tegen ben. Maar het was wel een verrassing omdat ik verwacht had dat dit eigenlijk behoorlijk pijnlijk zou zijn. Voor mij voelde het enkel of ik erg moest plassen. De vk zei dat dit kwam omdat zei het hoofdje weg duwde en die dus tegen mijn blaas drukte. Hierna ben ik in delen mijn slijmprop aan het verliezen, geen bloedverlies en een heel klein beetje gerommel in mijn buik. Even afwachten of het nu nog wat gaat doen dus maar voor de volgende keer ben ik dus niet zenuwachtig.

18. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    thnx dames, super om jullie ervaringen te mogen lezen..

scheelt een hoop zenuwen, toch blijf ik er wel een beetje tegenop zien op de een of andere manier..

@lori hopen dat het gauw doorzet voor je en je kleintje lekker in je armen mag sluiten :)
    loopt de kleine ver achter qua groei?
    en daarnaast over het strippen, als het helpt is het alleen maar goed dan toch niks om over te stijgeren ;)

nogmaals dank voor jullie reacties allemaal :)

19. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik ben met 40+2 gestript om 16.15. Toen had ik al 2 cm ontsluiting.
    Rond 6u begon ik wel wat te voelen, maar viel wel mee. Rond 21uur begonnen die heftige weeën om de minuut en verloskundige kwam half 10. Ik koos voor een thuis bevalling. Ik had mijn zoon toen om 22:46 op me borstkas. Naar mijn idee ging het best snel en vlot.

20. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Het strippen zelf viel wel mee, zo pijnlijk vond ik het niet. Ik ging er wel van bloeden.

Deel Deze Pagina