babykamer ledikant en commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Morgen ga ik deze bekijken, vind hem zelf erg leuk! Maar vooral omdat hij niet zo duur is, €200 ledikant + commode.
    Alhoewel de commode wel klein oogt, zal ik het morgen moeten beoordelen.

Na het e.e.a. gelezen te hebben op het internet waar je wel of niet aan moet denken/op moet letten bij een babykamer ben ik benieuwd hoe de dames er hier over denken en hebben ervaren.
    Dit wordt ons eerste kleintje, dus ik ben vrij onbekend zo een beetje op het gebied van alles.

Alle tips en adviezen zijn welkom :) winkels die jullie misschien aanraden?
    Hoor het graag!

http://www.mamaloesbabysjop.nl/images/thumbnails/49/600/600/babykamer_tim_wit_ledikant_commode.jpg

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    De commode ziet er idd niet heel groot uit. Ik zou er op letten wat voor soort hout het is. En of je het niet snel beschadigd dus wat harder zeg maat. en waar ga je alle kleertjes e.d. laten? Mijn commode is veel groter en daar past alles net in. Dus je zult nog wel extra opbergruimte nodig hebben lijkt me.
    Succes en veel plezier met uitzoeken

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ziet er prima uit. Als je alleen in de babykamer bewaart wat je daadwerkelijk gebruikt moet het wel passen. Kleertjes die niet meer passen gelijk opruimen e.d.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook even voor de commode gaan staan en dan net doen alsof je een kindje verschoont. Kun je dan makkelijk in de lades iets pakken of gaat dat lastig?
    Als dit al je bergruimte is, denk ik idd ook dat het wat weinig is. Ongemerkt krijg je toch best veel spul en luiers nemen ook best wat plek in.

Wij hadden deze commode https://www.pinterest.com/pin/211950726182603812/ is een gepimpte hemnes kast van Ikea. Erg praktisch met al die verschillende laatjes, dan sta je er nooit voor.

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank jullie wel voor de reacties!

@rosao super mooi joh!

Ik hoop de commode alleen te gebruiken voor sommige kleertjes (rompertjes?), pampers en voorderest wat er nodig is bij het verschonen (billendoekjes enz.).
    Heb daarnaast een super grote kleding kast (in de babykamer zelf), daar wil ik een paar planken leeg maken en daar dan grotendeels kleren voor de kleine in opbergen.
    Boven de commode komt er nog een plankje voor nog wat dingetjes.

Ben benieuwd morgen! :)

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik vind het erg klein ogen die commode. Ik had ongeveer hetzelfde formaat. In het begin valt het nog mee, maar naarmate de baby groeide heb ik hem weg moeten doen. Het gaat er niet alleen om of hij past, maar of je ook bijv de luier een beetje buiten bereik vd kleine kan leggen. Ik heb nu een witte van hemnes en die heeft lekker veel ruimte. Dat is toch veel fijner. Je zal hem intensief nodig hebben.

7. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik vind het wel meevallen, hoe klein de commode is. Het komt denk ik vooral doordat het stuk om te verschonen middenop is geplaatst. Wij hebben een soortgelijke commode, maar dan zonder zo'n houten rand om het aankleedkussen. Wij leggen het kussen gewoon helemaal rechts, dan is er echt zat ruimte over om alle benodigde spullen neer te leggen hoor. Zoonlief is nu bijna twee en nog nooit problemen mee gehad.
    Drie lades is wat mij betreft ideaal, zeker als je ook nog een kledingkast hebt is dat echt wel genoeg. Bij de ikea kun je bakjes halen om de lade in te delen, vind ik superhandig! Wij hebben in de bovenste la dingen als luiers, rompers, spuugdoekjes, hydrofielen, liggen. Je kunt ook nog een plankje boven de commode maken om spulletjes op te zetten, mocht dat toch fijner zijn.
    Lades of kastjes is een persoonlijke keuze, maar ik vind zelf lades heel fijn. Je hoeft nooit te bukken als de baby op de commode ligt en kan altijd direct zien wat er precies in de la ligt. Nadeel is wel dat je een beetje opzij met om de la open te doen.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou opletten dat het hout is en geen gelijmd mdf!

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dankjewel voor alle reacties.
    Ben gisteren wezen kijken, maar helaas...
    Zowel de commode (die ook heel laag was!) als het bedje waren best fragiel, had het idee dat het niet echt stevig stond laat staan als er een baby in gaat liggen... Gaf me geen veilig gevoel.

Daarna ook even naar de prenatal geweest, heb daar een babykamer gezien van het merk bopita en ik ben verliefd!!!
    Maar hij was niet goedkoop, dus daar denk ik nog even over na :D

Verder zoeken dus!

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.040
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe je tegenover Marktplaats staat, maar daar worden ook veel goede en vaak betaalbare meubeltjes aangeboden!

11. Rietje88

Als je budget zo rond de 200 euro is heb je hier misschien wat aan.

Bedje: SUNDVIK Babybedje - IKEA
    Commode: HEMNES Ladekast 3 lades - wit - IKEA

De commode is lekker groot en bevalt hier erg goed. Het bedje is lang bruikbaar omdat de zijkant er ook uit kan. Ze hebben ook nog een goedkopere waar de zijkant uit kan. Maar als je het merk bopita leuk vind, is dit misschien meer je smaak.

12. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Wij hebben een kamertje van Bopita en was idd niet heel goedkoop, hoewel wij ook zeker niet de duurste variant hadden gekozen. Ik vind de kwaliteit van de meubels wel heel goed! Echt hout, stevig, mooi afgewerkt en kan tegen een stootje. Wij hebben het nu 2 jaar in gebruik en het ziet er nog als nieuw uit. Volgens mij kan het gemakkelijk mee voor een 2de en ook nog wel een 3de en als je er netjes mee bent kun je het dan nog op Marktplaats verkopen. Misschien scheelt dat nog wat in de overweging?

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hetzelfde soort kamertje heb je ook bij ikea. (Hensvik)

14. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Marktplaats neem ik zo nu en dan ook een kijkje, maar als ik daar soms prijzen zie die men hanteert knap ik er van af.
    Met 100euro erbij heb je zo een nieuwe! Maar goed ik blijf kijken...

Bopita is super kwaliteit! Dat absoluut. Mochten we besluiten om dat aan te schaffen, wordt het ook niet de allerduurste maar toch wel mooi! Die ik het afgelopen weekend bij Prenatal heb gezien is iets van 1500euro (wel incl kledingkastje, die we nog niet nodig hebben) :D dus dat doen we maar niet haha...

Ikea had ik nog niet aan gedacht! Wil ik ook zeker wel een kans geven.
    De Hensvik heeft een leuk ledikantje, maar de commode is veel te groot en is het handig in gebruik?

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vond hem helemaal niet groot hahah er zit een opzet stuk bij, die kun je er later afhalen en is het een gewone kast.

16. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Zal hem dan in het echt moeten bekijken :)

17. Rietje88

Ja de mp prijzen schieten sinds kort de pan uit. Ze vragen nog de hoofdprijs voor zwaar beschadigde dingen. Liegen over de nieuwprijs. Etc. Gewoon nieuw aanschaffen en daarna zelf verkopen.

18. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Bij Prenatal heb je in september weer de Mama Mazzel dagen, krijg je (tot) 20% korting op alles. Misschien nog handig om te kijken wat het dan kost?

19. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Inderdaad wat ik zeg, soms te absurd voor woorden!

20. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ow echt!? Super zal het in de gaten houden. Dankjewel :)

Deel Deze Pagina