zaad uitslag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wish01, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    #1 wish01, 28 jun 2013
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
    Hallo dames,

Ik heb een vraag weet niet of ik hier op de juiste plek ben.
    Mijn man zijn zaad is getest en daar kwam uit dat de concentratie te laag is.
    Hij heeft 24 ik denk miljoen zaadcellen waarvan 36 bewegelijk de laatste test.
    Ik heb hier geen verstand van we moeten maandag na de huisarts en over 2 weken na de gyn.
    Kan iemand me info geven? bedankt alvast

groetjes wish

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn man had minder dan drie miljoen, en wat er was was dan ook nog misvormt en bewoog slecht, dus direct op voor ICSI.

Verder weet ik er niet veel van hoor.....de uitslag was voor ons vrij definitief.

3. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Dat is inderdaad heftig! Toch bedankt voor je reactie

4. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Iemand?

5. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    als hij 24 milj. zaadcellen heeft kunnen daar niet 36 milj van bewegelijk zijn, want 36 pas niet in 24,

wat ik weet is dat je 15 milj. goede bewegelijke zaadcellen zou moeten hebben dit is normaal, mijn man heeft er maar 200.000 daarom wij ook meteen gestard met icsi

6. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant

36 procent van 24 milj. Excuus

7. Als er 36% beweeglijk is zijn dat er 8,6 miljoen. Ik vind dat er niet heel weinig, maar wat ook heel belangrijk is, is de kwaliteit.. Hebben ze toevallig iets over A, B, C of D gezegd? Of heb je misschien een formulier meegekregen waar dat op staat?

8. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant

Mee geen abc wel een formulier.
    Maar het is toch wel best weinig, ze gaan nu kijken hoe verder.
    Ik weet dat er vele ergere zijn maar het middelde ligt toch wel ver boven 8.6?
    Ik weet er niet veel van.. Zit een beetje in onzekerheid
    Dankje

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze week ook een minder goede uitslag. Ons is verteld dat t gemiddelde 15 miljoen per ml is. ( ml had er 2,5 milj, wel van goede kwaliteit, dus wij gaan direct een IUI traject in) Weet niets over abc's oid.
    Dacht dat het uitzonderlijk was, maar lees dat veel stellen er mee te maken hebben.

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lijkt mij niet heel slecht. Mijn man had ook zulke cijfers, en van onze zoon zijn we na 14 maanden zwanger geworden. De gyn stuurde ons met deze cijfers naar huis, meende boodschap het nog een half jaar te proberen.

Sinds mijn man gestopt is met roken heeft hij meer miljoenen in zijn zaad. Helaas heeft dat in drie jaar nog niet geresulteerd in een zwangerschap, vandaar dat we begonnen zijn met IUI.

11. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ja hoe slecht is weet ik niet zullen we horen. Ik ben al vanaf me 16 bij de gyn bekent ivm hormonen nu is bij mijn gelukkig alles in orde.
    Ik ben al 1.5 jaar van de pil af en heb best geduld maar vind het niet prettig om weer een half jaar terug gestuurd te worden zonder duidelijkheid.
    Ik wacht maar even af.

Groetjes

12. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant

Succes! Dat is wel weinig maar gelukkig van goede kwaliteit!
    Ik wacht af wat ze zeggen want het gemiddelde hier ligt toch echt op 40 milj

Groetjes

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Succes! Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor je!

14. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Hoi Wish,

Jullie hebben ook de resultaten ontvangen lees ik en net als bij ons blijf je met vragen zitten omdat je in het schuitje zit van het zou wel kunnen maar....

Dit waren bij ons de resultaten:
    -17.000.000 visjes
    -65% goed beweeglijk
    -0,5% in goed vorm

De vorm brengt bij ons onze kansen naar beneden. Voor de rest zou het haalbaar moeten zijn al is het aantal net iets te laag.
    Onze gyne vertelde dat het aantal eigenlijk rond de 20.000.000 zou moeten liggen. Daar vallen we dus net buiten.

Jullie mogen nog eens terug komen op gesprek om het traject te bespreken. Dat vind ik persoonlijk veel beter. Wij hebben heel den uitleg toen direct gekregen.
    En ik moet zeggen dat daar maar weinig van is blijven hangen omdat je zo nog helemaal in een waas zit van teleurstelling :(.

Schrijf al je vragen maar goed op zodat je niks vergeet.

Succes meid!

15. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hee poppemie,

Dankje voor.je reactie ja het is op ze grens van het kan nog wel.
    Waar ik van schrok was dat het eerst 49 procent bewegelijk was en nu 36 dat is natuurlijk best een verschil.
    Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben want ik heb niet te horen gekregen hoeveel procent.goede vorm ofzo dus zit nog met veel vragen.
    succes!

Groetjes

16. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ja een staal kan sterk verschillen van dag tot dag. Vandasr dat ze meestal meer maals testen.
    Ik vind het wel goed dat jouw gyne je man naar de dokter heeft gestuurd, dat deed de mijne niet.
    Ik had dat precies wel graag gehad om eventuele oorzaken uit te sluiten.

In tussentijd een kleine tip...elke morgen vers geperst fruitsap zou het aantal zwemmertjes aanzienlijk verhogen ;).
    Daar ben ik nu al enkele weken mee bezig se....

17. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Dankje voor de tip,,manlief gebruikt al een hoop vitamine laat alles staan wat ongezond is en eet veel fruit en groente en toch was t lager.
    We mogen morgen bij de huisarts komen voor meer uitleg en vragen.
    Ben benieuwd.

Groetjes

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Mijn man had redelijk, tot laag.
    Ondanks dat raakte ik een maand later toch zwanger op de ''normale'' manier. Informatie kan ik je niet geven omdat wij verder geen traject hebben gevolgd meer, omdat ik dus gewoon zwanger geraakt was.

19. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hee sjannie want is redelijk tot laag? Ik hoop natuurlijk dat we spontaan zwanger mogen raken.

Groetjes

20. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Vraag me niet om hoeveel zaadjes het ging.
    Er werd alleen gezegd dat het redelijk tot laag was :(
    We hadden daarvoor een samenlevingstest gehad, en bij dat onderzoek troffen ze in het baarmoederslijm wat ze bij mij weg gehaald hadden maar 2 levende zaadjes aan. Daarna kwam de uitslag dat het zaad wat op onderzoek gezet was Redelijk tot Laag was. Maar getallen/cijfers hebben ze niet genoemd. Er werd alsnog voor mij een kijkoperatie gepland, omdat de ferti vond dat de uitslag : redelijk tot laag, voldoende was om even bij mij van binnen te kijken ;)
    Echter had die operatie niet nodig, want ik testte ineens positief !!
    Daarna zijn alle behandelingen/onderzoeken dus ook gestopt, omdat ik dus gewoon zwanger was geraakt.

Deel Deze Pagina