Gelazer met Zalando

Discussie in 'De lounge' gestart door Be Happy, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hebben er hier meer mensen een slechte ervaring met Zalando?

Mijn vriend had in mei schoenen besteld en na ontvangst direct de nota voldaan.

Tot zijn schrik trof hij vorige week ineens een aanmaning in zijn mailbox. Hij gebeld. Gezegd dat hij allang betaald heeft.
    En dat hij opeens een aanmaning kreeg en nooit een herinnering heeft ontvangen. Anders had hij hen wel eerder benaderd.
    Zalandodame beweerde dat deze wel verzonden waren en misschien bij de spam beland waren. Maar nee, mijn vriend checkt altijd alles en daar zaren ze ook niet bij.

Maar goed. Vriend heeft direct het betaalbewijs (internetoverschrijving) van zijn bank naar ze gemaild.

Zalandomevrouw zou dit doorzetten naar de betreffende afdeling en dan zou mijn vriend zsm horen of de betaling inderdaad bij hun was binnengekomen en dat het hiermee was afgedaan.

Maar mijn vriend hoort steeds maar niks en belt er steeds achteraan, waar hij steeds hoort dat "ze er mee bezig zijn".

Intussen dreigen ze wel dat binnen 10 dagen na afgelopen woensdag ze de boel uit handen geven aan een incassoburo!

Hoe komen we van die Zalando af?
    Het is keurig betaald.
    Maar zij bevestigen dat maar niet en wij zien dat incassobureau al ingeseind worden.
    Hoe kunnen we tot Zalando doordringen?
    Iemand tips?

Dit zit ons helemaal niet lekker. Betalen altijd alle nota's keurig op tijd!

2. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    adem in adem uit , zodra er een deurwaarder aan de deur komt en jij laat het bewijs zien van betaling druipt hij met de staart tussen de benen af :)

3. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Indien je niets hoort, en wel wat hoort van een incasso bureau, hun gewoon het verhaal uitleggen. Het kan zijn dat zij ook vragen naar t bewijs en dan kan je dat rustig opsturen. De meeste incasso bureaus wat ik ken, doen daar niet zo moeilijk over. Je hebt t al betaald, dus hun werk is af ;) De kosten voor het incasso bureau, tja die zijn dan vind ik voor Zalando zelf. Maar de meeste incasso bedrijven geven je de mogelijkheid om eerst te betalen voordat die incasso kosten er nog boven op komen.
    Dus als je die brief toevallig toch van ze krijgt, gelijk even contact met ze opnemen en dan is er vast en zeker niets aan de hand.

Heel veel succes in ieder geval! Leuk is zoiets niet :(

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook ik heb het af gewacht hun niet mee werken prima doe ik het anders.

Mijn vriendin heeft 350 Euro schoenen besteld en betaald met ideale maar ze zaten niet goed terug gestuurd. En ze krijgt al maanden haar geld niet terug want het pakket Is er niet. Terwijl volgens track en tracé ze bezorgd zijn

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    IK weet niet of Zalando ook zo is, maar er zijn bedrijven, die op deze manier extra inkomsten derven. Veel mensen betalen gewoon, ook al is het onterecht, zodra er gedreigd wordt met een incassobureau.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Eigenlijk nooit problemen gehad met Zalando. Wel een keer dat ik dacht dat het geld overgemaakt was, maar toen stond de opdracht bij afgekeurde betalingen.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Gewoon even incassobureau bellen als het is overgedragen en bewijs mailen. Dan is de zaak zo afgedaan. Geen zorgen!

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon afwachten,.. incasso kan jullie niks maken want ze zijn betaald.

Met Zalando gaat het erg slecht. Veel mensen kopen er niks meer omdat de service niet deugd..
    Dit is wat ik heb gehoord.... ze zijn ook erg prijzig in sommige spullen terwijl het in de winkels de helft goedkoper is ;)

9. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wat vervelend!

Hier juist alleen maar positieve ervaringen met Zalando. Goede service van ze.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Jij hebt als ik het dus goed begrijp een bewijs van betaling en een email waarin je dit bewijs mailt aan zalando.

Zodra jij bericht krijgt van het incassobureau stuur je hun gewoon een kopie van de email en een kopie van het betalingsbewijs. Probleem opgelost. Zalando is fout hierin niet jullie.

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik bestel vaak bij Zalando, nooit problemen gehad, maar ik betaal dan wel vooraf via Paypal en niet achteraf met bankoverschrijving.

Maak je geen zorgen. Ook al gaan ze een incassobureau inschakelen, jullie hebben bewijs dat er betaald is en kunnen dat voorleggen. Uiteindelijk kost het juist Zalando geld, omdat ze dan onnodig kosten betalen aan het incassobureau.

Deel Deze Pagina