Hallo meiden, Het was november 2011 dat wij stopten met de pil. En januari 2012 dat wij startten met bewust zwanger worden. Nu een kleine 1,5 jaar later heeft dat nog niet geresulteerd in een zwangerschap. Frustrerend, maar ben er vrij rustig onder inmiddels (in tegenstelling tot enkele maanden terug) Nu moet ik in augustus opnieuw naar de fertiliteitsarts. In maart j.l. is er zaadonderzoek gedaan (alles prima in orde) en een inwendige echo gemaakt (ook niks op te zien) cyclussen zijn vrij regelmatig 28-31 dagen. (met een enkele keer 27 of 32 dagen) Op het oog is alles dus in orde. Nu vraag ik mij af of er meiden zijn die misschien in een vergelijkbaar schuitje hebben gezeten en mij kunnen vertellen wat de volgende stap gaat zijn. Welk onderzoek gaan ze doen? Wat kan ik verwachten volgende maand? En wat zou het nog kunnen zijn, behalve niks? Alvast bedankt!
Hey hey, Hier hetzelfde. Maart 2011 gestopt met de pil, ergens in maart 2012 1ste afspraak fertiliteit. Ook zaadonderzoek, bloedprik, inwendige echo enzoverder, niets te vinden, alles in orde, mijn man zijn zaadstaal was ietsje minder maar zeker nog goed genoeg. Wat volgde er dan? Mijn man heeft nog 2x zaadstaal moeten binnenbrengen, die waren goed (beter dan de eerste), ik heb HSG gekregen (foto van de baarmoeder), mijn man heeft zijn teelballen laten onderzoeken (met de hand + scan) om dan uiteindelijk uit te komen dat alles in orde is. Maar, natuur had al wel wat kansen gehad (ook ik had een cyclus van +- 28 dagen) dus in september gestart met IUI in natuurlijke cyclus (geen hormonen, enkel pregnyl), 4x, niets, lukte niet... In december hysteroscopie gekregen en januari IVF gestart, daar hadden wij hele mooie embryo's (ZH zei zelf dat het lang geleden was dat ze zo een mooie kweek gezien hadden). Mooi exemplaar terug geplaatst, en zwanger, zie onderschrift We hebben nu nog 4 mooie embryo's ingevrozen, moesten we nog voor een 2de willen gaan. Je ziet, het kan, alles kan. Het enige wat je moet doen is de moed niet opgeven, er voor blijven gaan, ook al lijkt het parcour eindeloos lang. Je verlegt je grenzen telkens weer. Succes alvast!