Vader wil met kleine kids 1 maand lang op vakantie!!!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door BambiFelice, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hallo allemaal,

Het is een lange tijd geleden dat ik hier ben geweest.
    Ik ben een moeder van 3 kindjes, de oudste is 4 en de jongste wordt in juli 1.
    In augustus gaan we verhuizen.
    En nou zit het zo dat we 1 maand lang geen huis hebben, omdat wij de overdracht 2 juli doen en wij 1 augustus in ons nieuwe huis kunnen intrekken.
    Het is een heel lang verhaal...
    Maar om het kort te houden...
    Mijn man komt uit Italië en zijn familie woont daar ook. Zij komen vaak bij ons langs (weken logeren bij ons thuis).
    Nou heeft mijn man het in zijn hoofd om die hele maand met mijn 2 oudste naar zuid Italië te gaan, dus zonder mij en de baby. Dus dan zouden de kids (oudste 4) een hele maand zonder mij moeten en ook gaan ze ver weg, met de auto...

Ik zou zelf naar mijn ouders gaan met de jongste, maar ik wil met zijn allen. Maar hij zegt dan dat er niet genoeg plek is in de auto, omdat mijn schoonouders op de terugweg meegaan.

Ik zie dit echt niet zitten, maar mijn man zal niet van gedachten veranderen, alles moet altijd volgens hun plannetjes gaan.

Hoe zien jullie dit?

2. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Het zijn JULLIE kinderen. Dus jullie moeten SAMEN achter de beslissing staan wat het word.
    En die laatste zin die je schrijft "alles moet altijd volgens hun plannetjes gaan" daar gaan mijn haren van overeind staan ik zou dan toch eens flink boos worden. Succes met samen tot een oplossing te komen

Triangel vindt dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mooi verhaal van je man. Hier had ie de keus...of met zn allen of helemaal niet.

Maan14, lies276, Triangel en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Is ie helemaal gek geworden? Dus alleen omdat de auto op de terugweg te vol zou zijn moeten jij en je kindjes een maand van elkaar gescheiden zijn?

Zou jij met een jongste mee willen de hele maand? Dat is me niet helemaal duidelijk. Zo ja dan kunnen je schoonouders. Of anders eventueel jij en een van de kinderen toch gewoon terugvliegen ipv met de auto mee?

lies276 en Novastar vinden dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ga je dat serieus accepteren? o_O

Ik ga lekker op vakantie en blijf jij maar thuis...

6. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik zou dat echt niet accepteren, hij is toch met jou getrouwd of met zijn ouders. Geen plek voor zijn vrouw en kinderen maar wel voor zijn ouders, lekkere man heb jij zeg!!

lies276 en Triangel vinden dit leuk.
  7. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Ja idd, hahaha, ik dacht ben ik nou de enige die er zo over denkt dat het geen goed idee is..!?

Flamingo - daar had ik nog niet aan gedacht, maar wel een goed idee, dat kan ik aan hem voorstellen, om dan te gaan vliegen.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou met de jongste lekker in het vliegtuig stappen! Hoef je ook dat eind niet te rijden :thumup:

lies276 en Poesta vinden dit leuk.
  9. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hier zou het heel simpel zijn. We gaan samen of we gaan niet punt!!
    Zijn ouders kunnen toch ook het vliegtuig nemen. Zouden ze ook moeten doen als ze zelf willen komen.

lies276 en Triangel vinden dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat zou voor mij ook echt geen optie zijn. Zeker niet omdat het probleem nu de terugweg lijkt, en dat is zeker ook op andere manieren op te lossen.
    Ik moet er soms nog steeds een beetje aan wennen dat sommige mensen zeggen 'mijn man zegt dat het zo gaat en niet anders', ik kan me daar echt niks bij voorstellen :oops:. Ik ben gewend om dit soort dingen te bespreken en samen af te wegen wat een goede beslissing is.
    Hopelijk komen jullie samen tot een fijne oplossing.

lies276, Triangel, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Mijn eerste gedachte!

Athina vindt dit leuk.
  12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou echt niet accepteren dat hij jou thuis wil laten omdat het op de terugweg niet zou passen.
    Dan neem je terug desnoods het vliegtuig, of je schoonfamilie.

Syane vindt dit leuk.
  13. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Wat een vervelende situatie voor jou.
    Ik zou er niet meer eens zijn.
    Een maand? No way! Never nooit niet.
    Mijn schoonouders gaan maar met het vliegtuig.
    Ik zou me echt gepasseerd voelen.
    Net als iemand voor mij zei: met zijn allen of helemaal niet.
    Succes met de keuze. Ik hoop dat jullie eruit komen.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Inderdaad. Dat is voor mij zo verschrikkelijk anders dan hie het bij ons gaat en eigenlijk bij alle stellen in onze omgeving. Als mensen zich daar allebei prettig bij voelen is het prima hoor. Maar dat is in deze situatie blijkbaar niet het geval. Ik vraag me dan een beetje af "Hoe heeft het zo ver kunnen komen?" Als je eenmaal een tijd zo samen leeft, lijkt het me lastig veranderen. Je man is dit nu zo gewend en ziet waarschijnlijk niet echt noodzaak tot verandering.

Ik zou in deze situatie toch echt mijn poot stijf houden. Als je dit ècht niet wilt, dan moet het gewoon anders opgelost worden.

Komen je schoonouders trouwens naar NL om jullie te helpen met je nieuwe huis? Want dan kan ik me wel voorstellen dat je hun niet de volledige reiskosten op zich laat nemen.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Idd. Met z'n allen naar Italië of met z'n allen hier blijven.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.740
    113
    Dit, maar dan met alle kinderen en man lekker alleen laten rijden ;)
    Eigenlijk zou ik zijn ouders het lekker uit laten zoeken. En ik zou ongelooflijk pissig op hem zijn dat hij het in zijn hoofd haalt om zoiets te bedenken en dan ook nog hardop uit te spreken en te vewachten dat het zo gaat gebeuren. Maar het zou hier iig never nooit zo gebeuren!

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja eeh dit ja. Geen haar op mn hoofd dat ik en een van mn kinderen niet mee konden omdat hij vanuit daar mensen mee wil nemen
    Die mensen moeten toch ook weer terug? Kunnen ze beter met eigen vervoer.

Dus. Of we gingen met zn allen. Of mn vent ging lekker in zn uppie. Dikke vinger

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Het lijkt me inderdaad niet het probleem dat je man alleen wil met de kinderen, maar dat jij ‘niet mee mag’. Dat zou ik niet ok vinden. En er zou zeker een stevig gesprek volgen.

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik zou mn kinderen geen maand kunnen en willen missen.

Wellicht is er wel een goede reden dat je schoonouders mee terugrijden?
    Dan zou jij idd kunnen gaan vliegen, maar dan had ik van mijn partner wel verwacht dat hij zelf met dat idee zou komen.

20. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    En zo hoort t ook idd.

Deel Deze Pagina