Sorry voor nog een topic over studie(keuze) ! Ik had de afspraak met mijn vriend dat ik voor het eind van deze maand een studie gekozen zou hebben & zou gaan beginnen. Nou, het einde van de maand is in zicht, maar ik weet het gewoon niet! Ik wil een thuisstudie doen om meerdere redenen. Ik wil gewoon sowieso graag thuis zijn bij Q, maar ervaring heeft mij geleerd dat een studie op locatie en in een klas ook echt niets voor mij is. Ik doe graag dingen op mijn eigen tempo. Pas in het laatste jaar van mijn havo haalde ik super cijfers, dankzij vrijstelling van lessen . Ik heb een havo diploma, dus kan in principe MBO en HBO gaan doen. Ik heb een half jaar HBO Pedagogiek gedaan, maar die onderwijsinstelling was flut en toen raakte ik zwanger. Dus daar ben ik mee gestopt. Dus een thuisstudie wil ik sowieso. Maar dan is de vraag weer bij welke instelling.. NTI Hoor ik niet zo'n goede verhalen over. Welke zijn er wel goed? LOI? Ik wil natuurlijk wel een diploma wat op papier net zoveel waard is als een diploma in het reguliere onderwijs. Dan de HBO/MBO kwestie. Ik weet dat ik HBO aankan, maar of dat ook nog lukt met een kind en huishouden weet ik niet. Ik neig dus meer naar MBO voor het gemak. Maar ik weet gewoon écht niet welke studie. Het allerliefste zou ik een baan willen krijgen in de crisisopvang voor jonge kinderen/baby's. Maar de kinderopvang trekt mij ook wel (hoewel dat wellicht te weinig uitdaging zal bieden). Wat vast staat is dat ik een baan wil met jonge kinderen/baby's, het liefst met een pedagogisch karakter. Dus als er iemand tips heeft, hoor ik ze heel graag !
Hmm, klinkt op zich wel leuk. Maar is hier wel werk in te vinden uiteindelijk? En het is ook vooral gericht op wat oudere kinderen.
Misschien kan je eens kijken bij NCOI. Ik heb bij hun een opleiding gevolgd naast werken en een kind. Maar ik had wel een dag in de twee weken of een avond per week les. De lessen zijn gecombineerd met mensen van allerlei niveau's door elkaar. Ik zag daar erg tegenop, maar het beviel me eigenlijk beter dan een thuisstudie. Het grote nadeel van MBO of HBO bij een thuisstudie is de stage die je moet lopen. Die zijn dan vaak onbetaald en fulltime als je überhaupt al aan een stageplek kan komen. Ik zou even rondbellen naar organisaties in de buurt wat of ze aanraden. Veel bedrijven of instellingen willen je al niet met zo'n diploma.... Heel veel succes met het kiezen van een opleiding, laat je goed informeren! P.s. De kinderwagen bevalt écht super! Helemaal blij mee!
Thuisstudie om in de kinderopvang te gaan werken zou ik je echt niet aanraden. Er is nu al bijna geen werk meer in te krijgen, laat staat over een paar jaar.... Opleidingseisen worden ook steeds hoger, dus ik zou iig voor HBO gaan..
Heb je de opleiding ook afgerond bij NCOI? Zo ja, heb je er ook een baan mee kunnen vinden? De stage is inderdaad ook zo'n heikel punt, ik wil helemaal geen 5 dagen per week niet thuis kunnen zijn, zou ook niet weten wat we dan met Q aanmoeten. Ik werk nu 1 dag in de week en dat is voldoende en ik weet niet eens of ik uiteindelijk ook écht iets met m'n diploma ga doen. Ik heb momenteel een redelijk leuke baan en daar hoeven ze voorlopig nog niet van mij af. VL Studeert ook nog, hij is over 2 jaar klaar en heeft dan een grote baankans met een goed startsalaris (werktuigbouwkunde). Idealiter zouden we dus gewoon met 1 à 2 dagen in de week werken rond moeten komen. En super dat de wagen bevalt ! Fijn om te horen. Ik heb opdracht gekregen om ook zo'n stoere pet te gaan scoren voor Q, haha. Leuke kinderen heb je!
Wat trouwens ook nog een probleem is, is de studiefinanciering. Ik moet namelijk een opleiding kiezen waarbij ik dat niet krijgt . Mijn vader betaald mijn studie, dus ik heb het ook niet nodig. Maar omdat VL studeert met stufi en we een kind hebben, krijgt hij een oudertoeslag. Als ik ook stufi ga krijgen, vervalt die toeslag. En eerlijk is eerlijk, dan redden we het niet meer. Het liefst zou ik gewoon niet studeren, maar geen diploma halen vind ik eigenlijk ook geen optie . Ik ga me nog maar eens verdiepen in deeltijdstudie bij het ROC ofzo, want ik denk inderdaad dat bedrijven minder waarde hechten aan een thuisstudie diploma. (Bleh, studeren is écht, écht niet mijn ding.)
Ik werkte al bij een bedrijf, via hun heb ik die studie kunnen volgen. Je moet minimaal 20 uur per week werken van het NCOI. Helaas heb ik een half jaar voor ik zou af studeren mijn ontslag gekregen, was toen 6 weken zwanger. Augustus 2012 ben ik wel afgestudeerd, in oktober pas mijn diploma ontvangen en helaas nu nog steeds werkzoekende. Mijn 'probleem' is dat er met mijn diploma, die wel erkend wordt door bedrijven, bijna uitsluitend vacatures zijn voor fulltime banen. Ik heb al 56 brieven gestuurd, 3x gesprek gehad, 2x afgewezen ivm zwangerschap en 1x ivm ontbreken van technische kennis van auto's. Ik heb een diploma voor commercieel medewerker marketing & communicatie. Bij het NCOI krijg je geen studiefinanciering omdat je minimaal 20 uur werkt. Inderdaad kan je bij het ROC ook kijken voor een BBL, ik weet alleen niet of je dan ook parttime kan werken of verplicht fulltime moet werken... Succes! Tja die pet.... gekocht in Oxford GB. Bij de H&M heb je de grootste kans om een flatcap te vinden!
Dus waarom moet je dan nu voor het einde van de maand kiezen? Je weet niet of je er iets mee gaat doen, je hebt een leuke baan en 1 dag in de week is genoeg. Kan je niet beter wachten met een studie totdat je zeker weet wat je wilt?
Hbo deeltijd pabo. Krijg je geen studiefinanciering, gaat twee avonden naar school en hebt maar 1 dag stage. Ook kan je kot aanvragen.
Stitch, oh oke. Dan is NCOI al niets voor mij. Wel apart dat ze jou een studie laten volgen om je daarna te ontslaan. Ik hoop dat je snel geluk gaat hebben met solliciteren! Het zit je niet echt mee wat dat betreft. Haha, altijd al naar Engeland willen gaan , een pet lijkt me een uitstekende reden. n4th4li3, tja, de reden waarom. Vooral eigenlijk gewoon om een diploma te hebben. Dat voelt sowieso wel verstandiger, want je weet nooit of ik en VL over 5 jaar nog samen zijn . Het is wel handig om in m'n eentje ook rond te kunnen komen. Daarbij betaald mijn vader het nu, dus het kost niks. En er zit toch ook wel een stuk 'maak je ouders trots' stuk achter. Ik ben ongepland en jong zwanger geraakt en het plan was om afgelopen september te beginnen met een studie. Helaas werd ik toen opgenomen in het zkh en daar ben ik niet meer uitgekomen tot de bevalling . En nu merk ik gewoon hoe lekker het is zoveel tijd door te kunne brengen met ons zoontje.. Ik heb hem al 7 weken moeten 'afstaan' aan het ziekenhuis, ik wil niet ook nog eens 5 dagen per week weg zijn. Maar de combi met studie en veel thuis zijn, blijkt dus best lastig. Vanavond ga ik in ieder geval maar eens het gesprek aan met vl. (Het is niet per se de belofte aan hem hoor! Ik wil dat diploma echt voor mezelf en hij is daarin mijn stok achter de deur zeg maar.) Carino, het klinkt ideaal, maar PABO is echt niets voor mij. Ik zie mezelf, behalve in een kleuterklas, geen les geven. En daar is nou ook niet bepaald veel werk in te vinden. Bedankt voor het meedenken hoor allemaal! Het blijkt een stuk lastiger, dan ik een eerste instantie dacht.
Je bent niet verplicht stufi aan te vragen dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Crisisopvang voor baby's/jonge kinderen op een groep bestaat vrijwel niet meer, jonge kinderen worden het liefst in een gezinssituatie (pleeggezin, liefst netwerk) geplaatst als er sprake is van een crisis. Maar als je als pleegzorgwerker gaat werken, werk je ook met oudere kinderen. Is werken op een mkd (medisch kinderdagverblijf) niet iets voor je? Pedagogisch medewerker.
Steph, januari je het zegt.. Lijkt me eigenlijk heel leuk . Maar als ik het nu goed lees heb je daar SPH voor nodig. Dat is dan weer hbo. Ik weet niet of ik daar de discipline nog voor heb.
Januari moest dus zijn ja nu . Leuk typen op de iPhone. Ik heb misschien iets gevonden, Pedagogisch medewerker. Nu keek ik bij het LOI en daar moet je 960 uur stage lopen . Iemand enig idee of dat in een half jaar moet of kan je dat ook over 1,5/2 jaar uitsmeren? Fulltime stagelopen kan gewoon niet icm Q, kdv is te duur . En weet iemand of je dit ook in deeltijd kunt studeren aan een reguliere onderwijsinstelling (ROC/SUMMA) in Eindhoven? Google wil mij niet echt wijzer maken. (Ik voel me al best een tijd heel erg volwassen, maar hierdoor in een keer weer een hele erge tiener.)