duodeken/overtrekje of dekentje/lakentje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kwebbelbebbel, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Ben ontzettend in dubio en verander per dag van wat ik nu wil gaan gebruiken.

Hoe gaan jullie dat doen, of doen jullie dit?

Met een duodeken kun je leuke overtrekjes gebruiken (maak alles zelf). Maar misschien is dat onhandig om het bedje dan op te maken.

Of een lakentje met dekentje? Ik weet het gewoon niet. Wat werkt sneller en makkelijker in bed?

Gister op het kinderdagverblijf gaan kijken en daar moeten we een slaapzakje voor meenemen. De kleine zal straks 2 dagen in de week dus een slaapzakje aan moeten en de andere week 3 keer. Dus misschien is dat dan net zo handig na 3 maanden.

Wat vinden jullie? Ik vind het zo moeilijk om te beslissen. Ik kan gewoon niet beslissen. Word letterlijk moe van mezelf. Twijfel continu sinds ik zwanger ben.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In het begin heb ik een lakentje en dekentjes gebruikt. Later zijn we overgestapt op een overtrekje met dekentje erin. Toen onze meid steeds meer ging bewegen en de dekens steeds wegtrapte, vond ik een overtrekje praktischer. Met een lakentje ligt alles steeds opgefrommeld, moet je alles weer netjes opmaken, enz. Een overtrekje heb je sneller weer netjes ingestopt. Daarbij gebruiken we nog een slaapzak, dat scheelt ook weer.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Een slaapzakje mag je vanaf 't begin al gebruiken. Mij lijkt 't 't handigst als je thuis hetzelfde gaat gebruiken als op 't kdv, dan is de overgang naar 't slapen daar minder groot (denk ik dan hè). Wij hebben Milan de eerste week al in een slaapzak gelegd en daar overheen een lakentje en dekentje (en in de zomer alleen een lakentje). Persoonlijk vind ik een lakentje + dekentje erg fijn, ook handig als je 't bedje nog kort op moet maken. En 't ziet er leuk uit (vind ik!) Maar ik heb geen ervaring met een duodeken, dus daar kan ik ook niks over zeggen.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij gaan waarschijnlijk gewoon 1 of 2 dekentjes gebruiken met wat er op dat moment uit de was is. Ik heb een leuk pakketje gezien van de Ikea, waarbij een dekbedovertrek zit, maar ik vind het met een mooie deken ook wel leuk dat je die kunt zien, dus een lakentje zullen we vast ook nog wel gebruiken.

Deel Deze Pagina