Pas op, telefonische oplichting!

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Een paar dagen terug ben ik gebeld door een engels sprekende man met afrikaans accent. Hij vertelde mij dat hij van Microsoft was en mijn computer gevaar liep en elk moment kon crashen.

Natuurlijk dacht ik meteen "Yeah right!" Maar ik besloot even mee te praten om te kijken wat hij zou doen. Hij wilde dat ik mijn computer aan deed en op ctrl en windows tekentje drukte tegelijk.
    Heb het niet gedaan want weet niet wat er dan gebeurd.
    Daarna met een smoesje opgehangen.

Laat het voor iedereen een waarschuwing zijn, en vooral mensen (misschien ouderen) die niet zoveel verstand hebben van computers enzo.

Hier nog wat gevonden op internet erover: Microsoft: hang op als we bellen - Security.NL

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Klinkt idd erg verdacht!
    Ik poeier dat soort lui altijd heel snel af net als die stomme telefoon enquête's.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Gewoon meteen ophangen, niet eens mee praten! Want ook antwoorden als ja kunnen soms al link zijn.

4. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    ik kon het niet laten om de combi in te drukken en er gebeurd niets (oke oke oke, niet helemaal waar....mijn partner gaf aan dat je daar gerust op drukken kon en dat het geen kwaad kon).

maar wel goed dat je het hier plaatst, je heb kans dat ze daarna waren gaan vissen naar persoonlijke gegevens of zo iets.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

een paar dagen terug kreeg ik ook telefoon (op ons vaste nummer) van een italiaan.
    ik ken de beste man niet, heb geen contacten in die buurt. Hij wist precies hoe ik heet :$ en het eerste wat door mijn hoofd schoot was idd telefoonoplichting (was hier een half jaar of langer geleden ook een topic over) ik heb meteen zonder wat te zeggen opgehangen. Hij heeft me gelukkig niet meer teruggebeld.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik wordt al een jaar gebeld met de vraag of ik mevrouw van de ploeg ben, zo irritant! willen ze mij doorverbinden met het bel-me-niet register en dan hangen ze op!

Maar zag dat je dan je gegevens in moet vullen, incl adres etc! vertrouw het niks niet, dus ach bij irritatie of mijn maandelijkse periode kan ik lekker even botvieren op die idioten.
    (zelfde als die rot blije doos!)

ontopic, goed dat je het meld! Je weet tegenwoordig niet wie er wel in zou trappen...zou wel sneu zijn.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ook gebeld door een microsoft persoon een paar dagen geleden...ze was een aziatische mevrouw maar ik vertrouwde het al meteen niet. Gewoon opgehangen....gelukkig niet meer teruggebeld. Ze vroeg: heeft u een windows computer....

Charlie

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    nee, een Acer :D

goed dat TS het hier meldt.

9. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    hahahahaha.....ik WOU net een topic openen over dit!! grappig:D
    Ik woon in uk en ik krijg elke dag wel een telefoon gesprek met ze!
    Bij mij is het Indishe man en komt vertellen dat ik een virus heb op mijn computer en of ik de computer wil openen!

Ik heb laatst nog gezegd ! Hoe weetje dat? blijkbaar volgens hem kan hij het zien op het computerscherm van hem en dat hij mij kan meehelpen om een software te downloaden .. Ook hij is van Windows of Global Networking ..
    Ik vertelde hem dat hij een scammer was ,begon hij mij uitschelden van je bent dom om niet te weten dat je computer hebt ??:S

Mijn volgende aktie is (A) : je krijgt 10 seconden de tijd om op te hangen anders weet ik precies waar je bent!! :p

Maargoed , vroeg me al af of Nederland dit gedoe ook heeft!

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yasmina, ik zag al op een brits forum dat inderdaad een indische/indiase man daar veel belde!

Wouzen.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier ook zo`n raar telefoontje! Geen idee waar hij voor belde, want hij vroeg naar mijn meisjesnaam terwijl ik altijd opneem met man`s naam. En toen heb ik hem er al opgegooid omdat ik het raar vond.

Krijg ook regelmatig zo`n engelse mail over dat ik een erfennis krijg van iemand omdat ik geslecteerd door het kantoor geloof ik. Open het niet, zie alleen de melding in outlook voorbij komen.

12. Sjeetje, nu gaat dat ook al telefonisch? Triest. Kan me niet voorstellen dat iemand zo'n figuur aan de telefoon gelooft en dan software gaat downloaden..

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik denk dat meest oudere mensen er wel intuinen. Ik wil de mensen die er in trappen niet te eten geven...

14. ik ook niet ;)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heel vaag idd! ik kreeg zo'n 4maanden terug een telefoontje over mn lening en krediet enzo. dat ik had aangegeven dat ik niet tevreden was met de rente en dat ze me wat anders wilden aanbieding. heel funny want heb geen leningen :p werd meteen opgehangen haha

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier ook regelmatig een erfenisje :D Man had al schatrijk kunnen zijn :D

Maar het is en blijft natuurlijk een risico dat bellen vooral voor de ouderen, erg sneu..

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wat dat betreft ben ik dan wel weer blij dat mijn vader zo a-digitaal is en helemaal niks aan computer en internet ed heeft. Kan ie ook nergens intuinen.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik wou net zeggen, die ouderen die er de ballen verstand van hebben, hebben vaak ook geen pc. ;)

Maar hier gelukkig nog niet meegemaakt! Ik zou toch meteen ophangen...

Deel Deze Pagina