Hallo allemaal, Vanwege onregelmatige cylcussen ben ik doorverwezen na 9 mdn naar de gynaecoloog en bleek inderdaad nav de vaginale echo dat ik veel cystes had en wilde ze bloed prikken en mijn man moest voor de routine zaad inleveren. We gingen er vanuit dat we toe horen zouden krijgen dat ik PCOS heb, misschien wat hormonen die in de war zijn en Clomid moest gaan gebruiken, zoals de Gyn ook dacht bij de 1e afspraak. Helaas verliep de afspraak totaal anders.. mijn hormonen waren in orde,wel PCOS en weinig eisprongen maar dat was het. Toen kwam het bericht als donderslag bij heldere hemel.. Er was zeer weinig zaad gevonden en die bewogen niet.. Ik stortte in en mij man ook. Het enige wat ze kon doen was ons doorverwijzen naar de Androloog in Rotterdam om te kijken of ze de oorzaak kunnen vinden en of er nog iets aan te doen is. We hebben een aantal dagen veel gehuild,bij familie geweest en verdrietig geweest, nu is het een soort van geland en blijft alles nog zo onzeker. We zijn 28 en 30,mijn man is sportief,slank en gezond..niemand had dit verwacht Er horen 20 miljoen zaadjes te zitten in 1 ml, maar bij mijn man waren het maar 200.000 zaadjes en niets bewegend..wel is er pas 1x zaad ingeleverd,dit vinden wij wel gek. Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt?Hoe is het nu bij jullie,is er wat aan te doen nog?
Wat een klote nieuws, dat is echt een klap als je dat hoort... Dat verwacht je gewoon niet als je naar de dokter stapt. Eigenlijk hebben wij 1,5 jaar geleden bijna precies het zelfde te horen gekregen. Ook PCOS vanwege cystes en geen eisprong + erg slecht zaad. Gelukkig waren er bij ons wel wat bewegenden bij, dus moest ik alsnog eerst een half jaar aan de clomid. Ze wilden dat we toch nog enigszins natuurlijk een paar kansjes waagden. Daarna zijn we overgestapt op ICSI waar we weer slecht nieuws kregen. Nu is het afwachten. Ik zou je alleen niet te veel aan mijn verhaal vasthouden, want bij iedereen is de situatie en oorzaak anders. Als ze echt geen bewegende zaadjes vinden, denk ik dat het bij jullie Tese wordt? Ik heb daar niet zo veel verstand van, maar met die behandeling kun je alsnog gewoon kindjes krijgen. Dus verlies de hoop niet!! Heel veel sterkte met alles.
Wij hebben ons eerste staal binnen gedaan in kleiner regionaal ziekenhuis en daar kregen wij als uitslag: zeer zeldzaam onbeweeglijk spermatozoa aangetroffen. Dan zijn we naar een universitair ziekenhuis gegaan en daar hebben ze er toch 800 gevonden. We hebben net onze eerste ICSI behandeling achter de rug, de verse terugplaatsing is helaas mislukt, maar we hebben nog 3 cryo's. Het zaad was kantje boordje bij de punctie maar bij ICSI hebben ze tenslotte maar 1 zaadje/ eicel nodig Niet wanhopen, ze kunnen veel tegenwoordig !