Iemand ervaring met veel follikels?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Muzieknootje, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Dankje Muzieknootje.

Mooi dat de punctie gewoon doorgaat en misschien voel je je na de punctie wel een stuk beter. Ga voor je duimen! Misschien is een tp nog wel mogelijk ;) In eerste geval maar hopen op een mooi aantal rijpe eicellen.

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hoe is het nu verder gegaan? Ben wel benieuwd.

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    #23 Muzieknootje, 8 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
    Hey Roos!

Lief van je! Zelf was ik een beetje van de kaart helaas.. Je voelt het al aankomen denk ik:

Zaterdag 21 feb de punctie gehad. 19 eicellen gevonden. (Er zaten nog een paar kleintjes maar die heeft hij laten zitten)
    Van de 19 waren er 15 eicellen rijp. Ik was natuurlijk op dat moment al helemaal enthousiast en blij!! Wel vond ik de punctie erg pijnlijk.

Al snel kregen we (een dag later) te horen dat er 9 bevrucht waren! Joepie!! 9 is fantastisch. Totdat ik de woensdag, dus 4 dagen na de punctie, ineens meer pijn in m'n buik kreeg en ik was 1,5 kilo zwaarder dan de dag ervoor. Ik belde naar Gent, met nog steeds goede hoop dat het wel mee zou vallen en ik een dag later langs zou mogen komen voor een terugplaatsing maar helaas. Ze wilden me die dag meteen zien, en na bloedonderzoek was het duidelijk: ernstige overstimulatie en meteen in het ziekenhuis blijven.

De donderdag en vrijdag bleef ik aankomen met ruim een kilo per dag, maar vreemd genoeg stuurden ze me naar huis vrijdag.
    De nacht van vrijdag op zaterdag was ronduit een hel!! Ik had in het ziekenhuis al aangegeven dat ik benauwd was maar daar hadden ze een verklaring voor. (Het vocht in m'n buik zou tegen m'n middenrif duwen en dat verklaarde volgens Gent mijn benauwdheid)
    Je begrijpt dat ik niet van kattenpis ben, dus tsja als ze zeggen dat benauwdheid erbij hoort.. Dan is het zo.. Maaaaaaaar:
    Ik hield het niet meer!

Die zaterdag via de huisartsenpost bij de spoedeisende hulp terecht gekomen hier in nl in het ziekenhuis en de dienstdoende longarts heeft via een rugpunctie in totaal 1,6 liter vocht bij m'n longen weggehaald. Daarna al meteen veel minder benauwd, maar toen mocht ik nog twee nachten in het streekziekenhuis hier blijven. :(

En geen terugplaatsing :(

Nu is het wachten tot april/mei, ow en de arts kwam nog vertellen dat van de 9 bevruchtingen er maar twee embryo's goed genoeg gedeeld waren. (Eerst kwam ze met de mededeling dat het er 1 was, nou toen heb ik een potje gejankt... Want daar lig je dan in het ziekenhuis aan een infuus, superbenauwd en pijn in m'n buik met maar 1 embryo in de vriezer) gelukkig kwam ze later nog vertellen dat het er twee waren. Pfffieuw! Gelukkig maar!!

Morgen ga ik voor het eerst weer werken, ik probeer een ochtendje, maar ben nog erg moe. (Komt ook door een ontsteking bij m'n borstkas)

Dus ja, al met al is het me nogal tegengevallen... En we waren ervoor gewaarschuwd maar complicatie na complicatie verwacht je gewoon niet :(

Hoe gaat het met jou? Hopelijk komt de maand mei nu snel in zicht voor ons allebei! Spannend!

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Muzieknootje; wat heftig zeg! Hopelijk gaat het snel de betere kant op!

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dank je wel Pinkflower! Ik hoop het zelf ook, we willen het liefste zo snel mogelijk verder. :)

Deel Deze Pagina