Hallo, Op dit moment ben ik 11 weken zwanger en ik kan helaas niet zeggen dat ik ervan geniet op dit moment. Al vanaf week 6 moet ik bijna voortdurend overgeven. Het is een tijdje wat beterggegaan met het medicijn emesafene, in de zin dat ik nog wel een beetje eten binnen kon houden. Sinds dit weekend heb ik echter slechts 2 dagen alleen savonds wat kunnen eten en nu kan ik ook niet meer echt plassen. Als ik straks om 3 uur nog geen plasje heb gedaan wordt ik opgenomen in het ziekenhuis. En aangezien ik al mijn drinken weer heb uitgekotst ligt dit wel in de verwachting. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt zo'n opname en voel je je daarna echt weer stukken beter? Graag verhalen dat alles snel weer goed komt
Je kunt even in dit topic kijken: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/525806-hyperemesis-gravidarum-deel-2-a.html hier zitten veel meiden die hetzelfde hebben als jij! Voor info over hyperemesis gravidarum (wat jij dus hebt) kun je ook terecht op Steunpunt hyperemesis gravidarum | Het is een beetje afwachten of het na de opname beter gaat helaas. Het kan zijn dat je door een opname uit de spiraal van overgeven etc komt, maar een terugval daarna gebeurt helaas ook vaak. Ik zou in het ziekenhuis trouwens om andere medicatie dan emesafene vragen. Voor HG is emesafene een beetje hetzelfde als een pleister voor een gebroken been... Je zou om primperan of zofran kunnen vragen.