Iemand ervaring met verhoogde vit B12?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 18 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Als je spuit moet je dan ook een bepaald aantal maanden niet spuiten om je echte waarde te kunnen bepalen.

Mij is ooit uitgelegd dat b12 door je lichaam opgenomen (behalve dus bij mensen met insufficientie zoals ik) en opgeslagen wordt tot het nodig is. En dat het als reserve gebruikt wordt in extreme situaties als zwangerschappen enz. Dat ze daarom ook pas dit ontdekten na het bijna geheel opgebruikte reserves bij na een mislopende zwangerschap, want er werd/wordt eigenlijk maar weinig b12 geprikt (ik moet er nog altijd om vragen)

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ts, ik zou even contact opnemen met je huisarts voor verdere onderzoek.

Als je zonder extra inname (dus ook excl bv energiedrankjes) Een te hoge b12 hebt is dat reden voor extra onderzoek.
    Als je injecteerd dan hoor je wel een hoge b12 te hebben, maar dat is bij jou niet van toepassing.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Geen longontsteking gehad bijvoorbeeld?

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    In het onderzoek zijn de mensen die suppleren niet meegenomen. Helaas zijn hierdoor veel mensen in de problemen gekomen omdat artsen niet lezen, maar een titel lezen en daar hun conclusie aan verbinden. B12 tekort is een groot probleem voor veel mensen omdat het vaak niet serieus wordt genomen en veel artsen en internisten hebben er geen verstand van, het is maar een vitamine.....

Dat er mensen doodgaan en een te hoge b12 blijken te hebben betekend niet dat ze dood zijn gegaan door een te hoge b12, maar dat de b12 tijdelijk is gestegen in het bloed door een onderliggende ziekte zoals bijvoorbeeld een longontsteking.

1981Mama en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee. Niet dat ik weet. Vorig jaar was de B12 nog hoger en toen was bezinking wel verhoogd of verlaagd. Weet ik niet meer. Duidde er iig op dat er iets in m'n lichaam aan het "prutten" was maar volgens de HA kon het ook al van bijv een verkoudheid komen

Deel Deze Pagina