Iemand ervaring met verwijderen borst prothese(s) medische noodzaak n vergoeding?

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    T zou t gunstigst zijn als t de chirurg t ntl in 1 operatie doet en zo klonk t wel want er komt dan gwn een afrekening van wat er open blijft staan
    Maar goed we gaan t zien ben benieuwd of er iemand wel te maken heeft gehad met n vergoeding

2. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hier is het verwijderen wel vergoed aangezien ik kapselvorming had maar heb geen nieuwe laten plaatsen. Heb veel lichamelijke klachten gehad door mijn zwetende implantaten ( ze zijn dan niet lek maar zweten elke keer paar druppels wat in bloedbaan komt en hierdoor reageerde mijn lichaam continu ontstekingen ineens allergien)

In ziekenhuis was het 1200 voor het verwijderen had ik begrepen.

Vooral geen mammografie doen met implantaten want dan is de kans zeer groot dat ze gaan scheuren of lekken.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat fijn dat t vergoed is voor je
    Wat een ellende he
    Hoe gaat t nu met j?

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe voelt dat aan, ingekapselde protheses? Miss hier ook aan de hand? T kan ipv lekken/scheuren ook dat zijn ntl...

5. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Beter geen ontstekingen meer. Duurde wel jaren voordat ik wist dat het door de implantaten kwam aangezien alle artsen zeiden dat je daar niet ziek van kon worden. Helaas is dat dus niet zo. Je kan er wel heel heftig op reageren. Er is zelfs een internist in A'dam die daar onderzoek naar doet. Vaak klachten als pijn in gewrichten, ontstekingen aan je lichaam.

Ik heb mijn oude implantaten meegenomen naar huis en ze zijn inderdaad niet gescheurd maar je ziet dat veel volume kwijt is geraakt. Voor mij nooit meer implantaten.

Je ziet het vaak. Google het maar ingekapselde implantaten. Arts zag het bij mij gelijk.

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn dat t zoveel beter gaat met je

Was er idd al mee bezig, herkenbaar wel!

7. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Weet niet waar je woon? Maar heb het in A'dam laten verwijderen door een arts die dat maandelijks doet nu helaas. Steeds meer vrouwen met klachten :(

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zeeland

Hoelang had j ze?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inkapseling houdt in dat er rondom het implantaat hard litteken/bindweefsel gaat groeien. Er komt een hele harde laag op, of hier en daar verdikkingen. Je borst kan daardoor knobbelig aanvoelen. Door die laag kan je borst van vorm veranderen, bijvoorbeeld hard en ronder worden. Het implantaat wordt als het ware ineengedrukt. Inkapseling kan er ook voor zorgen dat een implantaat scheef gaat zitten, gaat kantelen. Het kan pijnklachten geven en je huid kan veranderen. Je schrijft dat je juist een slappe borst hebt, zoals natuurlijke borsten. Dan zou ik niet aan inkapseling denken, aangezien ze dan juist heel hard worden of harde gedeeltes bevatten.

Ik heb implantaten om medische redenen. Vanwege borstkanker zijn mijn borsten weg gehaald, ik heb aan beide kanten een borstreconstructie gehad. Na een jaar kreeg ik last van inkapseling en zat de prothese scheef en was hij ook nog op de kop gedraaid. Tijdens de preventieve amputatie en directe reconstructie van mijn gezonde borst hebben ze de eerste borst hersteld door een nieuwe prothese te plaatsen, allemaal in één operatie. Bij mij is alles vergoed.

Ik denk dat wij zo via het scherm niet kunnen beoordelen of jij een medische indicatie hebt om je implantaten te laten verwijderen. Als het puur cosmetisch is, zal het niet worden vergoed. En het terugplaatsen natuurlijk ook niet. Maar wanneer is iets cosmetisch en wanneer is iets medisch? Ik denk dat alleen artsen dat kunnen beoordelen.

Ik geloof er niet zo in dat je implantaat lek is. Dat is zeldzaam. Implantaten zijn tegenwoordig gevuld met gel, wat niet gaat stromen tijdens een lek. Zou er siliconen-vloeistof je lichaam in stromen, dan lijkt mij dat je daar vrij snel gezondheidsproblemen door gaat krijgen. Dus dat zou inmiddels wel opgevallen zijn. Hier is het standaard om na 10 jaar de protheses te controleren, volgens mij door middel van een echo of scan. Maar in principe kan een implantaat minimaal 15 jaar mee.

10. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Bij mijn vriendin bleken ze ook lek te zijn. Dit waren uiteindelijk de verkeerde ( uit het nieuws ) implantaten . Zij wilde ook nieuwe gelijk hebben. ( heeft heel groot maat verschil ) is een heel gesteggel geweest maar goed geholpen door het ziekenhuis

11. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Effe iets heel anders. Wat betekent "ntl"? Ik zie dat in veel van je posts staan, maar kom er niet uit.
    Geen ervaring overigens met borstprothese, dus daar kan ik je niet mee helpen.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    'Natuurlijk'

maar dat heb ik moeten googlen. Ik denk dat ts per letter moet betalen.

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Klopt heb een operatie te bekostigen dus dat kom ik hier compenseren ; )

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor j uitgebreide reactie
    Hoe gaat t nu met je?
    Heftig allemaal al na zo n heftige operatie en periode
    Hoop dat alles nu goed gaat met jou

Ik heb niet alles zo gedetailleerd beschreven omdat ik vooral benieuwd was naar jullie ervaringen maar het voelt ook zeker knobbelig en met hardere stukken waar door ik niet kan onderscheiden of ik knobbeltjes heb of dat t de prothese is
    Ik kan er nog nauwelijks op liggen en heb steeds meer pijn
    Bedoel dat ik in t algemeen op sommige plekken meer huid om mn borst over heb waardoor t voor mij na tuurlijker aan voelt
    Voorheen waren ze zo stevig en naar mijn idee ook ddl voelbaar nep nu minder
    Maar heb nog eens uitgebreid gevoel en gedraaide gekantelde protheses en kapseling lijkt aannemelijk
    Gezondheid klachten heb ik ook zeker maar weet nI of dat een verband heeft in mijn geval

Mochten er mensen zijn met ervaringen met vergoedingen en afwijzingen hoor ik t graag
    Benieuwd naar de redenen voor een afwijzing of een vergoeding

15. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik had ze 12 jaar.

Maar even reactie op Jippie gel implantaten kunnen zeker in lekken in de zin dat het in je lichaam terecht kan komen. Had paar maanden geleden vrouw op tv gezien met siliconen overal in haar lichaam.

Hier staat ook heel veel info https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/home

Deel Deze Pagina