Boodschappen Aldi

Discussion in 'De lounge' started by Koningsgezin, Aug 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hallo dames,

Hoe is jullie ervaring met de Aldi? Is die daadwerkelijk zo goedkoop? Van de Lidl zeggen ze ook dat het goedkoop is, maar ik ben iedere keer duurder uit bij de Lidl dan bij de Plus (ga niet alle winkels af voor aanbiedingen. Aangezien ik in een gat woon, waar de enigste 'supermarkt' de buurtwinkel is, die net zo groot is als de hele vlees en groente afdeling van een normale supermarkt)

Mijn schoonmoeder zegt dat het er écht zo goedkoop is. Maar hoe is de kwaliteit? En dan bedoel ik voornamelijk groente en fruit. Hoe zijn de prijzen daar? Ben je echt goedkoper uit als je de weekboodschappen alleen daar haalt, dan bij een andere supermarkt? Ik heb niet zoveel zin om 3 verschillende winkels af te gaan voor boodschappen. Als fruit, groente en brood bijvoorbeeld slechter zijn bij de Aldi, ga ik gewoon naar de Plus. Aldi moet ik 6-7km voor rijden, als het er echt goedkoper is, wil ik daar mijn boodschappen doen. Eventueel de verse dingen wil ik wel bij de Plus halen, die zit hier 2km vandaan.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Fruit en groente is bij Lidl echt beter dan Aldi, assortiment bij Aldi is ook veel kleiner. Qua prijs kun je ze vergelijken. Ik ga zelf liever naar de Lidl.
    Brood is bij Aldi wel beter, bij de Lidl echt heel droog.

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Groente en fruit van de Aldi vind ik erg slecht, Lidl is veel beter! Brood is idd van de Aldi erg goed! Ook de afbakbroodjes vind ik erg goed en veel keuze. Ik koop bij de Aldi het toiletpapier, babydoekjes, zakdoekjes, inlegkruisjes enz. en dat scheelt toch wel behoorlijk in prijs. Ik ga elke week naar de Aldi en aanvullend naar de Jumbo. Eens in de twee weken naar de Lidl.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,018
    548
    113
    Ik vind groente en fruit van de aldi niet bijzonder, maar ook van lidl niet. halen we hier bij een boer.
    ik vind alleen bepaalde dingen maar lekker van de aldi en de lidl. en veel in prijs schelen doet het voor mijn idee ook niet. ik kom er dus zelden tot nooit.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben 1x bij een aldi geweest en dat doe ik nooit meer
    vind het echt zwaar rommelig en je kan niks vinden
    vind de groente en fruit ook niet lekker
    ik ga eigenlijk altijd naar de lidl en koop daar bijna alles ben veel goedkoper uit maar wij hebben hier ook alleen n mcd in het dorp en de lidl dus voor ons scheelt dit heel veel:)
    en ik doe voor n hele week boodschappen ongeveer 50 euro
    maar hier word ook geen prik gedronken of dure sapjes :)

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Aldi is helemaal niet goedkoop naar mijn mening, erg rommelig en onvriendelijk personeel, hier dan.

7. reckless

reckless Bekend lid

Apr 17, 2014
    798
    286
    63
    Ik doe al onze boodschappen bij de plus. Die is ook het dichtste bij :D er zit wel een Aldi in de buurt, maar daar kom ik nooit eigenlijk. Ik vind het een rommelige winkel, met een beperkt assortiment.
    Toen de Lidl bij ons werd geopend heb ik ook een poging gewaagd om daar onze wekelijkse boodschappen te doen, maar voor bepaalde (merk)producten ging ik daarna nog weer naar de Plus. Dat werkte niet voor mij en ik was niet veel minder geld kwijt dat normaal. Daarom ook weer gewoon naar de Plus.

Fruit haal ik meestal op de markt, al moet ik zeggen dat het bij de Lidl wel van goede kwaliteit is.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    De groente-afdeling van de Aldi in mijn studentenstad was de naam niet waard, een paar beschimmelde tomaten en dat was t wel zo'n beetje. Ben er dan ook niet vaak terug geweest.

Lidl brood vind ik best prima, en steeds meer lidls krijgen een verse broodjes afdeling met broodjes die in de winkel worden afgebakken, heerlijk!

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik doe elke week boodschappen bij aldi. Prima producten. Het personeel is super vriendelijk (groenteman speelt altijd verstoppertje met j )

1 keer in de 2 weken gaan we naar lidl. Ook daar super producten en leuk personeel.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Als jij voor de basic producten gaat van jumbo/ah/C1000 etc, dan ben jij veeeeeeel goedkoper uit dan bij de Aldi of Lidl. Ik haal bijna niks meer bij de aldi, alleen als ze wat in de aanbieding hebben.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij gaan naar de Lidl, maar daar ben ik wel degelijk véél goedkoper uit! En de AH zit ernaast, gaan we heen voor de spullen die ze bij Lidl niet hebben.

12. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik snap even niet hoe mensen kunnen zeggen dat ze bij de PLUS of AH of C1000 of wat dan ook goedkoper uitzijn als bij de Lidl ?????

Ik ben echt iemand die op het boodschappengeld let, en haal alles bij de Lidl wat kan, en wat ze niet hebben haal ik bij de AH. De Lidl is met groenten en fruit echt goed, en goedkoop! Eingelijk vindt ik alles, behalve het brood inderdaad, wel goed daar. En zeker veel goedkoper..

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier alleen aldi en groenten en fruit zijn prima maar beperkt in keuze.
    We hebben hier een budget van 50 Euro inclusief luiers en dat redden we meestal prima. We komen ook wel eens bij de jan linders etc maar dan kopen we toch vaak de duurdere dingen die we normaal niet halen en zijn dan dus duurder uit.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Dat komt omdat je bijvoorbeeld met gerookte spek bij de Aldi maar uit 1 soort kunt kiezen en bij de ah heb je A, B, C keuze... 9/10x is de C keuze goedkoper dan bij de Aldi. Neem bijv afbak broodjes, bij de Aldi betaal je ongeveer 85 cent terwijl je bij de appie maar 39 cent!!! Kwijt bent.

15. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ik vind de Lidl prima winkel en prima kwaliteit. Het assortiment wordt daar ook steeds uitgebreider en is het zeker goedkoper. Aldi blijft toch beetje steken daar vind ik, maar antwoord op je vraag of het echt goedkoper is; Ja =). Ik heb trouwens wel het idee dat de Aldi ook weer goedkoper is dan de Lidl..

16. minon

minon Niet meer actief

Zelfd geld voor koffie (1,98 om 3 nogwat), frikandellen 1,99 om 2 of 3,40), dubbeldrank 0,80 om 1,49), cola, chips etc etc. Euroshopper of oke merk bij de plus is veel goedkoper als de aldi. Dan heb je ook nog de dingen waar minder inzit als bij de aldi of andersom. Als je dan de prijs per kg uitrekent is de euroshopper/oke merk of huismerk ook goedkoper als de aldi.
    Hier zit de plus en aldi naast elkaar maar de plus is stukken goedkoper. Aldi heeft lang niet alles en de groenten en fruit zijn erg slecht. Ook de kant en klare zakjes in de koeling zijn na 1 dag al bruin. Voor de rest moet ik dus alsnog naar de plus dus doe gewoon alles daar.

17. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ik denk ook dat, omdat het goedkoper is, mensen daardoor misschien meer boodschappen meenemen? Dus toch duurder uit zijn dan. Maar ik gis maar wat hoor..

18. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

Aug 16, 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe ook de boodschappen bij de Aldi. Ik gebruik de app van my shopi omdat ik zelf benieuwd was wat waar nou het voordeligst is. Wel even werk om alle prijzen van in te voeren in de app, maar zo kwam ik erachter dat heel veel toch echt wel goedkoper is bij de Aldi dan bij AH (ook al pak je de AH basic dingen).

Lidl ga ik ook wel eens heen, keuze in groente en fruit is daar beter en qua prijs scheelt het niets met de Aldi (tenminste voor de producten die ik haal en anders bij de Aldi zou meenemen).

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,188
    35,874
    113
    Ik ben ook niet goedkoper uit bij de Aldi en ze hebben er lang niet alles, dus ik ga idd naar een andere supermarkt en koop dan geen a-merken. Ben ik goedkoper uit volgens mij (maar let niet super erg op prijzen).

20. rums

rums Niet meer actief

Aldi vind ik persoonlijk een prut winkel. Het brood mag lekker smaken tot je een keer de vrachtwagenchauffeur hebt gesproken die het brood komt afleveren. Bah! Brood wat buiten staat en waar de vogels al in zitten.

Share This Page