Ongerust :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stay calm, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ik maak me zorgen.

Ik ben al een tijdje bezig om zwanger te worden. Het wil maar niet lukken.
    Mijn lichaam houd me elke keer weer voor de gek.
    Heb nu sinds een week last van allerlei symptomen die kunnen duiden op een zwangerschap.

Hoofdpijn,
    Misselijkheid vooral in de ochtend,
    Weinig tot veel eetlust,
    Nou en dan duizelig,
    Moe,
    Gevoelige borsten,
    Krampen,
    Vlagen van warmte,
    Doorzichtige afscheiding,

Maar helaas gewoon maandelijkse menstruaties.
    Ik ben vorige week naar de huisarts geweest om mijn zorgen uit te spreken. Huisarts heeft me doorgestuurd voor bloedonderzoek.
    Algemeen onderzoek; bloedarmoede, foliumzuur, vitamine, slokdarm, infecties.
    Er is niets uit het bloed onderzoek gekomen. Alles was goed. Mijn HB waarde was zelfs ietsje aan de hoge kant.

Huisarts heeft me geadviseerd om toch een zwangerschapstest te doen, omdat het wel eens voorkomt dat vrouwen de eerste maanden gewoon door menstrueren. Deze test heb ik vanmorgen uitgevoerd, maar helaas negatief. Nu wil de huisarts dat ik een dagboek bij hou van mijn klachten :( en dat wanneer de klachten niet weg zijn of verergeren dat ik over 2 week terug kom.

Dit maakt me zo ongerust. Helemaal om de huisarts het ook niet kan verklaren :(

Nu spookt nog maar één vraag door mijn hoofd, Kan ik ondanks de negatieve test van vanochtend wel of niet zwanger zijn?

Liefs Staycalm (al ben ik niet zo calm)

2. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Je huisarts heeft bloedonderzoek bij je laten verrichten, komt met het verhaal dat het wel vaker gebeurd dat vrouwen door menstrueren en toch zwanger zijn, dus dat je toch nog maar even een zwangerschapstest moet doen ??? Maar als de huisarts bloedonderzoek heeft laten verrichten, waarom heeft hij je dan niet gelijk even op het zwangerschapshormoon geprikt >?? Dan had je duidelijkheid gehad, want dit lijkt me ook erg verwarrend.

Anyway, het is niet onmogelijk dat je zwanger bent en toch menstrueert en negatieve testen hebt. Dat kan zeker.
    Mijn buurvrouw heeft dat bij beide kindjes gehad. Ze had allerlei zwangerschap symptomen, maar menstrueerde gewoon, en testen bleven negatief. Uiteindelijk bloed geprikt, bleek ze zwanger te zijn. Echo gehad, en echo wees uit dat ze al 6 maanden zwanger was. ( nee, ze was niet dikker geworden )
    Bij het 2e kindje bijna exact hetzelfde verhaal, maar toen was ze 4 maanden zwanger.
    Sterkte en succes !!

3. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik kan je niet gerust stellen, hier het zelfde probleem, alleen de symptomen heb ik niet.

Waarom duurt het zooo lang, voor ons gevoel dan he
    Nog geen jaar bezig, sommige hier op het forum zijn al langer bezig.

Van mij mag het vandaag nog gebeuren,

Misschien later deze week nog een test doen,?? wanneer is je nod?

4. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0

Tja,
    Huisarts is eerst vanuit gegaan dat ik weer bloedarmoede zou hebben of infectie.
    Toen de uitslag van bloedonderzoek binnen was en niets uit is gekomen, ging ze denken aan mogelijkheid tot zwangerschap.

5. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Inderdaad. Het is soms niet eerlijk.
    Als ik uit ga van een cyclus van 34 dagen dan is 25 juli mijn NOD.

6. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi, om eerlijk te zijn herken ik je klachten.
    Ik had dit ook een periode en ik denk achteraf dat het te wijden was aan veel te veel focussen op een kind willen.
    Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is maar echt ik was in staat 10 testen op een dag te doen omdat alles wat ik vond op internet verwezen naar een zwangerschap.
    Helaas nog niet geluk en er door alle drukte met verhuizing expres ook 2 maanden uitgeweest. Hadden we niet zo gepland maar achteraf gezien was dit wel erg fijn.
    Gewoon weer even een nieuwe start maken en me niet meer zo gek 'laten' maken.

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het zou kunnen maar de voornaamste reden van je klachten zijn waarschijnlijk dat je het te graag wil; bijna alle vrouwen hier hebben elke maand symptomen. Je wilt het zo graag en dus denk je vanalles te voelen of je lijf zorgt ervoor dat je het voelt. Heel naar maar wel herkenbaar..

Hoelang ben je bezig?
    Bij gezonde stellen die een jaar bezig zijn is 75% na 1 jaar in verwachting.

8. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    ik heb jou symptomen bijna maandelijks ene maand iets meer symptomen dan de andere maand en na 3 jaar nog steeds niet zwanger....
    maak je niet teveel zorgen na je eisprong komt er progesteron vrij die je aardig gek kunnen maken..

de kans dat je zwanger ben is niet groot al zijn de wonderen de wereld nog niet uit maar staar je niet blind op al die mooie verhalen, je word daardoor alleen maar teleurgesteld...
    ik hoop dat je snel zwanger ben!

9. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ik zit nu in ronde 10. Ben vanaf augustus bezig.

10. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Oke, ja ik ook zo ongeveer. We lopen een beetje gelijk.
    Kan je alleen adviseren om te proberen je zelf niet gek te maken. Maarja daar heb je ook niet veel aan

Ik weet het ook ff niet

Deel Deze Pagina