Muggen in de winter

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    onze zoon word al de hele winter lekgeprikt , en we denken dat het muggen zijn. We vinden ze nergens maar hij heeft wel heel vaak bultjes op zijn armen en benen en gezicht die heel erg op muggenbeten lijken en ook jeuken.
    Maar ik dacht dat muggen in de winter niet actief zijn.
    mijn man denk dat ze in de dakgoot kunnen zitten maar daar is het nu toch veel te koud voor?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb er deze winter ook al een paar in huis gespot. Dus je man kan best gelijk hebben.

Edit: overigens zijn we niet gestoken. Ik dacht dat ze dat wel alleen in het voortplantingsseizoen deden.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik heb al in geen tijden muggen gezien. Zouden het ook bedwantsen kunnen zijn?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat die ook kunnen overwinteren in huis.
    Hier laatst een hele hoop vliegen in huis. Was 2 dagen warmer weer dus die kwamen uit hun winterslaap ofzo.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook wel verdwaalde muggen in huis. Bij kamertemperatuur gaan ze niet dood denk ik.
    Buiten met vorst gaan ze wel dood.

6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb eens opgezocht hoe je die herkend, maar als ze in zijn bed zitten had ik ze wel gezien met het bed verschonen, ik heb ook eens aan de buren gevraagd en de kinderen van de buren( die aan dezelfde kant ban het huis slapen) hebben er ook last van

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja hoor, hier in huis ook 1 of 2 gespot!

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Dat kan zeker, een vriendin had water in kruipruimte en daar kwamen ze uit. Kinders zijn ook lekgeprikt deze winter. In huis is het lekker warm dus daar komen ze op af. En als de buren het ook hebben zou ik op zoek gaan naar de bron. Komen er alleen maar meer...

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zie er af en toe ook wel 1 of 2. Net kwam er nog 1 uit het hout voor de kachel opstijgen

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedwantsen krijg je volgens mij ook echt niet zomaar

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Pfff ben ik toch niet de enige :D.
    Mijn man verklaart mij voor gek met mijn gemopper over muggen in huis deze tijd. Maar ja, tegen de tijd dat hij thuis is, heb ik ze al doodgemept.

Ik heb echt geen idee waar ze vandaan komen. Overal in huis gezocht naar stilstaand water maar niks gevonden. Ik heb zelfs de potten van de hydrocultuurplanten afgedekt gehad met plastic omdat ik dacht dat ze daar wel eens uit konden komen :roflmao:

Meestal als ze in de slaapkamer zitten, zie ik ze 's morgens net boven het bed zitten. Misschien morgen opletten of je niks spot?

12. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier ook al een aantal gespot deze winter. Sterker nog; zaten er laatst een paar op de buitenkant van het raam o_O. Die komen natuurlijk lekker naar binnen als het raam even open staat.
    Mijn man is al een aantal keer geprikt deze winter.
    De hamvraag is: Hoe kom je er vanaf?

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Oh dan zullen het wel muggen zijn (gelukkig). Wel irritant.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben het hele jaar door muggen en die prikken ook. In de schemering zie je ze momenteel in zwermen door de tuinen dansen. Ook aan de straatkant zitten ze trouwens, ik moet altijd snel de voordeur dichtdoen. Die komen uit de bomen geloof ik. We hebben horren en Dl heeft een klamboe!

15. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Zat er een paar dagen geleden aan te denken om het zelfde topic te openen aangezien ik ineens helemaal lek geprikt was. Dacht dat het niet kon. Uiteindelijk de boosdoener tegengekomen, het kan dus wel :confused:

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Nouja toevallig. Wij zijn verhuisd en in dit huis word ik lek geprikt. Mijn hele benen zijn open van het gekrap. Dacht ook dat ze niet actief waren in de winter maar helaas :( Vriemd heeft zoals altijd nergens last van.

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Haha wel leuk om te horen dat we dus niet de enige zijn!!
    Maar wel heel erg irritant

Deel Deze Pagina