In echte glaucoom druppels zit een stof die ervoor zorgt dat je oogdruk lager word of laag blijft. Als je oogdruk dus goed is kan je oogdruk lager worden dan dat zou moeten dus zeker geen positieve invloed!
Vanwege de kans op een acrylatenallergie https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/kunstnagelallergie-met-grote-gevolgen
Heb je dan ook ergens een linkje met een (wetenschappelijk) artikel hoe groot de kans is en hoeveel % van de mensen het zijn die deze allergie ontwikkelen op het moment dat ze acrylnagels laten zetten?
Huh waarom zou iemand met een wetenschappelijke onderbouwing moeten komen als ze niet wil dat haar dochter gelnagels neemt vanwege de kans op een allergie? Er is een kans, hoe groot maakt dan verder niet uit toch.
Die is kleiner dan 1% en dat zou je zogenaamd kunnen verkleinen door het niet zelf te doen. Terwijl nagelstyliste geen beschermd beroep is en als je het zelf doet en niet over je nagelriemen heen gaat smeren en hygiënisch werkt etc is die kans zelfs nog kleiner. Ik heb er even naar gekeken omdat m’n moeder meteen niet meer der eigen nagels durfde te doen.
En dit gaat er dus echt goed af gewoon onder de douche zonder te schrobben? Ik heb ontzettend gevoelige ogen...
Hier wel een leuke aanbieding... CLINIQUE Power Lashes Make-up set | ICI PARIS XL Ik zoek eigenlijk zo'n mascara die er zo easy afgaat, maar dan vegan. Iemand hier ervaring mee?
het is 2,4% https://www.bad.org.uk/dermatologists-issue-warning-about-uk-artificial-nail-allergy-epidemic/ Onderzoeken zijn gemakkelijk te googelen trouwens
Maar in mijn geval zou het dus positief kunnen werken. Zo laag mogelijk. En ik denk in ieders geval dat dit geen slechte indicatie zou zijn. Je oogdruk moet zo laag mogelijk blijven…
Ja maar het gevaar is dus dat je oogdruk ook té laag kan zijn. Vooral als je al medicatie gebruikt of je oogdruk is goed kan het dus te laag worden en dat wil je ook niet!
Nederlands onderzoek kwam weer wat anders uit, maar hoe dan ook het is een kleine kans en de kans wordt nog kleiner als er op adequate wijze het aangebracht wordt.
Omdat ze zich er misschien wel in verdiept heeft? Althans dat leek mij best aannemelijk. Het was vanuit mij als pure interesse bedoelt en het was absoluut niet bedoelt als negatieve klank richting haar. Jammer dat dat zo geïnterpreteerd word.
Ik zit op dit moment met een longontsteking en bijbehorende koorts dan ben ik niet op mijn best om dingen op te zoeken. Maar je hebt gelijk hoor, dit soort dingen zijn normaal makkelijk om op te zoeken.
Precies daarom mag mijn tiener die wel over haar nagelriemen kliedert het niet meer gebruiken. En nee, ik ga in mijn vrije tijd geen wetenschappelijke artikelen opzoeken voor een zwangerschapsforum. Ik ga ervan uit dat de onderzoeksredacteurs van Kassa en Radar hun werk goed gedaan hebben voordat ze hier programma's aan wijden.