Voor een gelegenheid ben ik op zoek naar zo'n prachtige indiaase sari/saree. Dus zo'n doek die je zelf tot jurk knoopt. Benaming heb ik van google dus als het fout is hoor ik het graag. Als ik hierop zoek kom ik al snel op sites waar ik zo mijn bedenkingen bij heb. Wie kent een betrouwbare verkoper? Tweedehands mag ook. Budget, gezien het voor 1 avond is, max 50 a 60 euro.
Misschien marktplaats? En zowat alle grote steden hebben wel een winkel waar ze dat verkopen. En vraag hoe je hem moet plooien, want dat vraagt best oefening. Of heb je iemand die je helpt met aankleden? Je moet nl zo’n 5 meter stof plooien en wikkelen
Marktplaats had ik inderdaad al gekeken. En qua plooien. Dat moet ik zelf doen. Had al op fimpjes gezien dat dat best lastig gaat zijn. Dus hoop thuis te kunnen oefenen Stad is wat lastig bereikbaar dus is een laatste optie. Ben wel lastig he
Nee hoor: tip van de dag aangezien dit niet je dagelijkse dracht is en het voor een ongeoefende hand echt lastig is hem zo te plooien en strak te zetten zonder dat hij 100 x los raakt , koop wat veiligheidsspelden. je wilt niet op een feest zijn en de hele tijd je sari vast moeten zetten: of nog erger, dat hij compleet los gaat. een sari is een mooi ding, maar wel wat lastig. is een mooie Pakistaanse set niks? Een broek met een soort jurk/tuniek eroverheen? Minder kans op ongelukjes qua in je hemd staan zelfde stijl maar zijn genaaide rokken ipv lap stof die je moet vouwen
https://www.amazon.com/Sarees-Printed-Traditional-Wedding-Unstitched/dp/B086411SWC/ref=mp_s_a_1_6?dib=eyJ2IjoiMSJ9.ax1yqyD83zxAdpSzmmlID12V1yXSykj_riWw1W5D73Pjc0gdRSLziQD6hTGJ84N09VoYGymFqp8Ec6DC-_OxcDuRtNPVTihIO4spiydKxMqnF2u9_pTD7SbcN_gWeolchA5uOKVp4uV4sqPxH4OeamG0zoa9R-lA2B_hgnGam8XCt3XDHjcB-6ENKqZ_TVGNgys6y31fYfdsrr8a4XaUAgLAeMS56jzJrINObaLGL1nrnJv6d0VN8rODWx58t9O5MmorePK4JSmu-fJ7z-7XREA9oX5Oe0ZZ78gkLoflKbM.xFjCVm_U4ncaSv_ZQ1Btp6V2RrITYWONgP6tGVhOLos&dib_tag=se&keywords=sari+dress&qid=1710478251&sr=8-6 via amazon .com kun je er naar Nederland laten vervoeren. Er zijn er meerdere maar hierboven een link van een mooie blauwe.
Is zo'n mooi pak met broek en tuniek en evt nog een sluier/sjaal niet handiger dan? Zit je ook niet zo met dat hele opknopen en mocht je naar het toilet moeten is denk ik ook gemakkelijker
Ik heb er ooit eentje willen kopen in India zelf maar toen ze dat aandeden dacht ik echt dat ik dat zelf nooit meer ging kunnen nadoen duurde ook nog best lang om aan te doen en voelde alsof het elk moment ging loskomen. Respect voor de vrouwen die dat dagelijks aandoen en er gewoon alles mee kunnen zonder in hun blootje te komen staan. Wel prachtig natuurlijk, al die kleuren ook. Je hebt toch ook indische outfits die bestaan uit een lange rok en een soort naveltruitje. Is dat niet gemakkelijker? En lichter ook, een sari is echt zwaar en warm.
Misschien is zo'n pakistaanse set dan inderdaad wel de betere optie. Zit er natuurlijk niet op te wachten dat hij loslaat .
Ik snap je hoor, sari s zijn mooi, je kijkt je ogen uit als je ze ziet, ik heb er zelf 1 die ik af en toe draag, maar ik heb van iemand geleerd hoe het moet en dan nog vind ik het altijd lastig om hem echt goed te krijgen en te houden. en omdat het serieuze lappen zijn (5-7 meter) lukt je het ook niet om hem opnieuw te plooien in een wc hokje. men die Pakistaanse sets zijn er ook met topje, rok en sjaal, echt dezelfde stijl, maar 100 x handiger