Iemand ervaring met Wish?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Volgens mij soortgelijk aan Ali Express, met ook leuke hebbedingetjes voor mega kleine prijsjes

Iemand hier al posi of nega ervaring met Wish?

syl vindt dit leuk.
  2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb 2 maanden geleden allemaal kleine dingetjes besteld (denk 20 verschillende). Wel alles binnengekregen na 3-4 weken, maar alles apart verpakt en apart bezorgd. Je betaalt dus ook per item opnieuw bezorgkosten.
    De meeste dingen zijn ook erg prullig wat betreft kwaliteit. Het waren wel allemaal goedkope gingetjes (0-5 euro).
    Weet niet of anderen ervaring hebben met grotere/duurdere dingen.

Ik heb de app van mijn telefoon gegooid, ga er niet meteen weer iets bestellen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat van die bezorgkosten zag ik ook.
    Artikel van 0,95 en de bezorgkosten 1,- :D

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb er een tas vandaan en twee telefoonhoesjes en die waren heel snel binnen, veel sneller dan Ali. Je moet inderdaad wel rekening houden met de verzendkosten maar ik ben op zich positief...

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben op zich ook positief. Idd nadeel die verzendkosten. Maar alles supersnel binnen. Is er miss een manier om bv te zien wat die verkoper nog meer heeft? Weet iemand dat? Of betaal je dan alsnog per item bezorgkosten?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Per item... heb net 1 artikel als proef in mijn mandje gelegd.
    Item kost 4,-. De vzk zijn 2 euro.

Wanneer ik 4 dezelfde artikelen bestel (dus bij aantal, 4 invullen) dan zijn de verzendkosten ineens 8,- en zijn de itemkosten 16,-.

Wordt dan wel gelijk minder leuk dan AliExpress ;)

20170915_185754.png 20170915_185812.png

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik vind wish erg vergelijkbaar met aliexpress, prima spullen! Laatst mooie stevige rugzak besteld,, goede kwaliteit!
    Alleen heb wel problemen gehad met betalen met ideal, ze hadden toen ook een storing hoorde ik later. Dus optie later betalen doe ik nu, dan krijg je een paar dagen later een mail waarmee je kan betalen.

8. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    ik hou het toch op ali. dingen op wish heeft ali vaak ook maar dan toch goedkoper. wish lijkt soms goedkoop maar is het niet dan zijn verzendkosten toch weer veel.En met ali vaak ook al met 3 weken in huis.

9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb ooit een jas gekocht via wish. Op de foto zag hij er heel gaaf uit, in het echt lijkt ie er minder op helaas.
    Wél veel complimentjes gekregen, dus mensen vinden 'm wel leuk :p

Maar ik vond het erg vaag qua maten. Ik heb een xl besteld geloof ik (ik heb normaal s/m). De lengte is prima. Mouwen zijn wat kort. Breedte is best wel groot.
    Maar de mouwen kun je opstropen en dat staat heel leuk, dus ik draag hem wel genoeg. Alleen iets anders dan verwacht dus.

Levertijd was een paar weken geloof ik.
    Voor de rest geen ervaringen met wish. Ja, dat ik nu vol gebombardeerd word met reclame...:$
    Kan het niet vergelijken met AliExpress, want daar heb ik helemaal geen ervaring mee ;)

10. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn man is heel positief. Al verschillende keren wat besteld. Voor sommige dingen betaal je zelfs alleen de verzendkosten.

Levertijd verschilt. De ene keer zijn ze heel snel en de andere keer duurt het iets langer. Laatst is er één pakketje niet gekomen. Een mailtje gestuurd en de volgende dag kregen we het geld al weer teruggestort.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Vind idd de verzendkosten die je bij Wish betaald t.o.v. Alie wel jammer, maar hier wel positieve ervaringen met Wish. Nu een aantal dingen besteld en binnen een maand binnen (1x binnen 1 1/2 week), dus redelijk gelijk aan Alie. Vind wel het voordeel een NL helpdesk. Pas iets binnengekomen wat totaal niet voldeed (moest blijven plakken met zuignappen, maar hij bleef dus niet plakken :confused:). Klacht ingediend via de app, snelle reactie ontvangen, ook op mijn daarop volgende vraag en het geld teruggekregen. Vind dat een prima services, zelfs voor die paar euro's.
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik sinds kort ook de Alie app heb en daar toch sneller bestel ivm geen verzendkosten. Maar tot nu toe gaat het om kleine bedragen waar ik het risico wel voor wil nemen. Bij grotere bedragen denk ik toch dat ik geneigd ben om bij Wish te bestellen i.v.m. de NL helpdesk en goede service die ik heb gehad. Vind het dan toch een veilig idee dat ik bij klachten en/of vragen hier in het NL contact over kan opnemen.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, dat is ook stom!

13. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb er ook een aantal keer besteld. Wat leuk is is dat je samen kan bestellen en het dan goedkoper wordt. Gratis is nooit gratis, altijd min. 1 euro verzendkosten, de levering is sneller dan bij Ali en ze hebben weer andere producten.

Mopa36 vindt dit leuk.
  14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik speur tussen wish, Ali en eBay waar ik het het goedkoopst kan krijgen.
    Wish altijd goed de reviews lezen!
    Mijn dochter zocht een zeemeerminstaart en heeft uiteindelijk op wish de goedkoopste gevonden, ik zocht een bakvorm en die bestel ik bij Ali..

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb producten van ali vaak binnen 2 weken in huis. Het laatste product bij Ali op 4-9 besteld en betaald en kwam afgelopen dinsdag aan (dus met 1 week zelfs).

Maar Wish is dus nog sneller en levert binnen 6 dagen?

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Bij Aliexpress hoef je tegenwoordig niet meer zo lang te wachten zoals voorheen.

Hier had ik laatst binnen 10 dagen mijn telefoon hoesje binnen en van de week zelfs iets binnen een week binnen. En nee daar heb ik geen extra verzendkosten voor hoeven te betalen ;)

Ik zie vaak leuke dingen op Wish maar ik ben en blijf een Nederlander en wil dan gewoon die verzendkosten niet betalen :p

17. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Vind wish veel beter dan Alie op de verzendkosten na.

Op wish 1x probleem gehad met bestelde artikel en kreeg netjes mijn geld terug binnen 5 dagen.
    Service vind ik erg netjes en nooit problemen mee gehad. Ik neem de verzendkosten voor lief. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel die zijn en het product.

Op allie voor me man een headset gekocht bleek kapot. Kon niks terug sturen kon niet ruilen en kreeg geld ook niet terug dus doei 15 euro.

sillies vindt dit leuk.
  18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat is juist het punt bij ali, het kan in een week binnen zijn, maar kan ook 6 weken duren. Bij Wish is mijn ervaring dat het altijd redelijk op tijd binnen is, daar kan je meer van op aan.

Geleverd binnen 6 dagen bij ali gebeurt natuurlijk zelden, dus dat kan je zo totaal niet vergelijken.

19. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Goedkoop. Ik heb veel spullen gehaald bij wish die ik al jaren wilde, maar door verzendkosten loopt de prijs toch snel op. De verzendtijd is vaak korter dan de opgegeven tijd. Je weet nooit welke kwaliteit je krijgt. Sommige spullen zijn gewoon van heel goedkoop materiaal. Ik weet ook niet hoe eerlijk de handel is. Soms hebben ze spullen die je bij andere winkels veel duurder kan kopen. Ze verkopen ook spullen die niet veilig zijn zoals elektronische fidget spinners.

20. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

P.S. Maar de helft van de tijd is de kwaliteit erg goed voor een belachelijk lage prijs.

flipflop vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina