Wie kan en wil mij komende week helpen bij het opstellen van de centrale vraag en deelvragen voor mijn scriptie? De eerste versie is niet goedgekeurd. Ik heb daar wel feedback op maar daarmee lukt het mij nog niet helemaal. De grootste aanpassingen zitten in de probleembeschrijving, de centrale vraag en de deelvragen. Het onderwerp is de mogelijkheid voor een gerechtsdeurwaarder om tevens mediator te zijn.
mmm, dat is wel een beetje lastig als je verder geen achtergrond literatuur hebt en geen idee van welke kant jij opwilt... Maar ik heb wel een aantal denkvragen die je misschien weer wat verder op weg helpen: Wat wil je precies weten? Wat is je onderzoeksdoel? voor wie schrijf je de scriptie? in opdracht van een organisatie, algemeen onderzoeksdoel, is het een onderdeel van een groter onderzoek? Wat wil je bereiken met je scriptie? Aanbevelingen, opleidingstraject voor deurwaarders opzetten, of alleen een conclusie ( ja, het kan of nee, het kan niet) Kan je beoordelaar je niet wat verder op weg helpen of een medestudent die een beetje meer van het onderwerp weet? Succes in iedergeval, het is altijd een megaklus zo'n eindonderzoek schrijven...maar als het af is.... wat een heerlijk gevoel!!!
Bedankt voor je reactie! Ja dat is inderdaad lastig als je er niet in zit. Ik had ook een beetje gehoopt hier bijvoorbeeld een mediator te vinden die mij een beetje kan helpen. Op zich zijn alle punten mij wel duidelijk en komen ook in het onderzoeksplan naar voren. Alleen door alle regeltjes blijf ik hangen op die centrale vraag (dan is die weer tweeledig en dat mag niet, maak ik hem niet tweeledig dan beslaat hij niet het hele onderzoeksdoel, etc) en de deelvragen. Mijn beoordelaar helpt me helaas niet echt. Heb al een paar keer gerichte vragen gesteld maar daar geen antwoord op. Wat ook niet helpt is dat ik de feedback op de maandag voor de kerstvakantie kreeg dus nu 2 weken niet bij haar terecht kan. Een medestudent is helaas ook niet mogelijk omdat ik de enige ben met een onderwerp in deze richting. Op mijn werk krijg ik nogmaal hulp van mijn begeleider maar die kan ik daar nu wegens omstandigheden ook niet mee belasten. Zal blij zijn als het af is inderdaad.
Wat voor soort onderzoek ga je doen? Dat was een belangrijke vraag voor het opstellen van mijn onderzoeksvraag en als je onderzoeksvraag hebt dan vloeien daaruit vaak heel soepel de deelvragen.