Hoi, omdat ik een beroep heb waarbij ik veel sta en loop, denk ik erover om een ondersteunende buikband te kopen. Om rug en buik te ondersteunen. Wie heeft er goede ervaringen mee en kan suggesties/ tips geven welke en waar ik er een kan kopen?
Ik heb sinds een week of 5 een baby belt van Anita. Ik twijfelde hier in het begin aan omdat ik het duur vond. Maar het is al het geld dubbel en dwars waard geweest, ik maak er dagelijks gebruik van. Hoe groter je buik wordt, hoe lekkerder. Ik zou wel een maat groter pakken als op de verpakking staat, want op dit moment groeit m'n bekken en moet ik hem wijder zetten. Als ik een maat kleiner had gepakt (volgens de verpakking had ik S moeten hebben) had ie al snel niet meer gepast denk ik. Zeker doen dus!
ik heb er 1.. gekocht in duitsland, weet zo niet precies meer welk merk. de band ondersteund mijn buik wel, maar omdat je hem vrij strak moet doen, vind ik hem erg oncomfortabel zitten.. je kan ze bij elke goede baby speciaalzaak kopen.. 1 tip.. zou ze wel passen en ook van verschillende merken, want de ene buikband is de ander niet.
Ik gebruik momenteel een baby belt van Anita, geleend van een vriendin die een tweeling kreeg. Tot nu toe gebruik ik hem alleen als ik nachtdienst heb op mijn werk, of weet dat ik een inspannende dag ga hebben (winkelen, dagje weg... dat soort dingen). Maar dan merk ik ook echt wel dat ie flink wat steun geeft. Als ik hem niet had kunnen lenen denk ik niet dat ik hem zelf gekocht zou hebben, maar ben er nu wel blij mee!
Ik vind de babybelt van Anita juist niet lekker zitten. Het onderste stuk is bij mij dubbelgeklapt, waardoor die de hele tijd irriteert. Ik heb ook de babysherpa van Anita, die kan je over je kleding doen, die vind ik fijner zitten, kan je ook sneller af doen als je wil gaan zitten. Die was trouwens maar 35,-
babysherpa van anita ziet er trouwens zo uit: http://www.icilavie.com/images/produits/1985/anita_baby_sherpa-med.jpg
Even een vraagje. Zijn er eigenlijk wel buikbanden die je zitten mag dragen? Buikbanden voor ondersteuning van de rug bedoel ik dan...
Ohh echt! Ik had begrepen in een ander topic wat ik paar dagen geleden had geopend dat het niet mocht Was al helemaal teleurgesteld Toch maar even naar de winkel gaan van de week..
Ik had ook zo'n band van Anita en heb er heel veel plezier van gehad! Zeker ook op vakantie, toen we wel gingen wandelen of naar de dierentuin - geweldig! Ik vond 'm heerlijk zitten en had 'm ook wel eens om als ik eigenlijk de hele dag alleen maar zat. Ik had geen problemen dat het niet lekker zat, hoor! Beste koop tijdens mijn zwangerschap geweest
Alleen bij de babybelt is dus het onderste stuk door het zitten dubbelgeklapt, en dat is echt zwaar irri!
ik heb die van anita gekocht bij de prenatal tijdens die kortings dagen toen. Was blij met dat ding, stuk minder rugpijn en bandenpijn. Nu heb ik hem natuurlijk nog niet gebruikt. Maar ben blij dat ik hem heb!
Ik heb ook de buikband van Anita, maar ik ben er niet echt blij mee. Ik heb maat 46 dus heb de L gekocht maar vind dat hij bij mij te ruim zit ( Ik kan hem niet prettig strak aantrekken ) en de onderrand vouwt dubbel als ik zit ( dus tussen mn werkzaamheden door, ook bv als ik naar mn werk fietste ) waardoor de band irriteert. Ik zit nu te denken om die baby sherpa te kopen...
als je googled kom je veel ondersteunende buikbanden tegen voor een schappelijke prijs. Wat is het verschil tussen deze en die van Anita? Die zijn namelijk veel duurder, betaal je daar voor het merk of geven die echt meer ondersteuning?