Hi, Ik blijf je topic even volgen. Ik moest van de week ook voor mijn suiker weer bloed prikken. Mijn buik is ook verder qua groei dan "normaal". As vrijdag krijg ik de uitslag. Ben benieuwd.
@smallgirl : spannend zeg ....mijn buik is qua groei ook normaal ..maar goed ben ook een hoop afgevallen as vrijdag heb ik een groeiecho van de beeb ....voorlopig zien de suikers er niet goed uit ...
nou ik ben sinds donderdag aan het spuiten .....ik zat behoorlijk hoog met de suikers en vandaar dat ik moest beginnen met het spuiten ..... nou reageeert mijn lichaam behoorlijk goed maar ik zit zo nu en dan nog steeds te hoog ...... de dietiste zei je mag niet veel patat ......maar na patat eten zit ik supergoed .... ze zei ook niet te veel bami ...dat klopt dan zit ik hoog .... maar vanmorgen heb ik 2 bleu band boterhammen op ....(ander brood was op in de winkel ) met versgesneden aardbeien ....en ik zit daarna weer op 7.9 ....dus nog steeds te hoog ..... ik spuit nu s'ochtends 6 eh voor de lunch 4 eh en voor het avondeten 6 eh ... ik spuit trouwens novorapid .... maar ik heb zo'n gruwelijke honger ......word er gek van ...maar durf dus niks te eten omdat ik doodsbang ben dat de suikers nog hoger worden .... heb gisteren wat chocopepernoten genomen .....ik hield het niet meer uit ,......en daarna ook weer hoog ...wwas te verwachten maar word er een beetje hopeloos van ...
ik heb ook gespoten in de zwangerschap, hoe meer insuline je spuit hoe meer honger je hebt, als je dan gaat eten is je suiker weer te hoog en moet je weer meer spuiten, dus je zit dan in een viciueze cirkel. ik begon ook met de eenheden die jij hebt maar aan het eind zat ik op 70 eenheden per dag. Een 'voordeel' is wel dat je baby twee weken eerder moet komen. Als je zw suiker hebt mag je niet tot het eind lopen ivm risico's voor de baby.
Je suiker zal geen invloed hebben op je kindje, daar hoef je niet bang voor te zijn. Je baby zal wel aanleg hebben op het ontwikkelen van suikerziekte later in haar of zijn leven. De eerste nacht mag je kindje niet bij je liggen maar moet het naar de couveuse afdeling, daar doen ze de bloedsuikers controleren, en als alles goed is mag je gewoon naar huis. Wel moet je uiteraard in het ziekenhuis bevallen. Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik nu diabetes type 2 heb, dus ik heb nu echt suiker en niet alleen tijdens de zwangerschap.
@krokus : oei dat is schrikken zeg ....wat vind je er zelf van ? maar je beebje niet bij je de eerste nacht ? lijkt me erg moeilijk ...hoe met het met voeden dan ? ben sinds gisteren weer opgehoogd met de insuline ..spuit nu 8-6-8 en als ik nuchter te hoog blijf krijg ik er langwerkende insuline bij voor de nacht ....
ik vind het niet zo erg, je kunt met suiker leven en als ik af ga vallen kan het zelfs helemaal weggaan. ik had meteen langwerkende insuline toen ontdekt werd dat ik zw suiker had tja met voeden, ze vroegen aan mij wat ik wilde, ik heb borstvoeding gegeven, dat kan gewoon, je mag ten alle tijde bij je kindje zijn als je dat wil, 24 uur per dag mag je dat gewoon aangeven. dus dat zit wel goed
oke dat stelt me wel gerust ...en je kan idd goed leven met diabetes... als het bij mij na de bevalling ook niet weg is is het ook een kwestie van afvallen .....