Mijn bloeddruk was vandaag weer te hoog. 150/110. Bloed moeten prikken. Vooralsnog heb ik niet echt symptomen op opgezwollen handen en voeten na. Er zat maar een spoortje eiwit in mijn urine maar ik moet over drie dagen terugkomen om alles weer te controleren. Voor mij is het de eerste zwangerschap. Ik heb geen idee wat alles inhoudt. Tuurlijk lees ik het internet wel maar zijn er ook mensen hier die het hebben meegemaakt en wat gebeurde er toen?
Ik kreeg met 30 weken nadat ik me al even niet lekker voelde langzaam een hogere bloedrijk maar niet heel heftig 130/85 geloof ik ,maar ik werd heel dik van het vocht , kon haast niet meer lopen , na1 week ingezwachteld te hebben gezeten met de benen hebben ze me opgenomen in het zienhuis en toen ging het snel bergafwaarts , mijn bloeddruk bleef ondanks allerlei bloeddruk verlagers torenhoog en na 2 weken opname ben ik 1 weekend thuis geweest en daarna weer met spoed naar het ziekenhuis , resultaat , bloeddruk van 210/140 en eclampsie , kreeg een insult en daarna is onze zoon met een spoed keizersnede gehaald . Mees* is overleden maar dat had een heel andere oorzaak dan de eclampsie Mees is met 33 weken geboren en als hij niet ziek was geweest had hij waarschijnlijk de prematuriteit met wat hulp doorgekomen . Hoe ver ben je ?. Ik hoop dat er ook nog wat andere ervaringverhalen komen maar ik pe is geen pretje ik hoop voor je dat het bij hoge bloeddruk blijft en dat het te onderdrukken is met medicatie . Succes Liefs Edith Mama van mees*&juultje
Ik ben 29 weken en drie dagen. Vooralsnog heb ik geen medicatie gekregen. Wel bloed moeten geven. En over drie dagen dan weer terug voor controle. Heftig verhaal van jou. Wat moet dat moeilijk geweest zijn . Ik hoop dat de druk te maken had met het feit dat ik net binnenkwam. Het is altijd even een stukje lopen en dat gaat me niet te makkelijk meer af. Maar ja, dat is speculeren natuurlijk.
Ik heb er ervaring mee maar pas veel later in de zwangerschap. Ik voelde me niet zo lekker toen ik 37.4 zwanger was (niet heel ziek, maar ik zag sterretjes, was duizelig en had pijn tussen mijn schouderbladen, buikpijn/bandpijn in bovenbuik) Toen ik deze klachten aangaf bij de gyn meteen doorgestuurd voor bloed- en urineonderzoek. 's Middags werd ik door de gyn gebeld dat de uitslagen slecht waren en ik de volgende ochtend terug moest komen voor weer dezelfde onderzoeken. De uitslag de volgende dag was weer niet goed en toen hebben ze besloten me de dag daarop 's ochtends in te leiden. Ik ben dus 2 dagen na het eerste onderzoek bevallen. Hopelijk kun jij je kleintje nog een tijdje binnenhouden en zijn je waardes bij het volgende onderzoek verbeterd. Sterkte!
Dank jullie wel. Maar zijn er ook dingen die ik wel en niet moet doen? Velen zeggen niets meer doen maar ik heb ook nog een huishouden en dieren om voor te zorgen. Niet te vergeten een man natuurlijk.
Volgens wordt bij dit soort klachten toch wel geadviseerd rust te nemen.. Ik zou dat dan ook zeker doen! Ik zou met je VK overleggen wat je wel en niet kunt doen.
Ja als het komt kont het maar je kan op je voeding letten , geen zout voldoende water drinken maar niet teveel (2 liter per dag ) rustten ...meer kan je niet doen . Liefs edith
We gaan aan de rust. En aan de natuurlijke bloeddrukverlagende dingen. Tja, moeder van mijn lief is Grieks dus dan krijg je dat . Heb er al een lepel pure citroen inzitten en maak morgen lekker tzatziki met veel knoflook voor mezelf. Baat het niet dan... Verder begonnen met veel water drinken. Dat doe ik toch echt te weinig. Lief neemt het eten voor zijn rekening en de paar huishoudelijke taken die er liggen. Voel me vreselijk schuldig hierover. Maar moet zien dat ik vrijdag die druk weer wat lager heb.
Hier beginnende PE. Als sinds 12 wkn aan de bloeddruk verlagers. Twee wkn geleden opgenomen geweest met een bloeddruk van 220/180. Bloeddruk is gezakt, blijft nu ondanks alle tabletten op 160/100 ongeveer. Gyn is redelijk tevreden en wil proberen om ons meisje zo lang mogelijk te laten zitten. Kleine meid heeft een groeiachterstand en de gyn hoopt dat ze deze nog in zal halen. Moet overigens nu 3keer per week naar het zh voor een uur bloeddrukmeting, bloed&urine inleveren. Eiwitten blijven gelukkig onder de 300. moet verder wel rust houden, dus hulp in de hh en hulp voor onze 3 jarige dochter. Helaas ook vaak hoofdpijn, maar goed, we tellen af. (ben 27 wkn) Het is afwachten hoe het verder zal gaan... Veel succes! @ Edith.. Wat een vreselijk verhaal! Kippenvel!
Nou. Mijn bloedwaarden waren in ieder geval goed. Dat is wel een geruststelling. Vrijdag weer terug. Tenzij ik eerder klachten zou krijgen.
Even schrikken he....ik had dat ook! Ik kreeg opeens op een dag heel veel sterretjes voor mijn ogen en kon niet eens meer goed zien! Schrol heel erg. Naar de vk bloeeddruk was veel te hoog. Direct naar het zk....aan de ctg...echo gemaakt....bloed geprikt en urine gecontroleerd. Ik had ook eiwitten in mijn urine. Het zat tegen het randje aan dus ik moest 3 x per week naar het zk komen om aan de ctg te gaan bloed prikken en urine afgeven. Rustig aan gedaan thuis en zo heb ik het gewoon volgehouden tot de bevalling vanzelf is begonnen op 39,5 weken. Heb me een tijdje erna nopg even niet zo lekker gevoeld en ook lst gehad van hoge bloeddruk. Daarom ben ik met de tweede zwschap weer in het zk geweest voor controles. Maar hou het goed in de gaten, voel je je niet lekker gewoon even bellen naar het zk. Hier heb ik op het randje gestaan van wel of niet inleiden. Gelukkig is alles goed gekomen.
Hey Lov. Ja, het is best schrikken inderdaad. Zeker als het de eerste keer is. Voor jou ook heftig allemaal. Wel fijn dat je het zo kon volhouden. Ik hoop ook dat ik gewoon thuis kan uitlopen. Maar ze zijn hier wel streng moet ik zeggen. Dat is natuurlijk superfijn. Maar ik ben het liefst thuis in mijn eigen huisje. Gisteravond gebeld ivm hoofdpijn. Moest ik toch langskomen. Daar geweest. Beeb aan zo'n ctg-ding. Dat was allemaal goed. Mijn bloed geprikt. Was ook goed. Wel wat eiwit in de urine. Bloeddruk was ook weer iets gezakt gelukkig. Moet vanochtend bellen naar de zwangerpoli en aangeven wat er gister is gebeurd en dat ze me vanochtend nog moeten controleren. Dat wordt leuk want ik heb niet geslapen en ben echt doodop. Dus dat zal dan de BD weer niet goeddoen.
Ja in principe is het wel fijn maar soms vraag ik me wel eens af waarom ze mij lieten doorlopen? Maar ach het is goedgekomen he... Meid doe rustig aan en bel direct als je het niet vertrouwd hoor....wat mij wel is verteld toendertijd is dat dit veel gevraalijk is voor mama dan voor het kindje....ergens vond ik dat wel fijn om te weten ..... gek he.
@Lov: ik heb donderdagnacht gebeld. In het ziekenhuis geweest. Mocht naar huis met de afspraak dat ik de druk de volgende dag nog eens zou laten controleren. Dat resulteerde in een logeerpartijtje in het ziekenhuis. Meteen aan de verlagers. Tig keer per dag bloeddruk meten en 24 uur urine opvangen. De volgende dag mocht ik gelukkig weer naar huis maar hoop dat de druk ook lager blijft nu. Ik moet nog minimaal 5 weken en ik heb geen zin om die in het zh door te brengen.
Ik hoop het ook inderdaad. Ben toch het allerliefst in mijn eigen huisje. Al staat uiteraard gezondheid en bovenal het welzijn van ons kleine meisje voorop. Maar als het even niet nodig is...
Zeker staat de gezondheid voorop.....maar als het echt niet meer gaat ben je zo ingeleid of je krijgt een kzsnede...toch? Lekker rustig aan doen en toch nog wat genieten...succes verder!
Ik word iig ingeleid met 38 ivm zwangerschapssuiker. Voor de rest weet ik niet. Neem aan dat micht de beeb in gevaar komen ze idd ks doen of eerder inleiden.