IVM klachten ben ik door de HA doorgestuurd. Morgen om 8.30 kan ik terecht maar vroeg mij eigenlijk af hoelang het duurt voor je iets hoort qua uitslag?
Ik kreeg direct te horen dat er niks te zien was. Dus neem aan dat ze ook direct zeggen als er wel wat te zien is. Succes morgen!!
O dat is fijn! Ben er niet heel erg mee bezig maar dat wachten op de uitslag lijkt mij slopend. Moet ik verder ergens nog rekening mee houden? Heb verder geen info gekregen namelijk
Euhm ff denken, nee volgens mij niet. Ze pletten je borst een paar keer (geen fijn gevoel, maar is te doen). Daarna aankleden en in de wachtruimte wachten tot je opgeroepen wordt. Duurde bij mij ong 10 minuten. Kon toen direct weer naar huis. Zo ging het bij mij, maar weet natuurlijkniet of dat in alle ziekenhuizen zo gaat
Ik kreeg ook gelijk daarna de uitslag. Moest even wachten en kreeg voor de zekerheid nog een echo van de borst en hier was niks bijzonders op te zien en kon weer naar huis. succes morgen!
Ik ben zelf mammografielaborant. Bij ons in het ziekenhuis is het zo dat we eerst de foto's maken. Aan de hand van de klachten of de foto's wordt er een echo gemaakt. Stel dat je bv een knobbeltje voelt krijg je zeker een echo. En als die echo klaar is krijg je ook gelijk te horen wat er te zien is geweest. Als je onder de 25 bent krijg je gelijk een echo en geen foto's. Als je borstvoeding geeft kan je beter geen foto's laten maken omdat de melkgangen groter zijn en dus het zocht op het overige weefsel wegnemen. Daarnaast kan je altijd een cyclus afwachten als je iets voelt. Het kan zijn dat het minder of meer wordt naarmate je cyclus end an weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Femmelepem, ik heb 2 cyclussen afgewacht maar de klachten bleven. Borstonderzoek bij de HA wees uit dat er geen knobbels voelbaar waren. Dit is gewoon puur een extra check ; )
ik kreeg ook direct uitslag, voor de zekerheid hebben ze ook nog echo gemaakt! maar ook daar kreeg ik van de arts gelijk uitslag. gr brenda
ik kreeg na de foto ook een echo en tijdens de echo werd me verteld dat alles er goed uit zag en dat ik officieel na 5 werkdagen de uitslag bij de huisarts kreeg.
Ik heb een ingetrokken tepel waar vocht uit komt. Ene keer weinig en andere keer veel en meestal donker van kleur.
Als er tijdens de mammografie iets verontrustends te zien is zullen ze direct daarachter een echo doen +punctie/biopt Tenminste, dat was zo bij mijn moeder. Vrijdags mammografie, daarop meteen wat afwijkends te zien en daardoor direct echo en biopt en daarvan binnen 3 dagen de uitslag + verwijzing chirurg en mamapoli Sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt meid
Net geweest, zag er goed uit! Woensdag kan ik de HA bellen, dan moeten zij de officiele uitslag binnen hebben.