Baby 5 maanden van 6 naar 5 flessen.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaenMini, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochtertje zit sinds een kleine 2 weken op Nutramigen, dat drinkt ze een stuk beter dan Nutrilon HA. Ze gebruikt er ook nutriton bij en heeft een M speen omdat het een dik goedje is, een L speen heb ik niet geprobeerd omdat het een gulzig meisje is.

Ze dronk altijd 6 flessen van 170 cc aangemaakt. En die dronk ze niet altijd op, maar kwam wel rond de 800-850 uit. Omdat ze nu bijna 5 maanden is, en het CB zei dat ze wel op 5 flessen kon gaan, heb ik dat geprobeerd. De ochtend fles en avond fles drinkt ze zo 200cc op. Daarna zijn de overige 3 flessen drama, zomaar 60-90cc laten staan. En dan niet zomaar drama, maar echt uitspugen, als ze de fles ziet echt krijsen, zich uit mn schoot werken en ga maar door.

Het normale ritme is:

0700
    1100
    1330
    1700
    2100

De tijden die ze er tussen laat vind ze prima, ze vind het lekker om 's middags wat langer te kunnen slapen, wat langer te spelen en dat is het probleem niet. Ons probleem is dat doordat ze zo moeilijk drinkt ze te weinig binnen krijgt, en ze niet meer doorslaapt sinds ze 5 flessen drinkt. Heb het nu 4 dagen geprobeert en ben eigenlijk geneigd om het op te geven :( maar ik wil het eigenlijk doorzetten omdat ze toch ooit een keer op 5/4 flessen uit moet komen.

Wat kan ik het beste doen? Op 6 flessen overgaan en later proberen of eventjes doorzetten en accepteren dat ze zo slecht drinkt?

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Misschien wat minder in de eerste flessen doen zodat ze eerder honger krijgt?

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heb ik ook geprobeert, gewoon kleine flessen dan 170/135 gegeven maar dan drinkt ze daarna ook gewoon niks.. Dus ben wel blij dat ze de eerste en laatste tenminste opdrinkt. Ze komt regelmatig om 5 uur 's ochtends met enorme honger en slaapt dan nog lang. En soms krijg ik er om 11 uur pas een (half) flesje in..

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

En als je om de 4 uur gaat geven?

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Was me topic kwijt haha! om 4 uur pikt ze soms en soms niet.. de dagen dat het slecht gaat, drinkt ze zo weinig dat ze de hele nacht spookt, en dan die ene dag dat het goed gaat slaapt ze zo lekker door. Ik laat het nog even bij 6 flessen, waren vandaag bij de kinderarts en die zei er niks over toen ik zei dat ze nog 6 flessen dronk, ze is al bijna 5 maanden maar echt een kleintje. Net 60cm en 6 kilo

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met reflux is zes flessen die niet al te groot zijn ook veel beter dan vijf grotere. Gewoonblijven doen wat je deed en je kind volgen!

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Idd, zou ook op 6 blijven! En kijk anders even in het topic van " gedoe met van 6 naar 5 flessen", daar hebben we allemaal hetzelfde probleem ( alleen jingere kindjes en juist vreetzakjes ;))

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja dat topic had ik gelezen! Sommige dagen wilt ze 5 flessen en sommige dagen wil ze 6 flessen dus ik laat haar gewoon kiezen, ookal ben ik zelf erg van de vaste schema´s. Maar soms heeft ze ´s ochtends zo´n honger dat ze een fles van 200cc opdrinkt en dan pas om 12 uur pas weer wilt. Dus ik kijk het aan tot ze zelf aan 5 flessen toe is.

Deel Deze Pagina