Ik kan wel janken... Toby, onze hond hebben we bijna twee jaar.... Ik vergat nooit iets ze prikjes, kapper, ontwormingspillen, pipetten, maar in april is ons zoontje geboren en rond die tijd moest hij z'n jaarlijkse inenting en door alle drukte ben ik het helemaal vergeten... Nu 7 maanden verder nog niet aan gedacht... Tot zaterdag... Hij had de diarree poepte 2x in huis en kotste al zinn brokjes uit... Toen dacht ik a nee hè. Ik dacht gelijk maandag halen want weekend tarief is veels te duur.. Nu sinds gisteren hoest hij als een gek... Ik denk dat hij kennelhoest heeft... Of het zo is weet ik niet me vriend gaat vanmiddag met hem naar de dierenarts maar ach wat voel ik me rot zeg!!!! :x hij eet niet meer en drinkt ook niet meer hij zit alleen maar te hoesten en te niezen zo zielig en het ergste is nog hij moet niks van me weten alsof hij weet dat het mijn schuld is
Aaahh kan toch gebeuren als je vanalles aan je hoofd hebt, schieten juist dat soort dingen er bij in, en hier waren ze ingeent tegen kennelhoest en 2 maand later hadden ze het allebei. Denk echt niet dat Toby het jou kwalijk neemt hahaha, hij voelt zich gewoon ellendig. Hoop dat hij er snel vanaf is!! Sterkte Toby!!En jij natuurlijk ook.
Kennelhoest klink een beetje als een zeehondenblafje.. En als hij dat heeft is hij er vaak snel vanaf Je kunt er niks aan doen, iets vergeten kan iedereen.. Heel veel succes en een knuf voor Toby!
Ten eerste hoef je je helemaal niet schuldig te voelen. Je hond enten tegen kennelhoest tja ik heb het nog nooit gedaan. Verder is je hond waarschijnlijk prima beschermt tegen weil en parvo ondanks dat je 7 maand te laat bent de entstoffen werken wel langer door dan 1 jaar na dato. Ontwormen en ontvlooien heb ik hier nog nooit gedaan en nog nooit ergens last van grhad. Ik geloof namelijk niet in het "preventief ontwormen" je hond heeft wormen of niet en alleen als hij ze wel heeft kan je de wormen doden verder pomp je er alleen chemicalieen in die niet nodig zijn maar goed dat is een andere discussie. Voel je vooral niet schuldig...
Inderdaad niet schuldig voelen. Snap je wel en helemaal als hij iets had waar je echt tegen kon inenten, maar kennelhoest krijgen ze net zo goed als ze wel ingeënt zijn. Alleen wat minder ernstig. Beterschap!
Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen hoor. Vroeger gaf ik elk jaar keurig op tijd mijn hond al haar prikjes. Resultaat: elk jaar had ze wel iets waarvoor ze ingeent is. Sinds een jaar of 3 krijgt ze niets meer, en rarara, sindsdien is ze nooit meer ziek geweest. Ze zit alle dagen buiten in weer en wind, loopt los tussen 30 paarden, jaagt op ratten en muizen,... ze kan vanalles oplopen maar ze is perfect gezond! Ik geloof dus allemaal niet meer in preventief inenten. Als ze ziek moeten zijn worden ze zowiezo ziek.
De kennelhoest enting helpt niet eens tegen alle vormen van kennelhoest. En die entingen vind ik altijd maar overtrokken, onze hond enten we helemaal niet meer, ze werd er alleen maar ziek van. Meid je hoeft je echt niet schuldig te voelen!
Ik ent mn honden enkel tijdens puppy tijd volgens schema daarna om t jaar.. T kan gebeuren hoor kun je niks aan doen voel je niet schuldig ervoor..
Kennelhoest klinkt erger dan het is hoor. In feite is het gewoon een flinke griep onder de honden. Ze hoesten dan ( nou ja op een honden manier) waarna ze wit slijm uit de mond verliezen. Eetlust is wat minder etc. Antibiotica en hoestdrank voor kinderen ( disolvon) en je hondje voelt zich snel weer kip lekker. Onze hond heeft dit vorige maand gehad samen met tig honden hier uit de buurt. Heel het veld was besmet waardoor ook alle honden die daar uitgelaten werden . Dierenarts heeft flink verdient in september. Ze krijgt alle standaard entingen maar niet de kennelhoest
Kan gebeuren meis, vergeten is menselijk, voel je niet schuldig. Hopelijk is hij er met een kuurtje er weer snel bovenop.
Och meid, wat rot voor je! Dit kan echt iedereen overkomen, hoor! Wie zegt dat het komt doordat hij geen inenting heeft gehad? Misschien was hij sowieso een beetje ziek geworden, ook als hij de inenting wel had gehad? Ik heb geen verstand van honden hoor, maar ik dacht hier aan. Hopelijk komt het gauw weer goed en kun je weer lekker genieten van zijn aandacht en hij van die van jullie als hij weer beter is. Waarschijnlijk is hij te beroerd om hetzelfde te reageren op jou als anders. Veel beterschap voor Toby!
Ach meid, voel je niet schuldig, je doet het toch niet expres. Toby komt er wel weer bovenop...wel beterschap met hem!