Voelt oudste kind bevalling aankomen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anniej, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Ha allemaal,

Even een vraagje...
    Ik heb weleens gehoord dat een oudste kind het aanvoelt als de bevalling dichtbij is?!
    Hoe merkten jullie dat?
    Mijn zoontje zei vanavond toen mn man hem op bed legde en tot morgen zei: Jaaaa bibi!!!!
    Hij heeft het er de hele dag al over???? (2,5 jaar)
    Of waren jullie kinderen juist dwars of..?
    Kben benieuwd;)

Groetjes...

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    1 dag voor Dani werd geboren gingen we zwemmen in tongelreep, normaal vind Layla dat super leuk.. maar toen......... ze klamde zich de HELE dag aan me vast en was helemaal niet zichzelf.

Diezelfde nacht begon de bevalling van dani.

Raar he!?!

3. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Bizar ja, echt alsof ze het aanvoelen he?!
    Ze zeggen vaak dat kinderen een soort 6e zintuig hebben wat dat betreft...?!
    Kzeg niet datk vannacht ofzo ga bevallen, maar kvond het wel apart dat hij dat zo zei!

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Haha, hier niet hoor! Ediah was de hele dag gewoon gezellig zoals ze altijd is. Toen eind van de middag de weeen begonnen en papa in de file stond, heeft ze me heel leuk na zitten doen terwijl ik die weeen aan het wegpuffen was. Dat vond ze echt een enorm leuk spelletje. Ik heb nog, al puffend, haar een potje eten gegeven zodat als papa thuiskwam ze meteen naar de buurvrouw kon...

Moet er nog erg om lachen als ik eraan terugdenk!

5. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Whaha heerlijk joh:D Hoe oud was jouw dochtertje toen?
    Mijn zoontje deed mij wel na, toen ik int begin vd zwangerschap steeds over moest geven..hihi

Nou we zien wel of mn zoontje gelijk krijgt;)

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    18 maanden!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb er niets van gemerkt, dat m'n zoontje er iets van gemerkt zou hebben. Hij deed gewoon zoals hij altijd deed.

Wat voor hem wel raar was, was dat hij op de grote dag door een vriendin (die hij eigenlijk niet eens kende) van het kdv werd opgehaald en thuis gebracht, omdat papa in de file stond en mama niet meer zo goed kon lopen van de weeën.
    Maar ik heb gewoon met hem gegeten, papa heeft hem naar bed gebracht en hij heeft dwars door de bevalling heen geslapen. Hij was 's morgens leuk verrast doordat er ineens een klein zusje in de wieg lag.

8. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Een vriendin van mij werd de ochtend nadat ik 's nachts bevallen was wakker van haar dochter van bijna 2 die in bed lag te zingen.

De baby is geboren, de baby is geboren, het is een meisje geworden!

Niet veel later belde ik haar met het nieuws over onze dochter!

bizar vonden we!

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Liesl, dat is heel apart zeg!
    Doet me denken aan wat er gebeurde toen mijn zusje haar dochtertje kreeg. Ik schoot midden in de nacht rechtop in bed omdat ik een baby hoorde huilen. Maar mijn kinderen waren stil. De volgende ochtend hoorde ik van haar dat precies op dat tijdstip haar dochtertje was geboren.

On topic: mijn oudste was 2 jaar en 4 maanden, maar heeft volgens mij niets aan voelen komen. Wij zaten gezellig een treinbaan te bouwen toen de bevalling begon en ik heb hem een uurtje later op laten halen, omdat ik toen al weeën om de 2 minuten had. Maar dat had hij niet echt in de gaten geloof ik. Hij vond het wel gezellig om bij zijn vriendinnetje te gaan spelen, haha.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft het wel aan voelen komen. De weken voor de bevalling klampte ze zich erg aan mij vast, ik móest mee met naar bed brengen 's avonds, anders was ze echt heel erg verdrietig. Dus ze wist dat er iets ging gebeuren (hadden we ook uitgelegd natuurlijk, maar ze vond het allemaal erg spannend).

De dag voordat Lisa werd geboren ging Eva naar het kdv, waar ze heel hangerig was, de leidsters dachten dat ze ziek was, ze was echt niet zichzelf. Ze vonden het wel sneu omdat ik al overtijd liep en het natuurlijk sneu zou zijn als Eva ziek zou zijn als de baby geboren zou worden. Maar thuis was er niets meer aan de hand, ze was helemaal niet ziek. Die nacht begonnen mijn weeen en eind van de ochtend was Lisa er! En Eva weer helemaal zichzelf :)

De ochtend van de bevalling heeft ze er trouwens weinig van gemerkt, ik had wel weeen, maar was druk bezig met haar spullen te pakken, oma zou haar ophalen. Enige wat Eva zei tegen papa: mama is aan het blazen.
    :D Maar verder vond ze het allemaal wel best.

11. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat ze het aanvoelen. Mijn zoontje is ook al een tijdje erg hangerig en papa mag niks doen. Erg vermoeiend, omdat ik hem dus de hele tijd 'moet' verzorgen. Net alsof hij weet dat hij over een tijdje niet meer alle aandacht van mama krijgt.. (en die krijgt ie nu nogal veel:))
    Het lijkt ook wel dat hoe dichter de bevallingsdatum nadert, hoe lastiger hij wordt.
    Gelukkig duurt het nu niet lang meer..

Deel Deze Pagina