Minder hcg aanmaak

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kaatjuh, Jan 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

Dec 18, 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb een vraag, maybe een wat rare vraag zelfs haha. Ik heb ergens gelezen dat als je zwanger bent van een jongentje er dan minder hcg wordt aangemaakt op begin, waardoor vrouwen ook vaak dagen na de NOD pas positief testen? Ik heb zelf twee meiden en testte altijd dagen voor mn NOD al positief. Vandaag is mijn nod en ik voel nix wat duidt op een naderende ongesteldheid. Maar mijn testen zijn wel negatief (als ik me scheel staar zie ik wel een streep maar dat tel ik niet eens mee haha). Maar hebben jullie hier ook ooit van gehoord? Dus bij jongen minder hcg en bij meisje veel hcg.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Sorry,nog NOOIT van gehoord!!;)

3. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Nou , drie x zwanger van een jongen en 1x van een meisjes en bij allemaal 4 dagen voor nod positief dus wat mij betreft broodje aap verhaal

4. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

Dec 18, 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Babyangel, haha ik had het ergens op internet gelezen. Had er eerder ook nooit van gehoord.

Mjs, bij jou klopt het dus niet :p

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier klopte dat ook niet hoor, bij de jongste testte ik 6 dagen voor NOD al positief, supervroeg dus, en dat is toch echt een jongetje.

Van de andere kinderen testte ik veel later, dus daar kan ik niets over zeggen.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De aanmaak van het HCG staat totaal los van het geslacht. Het kan per zwangerschap verschillen.

Ik weet niet waarom het de ene keer hoger is dan de andere keer. Wellicht heeft het te maken met het moment van de innesteling. Pas na de innesteling gaat het HCG explosief stijgen. Dus hoe eerder de innesteling, hoe hoger je HCG-waarde is op je NOD? Al staat het moment van de innesteling ook wel redelijk vast, dus dat zal ook niet de hoofdreden zijn. Met het geslacht heeft het in ieder geval niks te maken.

Succes!

7. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

Dec 18, 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Vind het wel fijn om jullie ervaringen te lezen.
    Jippie, dat dacht ik dus ook altijd. Maar toen ik dat op internet las begon ik te twijfelen. Al helemaal omdat ik nog niet ongesteld ben geworden. Ik moet zelfs toegeven dat ik me ook echt zwanger voel, maar dat komt misschien omdat ik het zo graag wil.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat je nog niet ongesteld bent, wil niet automatisch betekenen dat je dan wel zwanger moet zijn en dat je nog te weinig HCG aanmaakt voor een posi test.Was dat maar zo!

Er zijn meerdere redenen waardoor je ongi kan uitblijven. Latere eisprong, dus langere cyclus. Sommige vrouwen slaan soms zomaar zonder reden een cyclus over.

En ik had bij beide jongens voor NOD een duidelijk positieve test.

Bij Finley had ik al gelijk een hoog HCG -gehalte wat mij extreem misselijk maakte.

Kortom: volgens mij is het een bakerpraatje.

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Bij mijn zoontje had ik 300 hcg en nu 236 op dezelfde dag.
    Weet niet wat dit nu word maar lijkt me idd broodje aap verhaal.

10. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Nou dan ben ik dus zwanger van een jongentje want mijn hcg schiet maar niet omhoog. :/

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Volgens mij is dit echt een broodje aap verhaal hoor.
    Bij mijn eerste teste ik pas na nod omdat ik niet durfde bang dat het negatief zou zijn.
    Deze zwangerschap teste ik 4 dagen voor nod al positief.
    Had alvast kv testen in huis gehaald en ja 10 dpo was ik nieuwsgierig want ik had ze.nog nooit gebruikt.
    En hij werd zowaar positief haha
    En het zijn beide jongens.

12. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Nee klopt niet. Ik testte al een paar dagen voor NOD positief met KV 2 voor 5 en de CB Digital met indicator.
    En het is overduidelijk een jongetje. :)

13. moontje1977

moontje1977 Actief lid

Aug 3, 2013
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt niet hoor,ik heb 4 meiden en maakte niet veel hcg aan testen bleven licht nooit knaller gehad;)

Share This Page