Hoi dames, Aankomende vrijdag moet ik een eindpresentatie geven voor het afronden van mijn opleiding. Normaal had ik geen problemen met het geven van presentaties, maar sinds ik zwanger ben is dat compleet omgeslagen en heb ik veel last van zenuwen, kom moeilijk uit m'n woorden, m'n stem slaat over, ik ga heel snel praten en overzie niet meer wat ik op papier heb staan. Ik ben net bij de Kruidvat geweest, situatie uitgelegd en daar werd mij Valdispert stress moments aangeraden, kom ik thuis zie ik in de bijsluiter staan dat het wordt afgeraden bij zwangere vrouwen. En op de website staat dat je het moet bespreken met de huisarts. Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met het gebruik van Valdispert? Ik wil het maar eenmalig gebruiken, denken jullie dat 1 zo'n pil veel kwaad kan? En hebben jullie anders nog tips om de zenuwen te verminderen, naast een goede voorbereiding
Nee geen ervaring mee. Heb je bij de Kruidvat wel gezegd dat je zwanger bent? Anders is het gewoon slecht dat ze je dat hebben meegegeven, ik zou dan ook teruggaan en het terug brengen mocht het niet goed zijn om in te nemen. Hoop dat je je presentatie goed kan doen!
Ik zou zoiets eerder bij apotheek bespreken dan bij een kruidvat. Op je vraag, Eerlijk gezegd geen idee of het mag. Evt bij je verloskundige voorleggen.
Met Valdispert heb ik geen ervaring, maar ik kan je Rescue Remedy van harte aanbevelen. Dit is Bachbloesem remedie en helemaal veilig, ook als je zwanger bent. Je hebt het in verschillende vormen, het pipetje met druppeltjes werkt bij mij het beste. Vier druppeltjes op je tong en je bent ongeveer 2,5 uur wat meer zennnn. Vraag me niet hoe het werkt, maar het werkt! Ik kan er echt zenuwen mee onderdrukken. Ook als ik mensenmassa's in moet (waar ik altijd erg moe van wordt, bv een Ikea, brrr) kan het me helpen om wat energie te bewaren. Elke drogist verkoopt het. Succes met de presentatie en wie weet heb je er iets aan!
Mijn huisarts heeft valdispert afgeraden, maar zoals hier boven gezegd wordt: rescue remedy mag en is fantastisch.