Oke...ik zei eerst dat ik echt in het ziekenhuis wilde bevallen, maar ik begin toch te twijfelen! Steeds meer neig ik naar een thuisbevalling. Bij mijn VK heb ik ook aangegeven nog niet definitief een keuze gemaakt te hebben.. Volgens haar kon een thuisbevalling ook heel goed. Toen ik begon over de eventuele troep die het zou geven moest ze lachen. Ze werken vrij netjes dus met de 'troep' zou het reuze mee vallen Ik besef dat de kans op pijnbestrijding hiermee verkeken is, mocht ik kiezen voor een thuisbevalling. Maargoed, wil het sowieso echt zonder proberen!! Thuis bevallen lijkt me toch wel heerlijk.... Na de bevalling meteen THUIS zijn...gewoon intiem en vertrouwd. Voor de zwangeren: waar kiezen jullie voor??? Of als je al bevallen bent: waar heb je voor gekozen en hoe beviel het??
Ik was er ook in het begin zeker van dat ik in het ziekenhuis wou bevallen, maar neig nu ook naar een thuis bevalling. Vooral ook omdat je pas naar het ziekenhuis mag bij 6 cm ontsluiting, en ik weet niet of ik daar op zit te wachten. Ikzelf en mijn ouders hebben geen auto en dat vind ik ook lastig. Maar je kan altijd op het moment zelf nog kiezen dat je naar het ziekenhuis wil, dat maakt het voor mij wel 'veiliger' om thuis te bevallen.
Ja he? Dat was mijn insteek ook.. Als ik tot die 6 cm. thuis kan zitten...dan liever helemaal thuis! Met die weeen de auto nog in, pffff. Maar het ziekenhuis is zo steriel en onpersoonlijk. Veilig? Dat wel... Maar zoals je al zegt: naar het ziekenhuis kan altijd mocht het nodig zijn.
Ja, het lijkt me gezien de warmte tegen de tijd dat we moeten bevallen ook wel lekker als je een beetje ongegeneerd je eigen douche in en uit kan lopen. Hoewel ik vermoed dat het met de airco in het ziekenhuis beter gesteld is dan dat huis van mij
Hahaha, ja de airco hier ontbreekt ook... als ik alle ramen openzet tocht het wel heerlijkkkk.. Maar hoe dan ook... inderdaad, sta toch liever in mijn eigen douche.. Nou, hoe dan ook... het totaalplaatje spreekt me aan; het lijkt me heerlijk om mijn kleintje thuis te krijgen. Ik heb tot nu toe een heerlijk makkelijke zwangerschap, met de kleine is alles gelukkig prima in orde. Dus op dit moment houdt niets mij tegen om te kiezen voor een thuisbevalling. Tenminste geen TL-licht!
Ik dacht ook altijd dat ik in het ziekenhuis zou bevallen maar nu dat ik me erin heb verdiept neig ik ook naar een thuisbevalling. Gelukkig heb ik nog even om erover na te denken. Dat TL-licht lijkt mij ook helemaal niks
Hallo! Toen ik zwanger was van Tamara wilde ik graag poliklinisch bevallen. Uiteindelijk moest ik op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Het is mij erg goed bevallen in het ziekenhuis en ze waren allemaal erg lief daar! Omdat ik veel bloed ben verloren en een bloedtransfusie heb gehad bij de bevalling van Tamara, moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Heb dus geen keuze meer... Maar als ik de keuze wel had gehad, had ik weer gekozen voor een ziekenhuisbevalling. Ik vind het een veilig idee om in het ziekenhuis te zijn. Stel er is iets mis met de baby of met mij, ben ik meteen op de juiste plek. Volgens mij mag je zelfs nog kiezen als je al ligt te bevallen, dus doe wat je hart je ingeeft. Het gaat erom dat jij je op je gemak voelt! Liefs Elly.
ik denk dat ik op het moment zelf pas beslis, zou het namelijk ook echt niet weten nu waar ik wil bevallen!
Grappig dat je bent gaan twijfelen! Mooi he, hormonen? Ik wil al vanaf het begin in het ziekenhuis bevallen. Ik kan er nooit zo goed tegen als ik me voorbereid op plan A en het moet ineens plan B worden, die omschakeling ben ik niet altijd even soepel in. En de kans dat je van thuis naar ziekenhuis moet is wat groter dan andersom. Met weeën moet je sowieso dan de auto in, maar liever gepland dan op stel en sprong. Bovendien kan ik in ons huis niet thuis bevallen, in geval van nood krijgen ze me niet zonder takelhijskraan het huis uit vanwege steile trap! Maar wat troep betreft als je thuis bevalt: dat wordt echt wel opgeruimd hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken! (al heb ik wel begrepen dat een bevalling flink kan stinken en dat kan wel blijven hangen met de zomerwarmte) (maar voor hetzelfde geld is het 15 graden , weet je hier ook nooit )
daar gaan we voor duimen! (of bidden of regendansen uitvoeren of wat dan ook, als die temp maar zakt!! ) hey, in het zkh hebben ze wel airco toch?
in het begin wilde ik heel graag thuis bevallen.. lekker vertrouwde omgeving. Maar mijn vriend vind dat zo een eng idee en eingelijk om hem ook een beetje gerust te stellen gaan we in het ziekenhuis bevallen. vind ik niet erg hoor zolang ik maar meteen in het ziekenhuis een plekje heb want ik lees/hoor verhalen dat het ziekenhuis vol zat en dat de zwangere naar en ander ziekenhuis doorverwezen werd. zit je daar met je weeen!
ow en mischien ook wel beter want aangezien wij de gordijnen nog niet hebben opgehangen schijnt de zon heeeeeerlijk door het raam heen en kan de temp wel eens tot 25 graden hier binnen oplopen (zoals de afgelopen dagen)
Ik heb gelijk gezegt lekker thuis bevallen, mijn eigen dingen om me heen. Ik denk dat ik in het ziekenhuis veel onrustiger ben. Mijn vriend heeft liever dat ik naar het ziekenhuis ga voor als er wat gebeurd. Ik heb zoiets dan kan ik als nog gaan als ze me zeggen dat ik naar het ziekenhuis moet en ben er met 15 min. We zullen het binnenkort mee maken of het thuis of ziekenhuis word. Maar ik hoop thuis!
hoi meiden. ik heb vanaf het begin geroepen dat ik thuis wilde bevallen. helaas is dat mis gelopen omdat ons kleintje in het vruchtwater had gepoept. maar achteraf ben ik blij dat de bevalling zelf in het ziekenhuis geweest is. de volgende keer heb ik geen keus en moet dat zo wie zo maar daar ben ik niet rouwig om. vond het een heel prettig gevoel dat er in het ziekenhuis alles bij de hand was.
Ik heb geen keus, want we wonen 3 hoog zonder lift. En stel dat het dan fout gaat, is de ambulance dienst hier niet zo blij mee. Vind het een beetje flauw, want stel dat ik nu 1 of andere beroerte of aanval krijg moet ik in de meeste gevallen ook op worden gehaald door de ambulance.. Maarja, dat zijn nou eenmaal de regels dus het is niet anders.. Wij wonen op nog geen 2 minuten afstand van het ziekenhuis, en ik heb er wel een goed gevoel bij.. Thuis bevallen lijkt me ook heerlijk, maar achteraf ben ik er best blij mee dat ik nu in het ziekenhuis mag bevallen.. Anders zou ik ook zoooo ontzettend twijfelen..
ik kies voor een thuisbevalling omdat ik me dan op mijn gemak voel. Ik kan doen en laten wat ik wil en dat vind ik een fijn idee. Mocht ik dan evengoed nog naar het ziekenhuis moeten dan zitten we er 2 minuten vandaan.
Ik kies voor een thuisbevalling. Mijn man laat mij gelukkig de keus, ik moet het ten slotte don. Wat me erg tegenstaat bij een ziekenhuisbevalling is het gesleep met die kleine en met jezelf. eerrst moet je er met weeën heen, en vervolgens sta je zo'n twee uur na de bevalling weer buiten, nadat je eerst die kleine moet aankleden, de maxicosi in, de auto in etc. Ik zie daar gewoon tegenop, ik wil lekker in ons bedje liggen, genieten, kijken in die wieg naast me en verder geen gedoe. Ik denk trouwens dat ik me thuis ook veel beter kan ontspannen en dat schijnt de ontsluiting alleen maar ten goede te komen !
Ik vind het wel fijn om al die verhalen te lezen, maakt het toch wat makkelijker om te kiezen. Het lijkt mij namelijk ook niks dat je dan na de bevalling weer moet gaan pakken om naar huis te komen. Aangezien wij geen auto hebben, zal dat dan per taxi gaan en dat lijkt me al helemaal niks. En nou inderdaad maar hopen op het onvoorspelbare Nederlandse weer, en duimen dat er geen hittegolf komt.
Net al bij Marijke wilde ik graag thuis bevallen, maar besliste de natuur anders doordat mijn dochtertje in het vrichtwater had gepoept.... Uiteindleijk zelfs een ks gehad, doordat ze zo groot was.....dus blij dat ik al in het ZH was! Moet er niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren.... Nu dus verplicht naar het ZH, maar ben ik er niet rouwig om. Succes allemaal!
Ik wil gewoon thuis starten (dat moet toch) en als alles goed gaat blijf ik daar ook. Het ziekenhuis is max 15 minuutjes rijden en aangezien die eerste 6 cm toch zelf thuis moet doen... Ik ga maar gewoon op mn gevoel vertrouwen!