Ik moet dit jaar alle inkopen omtrent het gourmetten met de familie regelen, maar hoeveel gram vlees moet ik hiervoor per persoon rekenen? Ik heb wat gezocht maar kom hele uiteenlopende hoeveelheden tegen. We hebben een aantal grote eters en kinderen erbij zitten. In de folder van een slager hier zag ik staan: 300gram voor 8.00 Weten jullie of dit ook een redelijke prijs is? Tips zijn welkom!
Ik zou denken dat 300 gram per persoon genoeg is, je eet toch ook andere dingen erbij. Zou voor de zekerheid 500 gram per persoon nemen en gewoon grote stukken vlees kopen en zelf snijnden, dat is sowieso goedkoper. Als je jouw prijs omrekent is het 26 euro per kilo, ik vind dat best veel (biologische kip is nog goedkoper ). Dan zit je sowieso op 8 euro per persoon.
500 gram pp is meer dan zat.. zeker als je er ook nog andere dingetjes bij hebt (salade, stokbrood, aardappeltje etc).. Ik zou eens bij de Lidl kijken, hebben ze hele goeie gourmetschalen voor minder geld!
Kinderen onder de 8 zou ik niet eens mee rekenen. Wel redelijke porties voor de volwassenen. Kinderen eten vaak niet veel. Vaak meer de bij dingen dus zonde om vlees te kopen voor kinderen. En zelf halen en maken scheelt echt enorm in de prijs en kosten. Zelf biefstuk klein snijden varkenslapje ect ect kipfilet zelf in blokjes snijden. Vind z.n 400/500 per volwassenen denk wel ruim voldoende is vier keer zo veel vlees wat je normaal zou eten per dag. Gewoon veel verschillende soorten vlees maar bijvoorbeeld ook zelf mini gehaktballetjes maken.
300 gram lijkt mij meer dan genoeg. Bij ons is een gourmet net als een bbq ook geen vlees vreetfestijn. Een stukje vlees erbij lekker..maar je gaat toch geen pond vlees weg zitten werken?? Ik vind het overigens ook een enorme afknapper als je ergens komt bbqen of gourmetten en er liggen kilo's vlees maar er kunnen net een paar tomaatjes of schijfjes komkommer af.
Nou mijn dochter at heel weinig altijd , maar tijdens het gourmetten echt niet ik zou kinderen dus wel mee rekenen.... Maar goed ik hou altijd enorm veel over want hou niet van te kort haha. Ik zou 500 gram aanhouden per persoon , ook voor de kinderen. De kinderen eten wat minder , sommige volwassen ietsjes meer zo zit je denk wel goed Kinderen vinden ook eitjes bakken in het pannetje heel leuk , of pannenkoekjes. Vult ook weer en veder heb je inderdaad groente , broodjes , salades etc erbij...
Ze geeft aan dat er grote eters bij zijn, ik denk dat die ook veel vlees eten. En neem aan dat er ook wel wat anders bij zit dan alleen vlees. Van mij hoeft het ook niet, zoveel vlees, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over
Als je trouwens niet meteen alles snijdt en op tafel zet, kan je het nog invriezen als je echt teveel hebt.
500 gram per persoon??? Dat is gewoon een halve kilo die je dan naar binnen werkt... ik reken meestal max 200 gram vlees en dan zijn er ook nog allerlei andere dingen bij.
Nee klopt en ik zorg echt dat niemand met honger naar huis hoeft...maar een halve kilo vlees in 1 maaltijd nee dat vind ik echt bizar. Die kans krijgt men hier dan echt niet.
Ik reken ze niet mee omdat er voor de volwassenen al voldoende vlees is wat ( overblijft). Kijk die van 15 mijn oudste dus die eet als een volwassen (vent) die rekenen ik bij de volwassenen. Stel je hebt er 6 onder de 8. En je hebt 6 mannen die veel eten die reken je dus 400/500 per man. Daar zit echt wel wat bij voor de kinderen. Kinderen eten vaak ook de krieltjes of patatjes en ja voor dat er een discussie ontstaat hier woord er standaard patatjes of krieltjes bij gebakken. Heerlijk. Ik zelf kon vroeger ook veel eten maar dat lukt mij niet meer( gelukkig) meer de hapjes er naast komkommer stokbrood dat vind ik dan weer zeer lekker stokbrood met kruidenboter bijvoorbeeld.
Ik vind 500 gram ook teveel, maar weet dat er mensen zijn die dat prima op kunnen en willen . Ik eet een klein beetje vlees en verder veel stokbroodjes met ui en kaas, pannenkoekjes, eitjes en bovenop groenten.
Hier in de familie echt hele grote (vlees)eters maar 500 gram pp redden ze niet hoor. Ik reken altijd 300 gr p.p. Daarbij salades, stokbrood met smeersels, tomaatjes, komkommers, gevulde champignons, champignon- ui-paprika, geklutste eieren en geraspte kaas. Is hier nog nooit allemaal op gegaan
Ik werk in een slagerij en rij rekenen 300 gram vlees pp. Niet eerder gehoord dat dit te weinig is. Zelf erbij doen Paprika Ui Prei Champignons Courgette Rauwkost Stokbrood Aardappeltjes Eieren Pannenkoeken. Dan heb je zeker 500-600 gram pp aan eten. Meer dan genoeg.
' wij hebben vorig jaar het complete gourmet laten komen incl de pannetjes enzo... Zit mn brein te breken over hoe dat bedrijf nou heette... edit: Gourmet