Iemand ervaringen met EHBO voor kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissXX, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ga hem Zaterdag 8 december doen. Voor mijn opleiding Gastouder.

2. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier de cursus ook gedaan, heb hier onwijs veel over geleerd! Ik zou zeggen doen!
    Sommige dingen kun je idd voor beide gebruiken, volwassen en kinderen.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb een cursus van 2 avonden gehad via het kdv.
    De leidsters moesten verplicht op cursus en de ouders mochten dan voor iets van 10 euro meedoen.
    Eerste avond was veel theorie (maar dan in praktijkvoorbeelden, was enorm leerzaam), tweede avond was veel oefenen (reanimatie van volwassenen, kinderen en baby's; stabiele zijligging; verband aanleggen). En een toets op de theorie (ongeveer 20-30 multiple choice vragen).
    De theorie kregen we in een boekje mee, maar wist je ook dat het rode kruis een superhandige EHBO-app heeft? Ik heb 'm op de Iphone staan, en om het even op te halen is het toch handig om te hebben. (natuurlijk niet als je in een acute noodsituatie zit, dan moet je gewoon weten wat je moet doen).

Ik heb één keer iets in praktijk moeten brengen wat ik geleerd had, nl toen zoonlief zich enorm verslikt had in een hard snoepje. Die heb ik er zelf, heel cool, uitge-heimlicht.

Wat ik verder super vond, waren de praktijkverhalen. Die blijven je veel meer bij dan gewone theorie. De docent was ambulance broeder, dus die heeft wel het een en ander meegemaakt... Maar ook een verhaal van een van de moeders die meedeed, die vertelde hoe haar dochter ooit haar handjes gruwelijk had verbrand aan de radiator van de verwarming, zonder dat zij het doorhad. Dat zal ik nooit vergeten.... (is gelukkig wel goed genezen, maar heeft lang geduurd).

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Fijn allemaal positieve verhalen!
    Ik dacht ook al dat zoiets heel handig zou zijn.
    Leuk ga ik dat doen!

Misschien wel met een volledig EHBO, als ik dan toch aan de slag ga.

@ Bri, ben inderdaad die app tegengekomen toen ik gisteren aan het googelen was geslagen. Ga ik ook even op mijn iPhone zetten.

Hahaha, stoer van je met het verslikken!!
    Zoiets heb ik wel een keer tijdens een EHBO les op het CIOS geleerd. Want verschilt wat je moet doen of het een kind of volwassene betreft toch?

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, volwassene daar moet je achter gaan staan en dan je vuisten op elkaar in het middenrif drukken, schuin omhoog.
    Klein kind moet je op je schoot leggen en dan schuin omhoog 'slaan' op de rug.
    Uiteindelijk kreeg ik het er bij hem uit door hem toch in z'n middenrif te drukken, maar 't is me wel gelukt, zonder paniek nog wel.

Deel Deze Pagina