Ik zat gister het programma de rekenkamer te kijken. Ging toevallig over kinderopvang. Daar werd gezegd dat je naast kinderopvangtoeslag ook een werkgeversdeel terug krijgt. Weten jullie hoe dit zit? Moet je dat zelf aanvragen, of gaat dat automatisch via je aangifte van de belasting?
Dat gaat automatisch, de belastingdienst regelt dat met je werkgever. Ik was overigens met stomheid geslagen toen die presentator zei dat kindjes in 'vrije uitloop boxen en ledikantjes' zouden moeten, omdat het zielig zou zijn dat ze 'de hele dag in hokjes zaten' . Ze lieten er zelfs beelden van kippen in legbatteijen bij zien! Die man spoort echt niet! Ik ben toch blij dat mijn dochter in zo'n "hok" slaapt op het kvd en niet uit bed kan vallen....
Ik heb t niet gezien, maar wat moet ik onder werkgevers deel zien ? Ik kom net kijken in het opvang wereldtje. dochterlief gaat morgen naar de opvang omdat ik morgen mijn eerste werkdag heb, bij een nieuwe baas. ( heb voorheen jaren niet gewerkt) dus geen idee wat te verwachten...
De werkgeversbijdrage zit in de toeslag, is dus niet een apart bedrag. Hoef je niets voor te doen. Iedere werkende krijgt het automatisch.