Wanneer gingen jullie spullen kopen voor de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pindakoek, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hey dames,

Ik vraag me af wanneer jullie spullen gingen kopen voor de baby en de babykamer gingen inrichten? Zie zoveel leuke dingen..alleen waar ik moet beginnen ...:)

2. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Ik ben al druk bezig:)kinderkamer zelfs al bijna af...
    Maar is ook omdat ik op het einde gewoon rust wil hebben en dan alles af wil hebben:)
    7 december hebben we pretecho dus vanaf dan ga ik pas kleertjes kopen ivm jongen en meisje...
    Maar box, babyfoon, kamertje, mobiel, voedingskussen dat staat er allemaal al:)

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik heb de 20 weken echo afgewacht en ben daarna rustig begonnen met de babykamer en met het kopen van kleertjes.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Ik ook!
    Eerste pakje gekocht met 13weken.

Ik heb niks gekocht voor de 12wk omdat het in mijn hoofd spookte dat het ongeluk bracht ofzo.
    En daarbij,als je alles al hebt tegen 15wk duurt het een eeuwigheid voordat je kunt bevallen. Hahaha

5. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ben idd na 20 wk echo bezig gegaan met t kamertje.
    Gewoon omdat je dan weet of alles goed is met je beeb.
    Wil het ook wel optijd af hebben om stressen te voorkomen en heb toch nu al erg veel last van lichamelijke klachten vandaar.
    Kamertje via mp gekocht dus ook al een tijdje thuis staan.
    Voor de rest soms wat dingen gekocht die in de foldertjes stonden.
    Maar ga nu bewust shoppen.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb mijn droomkamertje via MP gevonden voor een super prijs toen ik 7 weken zwanger was. Wij hebben het kamertje toen al gekocht en sindsdien Ben ik bezig met "opknappen".

De box die ik graag wilde vond ik ook op MP waardoor ik deze al met 8 weken had :).

Verder loop ik de aanbiedingen af.
    Met 17 weken een badset, campingbedje en voedingskussen met neutrale hoes gekocht.

Qua kleding heb ik alleen 2 paar sokjes gekocht.

Volgende week hebben wij de 20 weken echo en Dan willen we het eerste rompertje samen kopen :).

Heb van vrienden en familie wel al wat neutrale shirtjes en mutsjes gehad.

7. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik kocht al wat kleine dingetjes tussen 12 en 20 weken, daarvoor wilde ik eigenlijk nog niks. Na de 20 weken echo hebben we het kamertje gedaan, we wisten al wat we wilden dus was een kwestie van kopen en in elkaar zetten.

Voor de 26e week wilde ik alles grotendeels af hebben, omdat in de theorie de kleine dan al kon komen. Dus nu is alles al een poosje af! Heerlijk hoor! We hebben alleen nog wat kleine dingetjes nodig, maar ik ben volgende week jarig dus dat hebben we mooi gecombineerd :)

8. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Okee dus iedereen een beetje verschillend :) Bedankt voor jullie antwoorden! ik denk dat ik toch in ieder geval de 12 weken afwacht

9. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Kamertje en box staan al een jaar op zolder haha, heb ik overgenomen van een hele goede vriendin. Straks schuren en schilderen naar wens. Ik heb nog niets gekocht, wacht eerst even de eerste afspraak bij de VK af...

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Evenngewacht tot we de 12 weken echomgehadnhaddn en toen toch een pakje gekocht hoor....
    Na de 20 weken de rest aangeschaft.

11. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb alleen nog maar verf en behang gekocht voor de babykamer.
    de meubels enzo hebben we allemaal nog van de eerste.
    ik ga binnenkort beginnen met kleding enzo kopen

12. tulip

tulip Niet meer actief

bij de eerste toen ik een goede termijnecho gehad had. Een pakje gekocht en van mn moeder een pakje gekregen.

Deze keer durfde ik nog niet zo vroeg dingen te kopen, omdat ik steeds bang bleef dat het weer mis zou gaan. Na de 20 wekenecho wist ik ook het geslacht en heb mijzelf toen bevolen om te gaan genieten en ben die ochtend meteen de stad ingegaan om dingetjes te kopen. Vanaf toen zijn er steeds dingetjes bijgekomen.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben vanaf de 12 weken echo wat kleertjes en kleine spullen voor de kamer gaan kopen. Vanaf de 20 weken echo hebben we de grote dingen uitgezocht, zoals de box/kinderkamer en kinderwagen..

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik wist dat ik zwanger was, heb ik al wat kleine dingetjes gekocht. De kinderwagen na de eerste echo (9 weken), de kinderkamer met een week of 15 ofzo en toen we wisten dat het een meisje zou worden de kleding. Dus eigenlijk steeds wel iets gekocht, nu hoeven we alleen nog dingen als dekentjes, kruiken, lakentjes enzo. De kamer komt trouwens volgende week.

15. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Toen ik net wist dat ik zwanger was heb ik rompertjes gekocht gewoon voor het idee. Voor de 20 weken echo 1 pakje, en nu begin ik pas een beetje met de spulletjes van de uitzet lijst. Heb nog niks aan het kamertje gedaan, daar gaan we nu zo langzamerhand aan beginnen.

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste dochter langzaam aan vanaf weekje 16.
    En nu hier en daar iets bij de 2de, maar pas echt de uitzet en benodigheden vanaf week 30...
    Ik zou niet rekening houden met het termijn maar meer wanneer jeje goed voelt.
    Zodoende had ik deze keer dus een beetje spijt dat ik er zo laat aan ben begonnen want ik voel me helemaal niet goed en loop niet graag lange stukken.
    Heb dus niet echt kunnen genieten van het shoppen deze keer.

17. Natasjav

Natasjav Lid

1 jul 2012
    7
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Vanaf 17 weken hebben wij spullen aangeschaft, maar dat is meer omdat we een tweeling verwachten en we voor de feestdagen alles af willen hebben. Bij de eerste hebben we na de 20 weken alles aangeschaft.

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met ongeveer 22 weken. Heel veel in 1x besteld: kamertje, wagen, stoel, maxi-cosi, matras, box. De rest los besteld en erg rekening gehouden met aanbiedingen vanaf dat moment (badje toen alle badspullen met 20% korting waren, spulletjes bij de hema toen er kortingsstickers waren, beddengoed afgelopen maand want was allemaal in de aanbieding, boxkleed met de doldwazedagen etc.).
    Eerste dat ik kocht was het eerste pakje met bijna 22 weken.

Overigens had ik met bijna 12 weken voor mijn verjaardag al een start-set gehad met wat hydrofielen, badstandaard, waskussen, thermometer etc.

Nu bezig met de laatste dingetjes :).

19. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Wij zijn bij 13 weken aan de kinderkamer begonnen omdat we er toen tijd voor hadden en ik me toen ook een stuk beter voelde.
    Het kopen van kleertjes zelf doen we nu nog niet echt heel erg. Als we eens iets zien wat we leuk vinden kopen we het wel.

Ik weet wel wat ik allemaal heb en wat ik nog nodig heb, zodat ik zeker niet teveel ga kopen. Gewoon alles rustig aan doen, je hebt nog tijd genoeg ;)

Nu begint de nesteldrang toe te slaan bij mij en dan is het leuk om iets te kunnen doen ermee, zoals kleertjes kopen, kamertje afwerken etc...
    Mocht het al allemaal klaar zijn zou ik nu énorm balen.

20. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik ben vrij vroeg begonnen, had het gevoel dat ik snel moest zijn. En inderdaad, vlak nadat ik de muren geschilderd had mocht ik niet meer zwaar tillen etc. Sommige mensen vonden het maar raar dat ik zo vroeg was, ik ben er nu blij om.

Nu zit ik op 24 weken en moet ik nog wat dingen kopen als rompertjes, luiers, etc. Ook hebben we nog geen gordijnen en heeft het wiegje nog geen hemeltje.

Kinderwagen en box hebben we ook al, die staan nog wel in de verpakking. De kinderwagen heb ik al met een week of 8 gekocht;) Was een buitenkansje, 2ehands maar zo goed als nieuw via marktplaats voor een heel mooi prijsje!

Deel Deze Pagina