Hallo dames, Pfft ik zit er even zoooo doorheen.. Dat ik het graag even van me af wil schrijven! Al jaren heb ik last van de gewrichten, bekkenklachten, rugklachten enz.. Sinds een paar maanden geleden is er fybromialgie als diagnose gesteld.. Ik heb vaak veel pijn en last, maar nu sinds de afgelopen 3 dagen is echt het dieptepunt voor mij bereikt! Ik ben altijd best positief ingesteld en zoek altijd naar wegen om mijn doel te bereiken! Ik geef niet snel op! Maar nu heb ik al 3 dagen zo veel last van de onderrug, dat ik niet eens mijn eigen dochter uit of in haar bedje kan krijgen.. Ik kan de auto amper in of uitkomen (duurt echt 3 minuten voor in er uit ben) Ik weet het even niet meer... De medicatie die ik heb leek heel goed aan te slaan, maar nu...... De tranen springen me echt in de ogen als mijn dochter wil dat ik haar optil, maar het gewoon echt niet lukt (ook niet als ik door de pijn heen bijt) Iemand tips of ervaringen??
ik heb dan zelf dystrofie, dus ook altijd pijn, en geregeld spit. ik weet niet of je fysio krijgt? ik zou zowiezo je behendelend arts even bellen, vaak kunnen ze je dan andere pijnstillers geven. ik merk dat weer ook veel doet, met dit koude weer heb ik extra veel pijn. warm douchen voordat ik naar bed ga helpt even. goede nachtrust helpt zeker. voorderest kan ik je alleen maar sterkte wensen
@ tuttie en vagans: dank je wel! Komt vast wel weer goed! @ guus: ik krijg idd 1x per week fysio.. Ik mag dinsdag weer, dus hoop dat dat gaat helpen! Andere pijnstillers zijn er voor fybro helaas niet.. Heb alles al geprobeerd wat ervoor uitgeschreven wordt en nu de tramadol in combi met amitiptiline is de hoogst mogelijke.. Het klopt zeker dat het weer niet mee werkt! Ik zal idd even een douche pakken zo, daarna op bed met electrische deken, maar helaas heeft dat afgelopen dagen ook niet verlichtend geholpen! Maar bedankt voor de tips!
Misschien een rare vraag; heb je een Mirena spiraal? (Heb zelf ook diagnose fibromyalgie gekregen, ernstige vorm, zou in rolstoel terecht komen. Uiteindelijk bleek het een combi van schildklierproblemen, voedselallergie en de Mirena spiraal. Heb nu nergens last meer van.) Wil niet zeggen dat het iets hoeft te betekenen maar check het even bij je.. sterkte!!
Cherryl, ik heb zelf artrose en in mijn nek versleten nekwervels, waar ook nog een halsrib schijnt te zitten. Ik ben op het moment dat de pijn maar bleef en bleef en niets hielp, ook geen fysiotherapie, het werd er alleen maar erger van, naar een klassiek homeopaat en osteopaat gegaan. Die combi was voor mij geweldig! Bij de homeopaat kreeg ik een middel en de volgende dag was het een drama, maar de dag erna al een stuk minder! Ook de osteopaat hielp geweldig, maar ik denk echt dat het de combi was. Sterkte en succes!
@ jel: dank je! @ lilalief: jeetje wat heftig zeg! Is niet niks! Maar nee ik heb geen mirenaspiraal.. Ik gebruik de nuvaring.
@mexicang: thnx, ik heb ook al aan de osteopaat gedacht, maar heb er veel enge verhalen over gehoord.. Daarom blijf ik het maar uitstellen! Maar ik ben blij met je positieve ervaring, denk dat ik toch maar eens een afspraak ga maken en dan idd bij beide! Weet jij zo wat er ongeveer de kosten van zijn??
Hoi! Weet je zeker dat deze pijn komt van de fybromyalgie en niet gewoon spit, nierstenen of iets anders waar je rugpijn van krijgt? Soms focus je zo op een bekende kwaal dat je iets anders in hetzelfde plaatje ziet maar dat hoeft niet zo te zijn... sterkte in ieder geval!
Ook hier Fibromyalgie Dus weet heel goed wat je doormaakt! Heb op een gegeven moment morfine pleisters gekregen omdat niets meer hielp.. Zelf heb ik eigenlijk het meeste gehad aan een behandeling om te leren omgaan met deze klachten en grenzen stellen.. mocht je info willen dan pb je me maar.. het was een lang traject, maar ik ben nu sinds het zwangerzijn al zo goed als pijnvrij. Chiroprator heeft hier nog wel eens tijdelijk wat meer verlichting gegeven.. misschien ook nog een idee?
Ik herken je verhaal ook, met name het gedeelte dat het zo vervelend en frustrerend is dat je je kindjes niet kan optillen, kan dragen of in de auto kan zetten. Ik heb zelf al langere tijd rugpijn en vooral met tillen en in de auto stappen en ik bleek een hernia te hebben (dit zou het bij jou ook kunnen zijn trouwens he), ik heb al zeker 2 maanden mijn zoontje niet meer kunnen optillen. Vind ik echt zooo erg. Veel sterkte.
@ friezinne82: dat zou natuurlijk ook nog kunnen.. Wat ik nu voel heb ik in al die jaren nog nooit gehad, de pijn voelt als andere pijn.... Maar ben wel bang dat als ik de ha zal bellen dat hun het ook meteen op de fybro gooien?? @dolfijn1982: bedoel je het multidisiplinairerevalidatietraject?? Hier sta ik voor op de wachtlijst, maar dit is een wachtlijst van een jaar!! Dus ik moet helaas nog een lange tijd wachten
Ook hier fibromyalgie.. Pijnstillers werken bij mij ook niet meer, mijn huisarts wil het nu over een andere boeg gaan gooien en heeft anti depressiva aangeraden. Dit ligt nu bij de revalidatiekliniek waar ik geweest ben en ik hoop daar de aankomende week iets van te horen. Zijn redenering is om in plaats van de pijn te bestrijden, de pijnsignalen stop te zetten of te dempen. Klinkt ergens logisch. Heb je je al laten testen op het vitamine b12(?) tekort? Overigens heb ik de afgelopen dagen ook veel meer last van anders, zou het aan het weer liggen?
Heh, bah meid, wat naar . Kan je geen tips geven, maar wil je wel sterkte wensen! Probeer zoveel mogelijk (maar dat doe je waarschijnlijk al) van de kleine dingen van je kindjes te genieten, zodat je de pijn even kan vergeten....
hallo cherryl, hier ook iemand die fibromialgie heeft, ik had er eerst heel erg last van. bij mij is het ondekt toen ik 19 jaar was. bij weers veranderingen en vooral met de koude wind. trek een jas aan waar weinig wind door heen komt als er wind staat en een sjaal. ik raad je aan af en toe een souna te nemen en te gaan sporten, de spierpijn is vreeselijk maar na een paar weken merk je al zeker verschil. ik hoop dat je hier iets aan heb.
@dolfijn1989: dat ken ik niet? Wat houd dan in dan?? @within: vitb12 heb ik laten testen en die was iets aan de lage kant, maar niet te laag.. Heb toen wat b12 toegediend gekregen, maar had 0 resultaat helaas! De amitriptiline is ook een vorm van antidepressieva.. Dit is echter wel achterhaald voor depressies, maar wel voor neuropijnen een redelijk werkend middel. @moonlight159: dank je wel meid! En genieten doe ik zeker van mijn meiden, al zou ik meer voor/met ze willen doen dan ik nu kan. @jackystory: de sauna is nog wel een goede tip.. Al is het niet zo mijn ding, tis het proberen natuurlijk waard! En wat beterft die jas, hihi waar mensen al in een zomerjas lopen, loop ik nog met me winddichte winterjas
De kosten weet ik echt niet meer, het is meer dan 2 jaar geleden dat ik er was. En... daarna was het niet meer nodig, dat is echt uniek, ik had iedere dag pijn! De osteopaat, nee, daar zou ik mij niet druk om maken, of heb je verhalen gehoord die in verband staan met fibromyalgie? Als je een erkende osteopaat zoekt, dan ben je in goede handen. Ik vond het ook eng hoor, daar ben ik eerlijk in en dat heb ik ook tegen hem gezegd, ik vond alles wat ze met mijn nek deden eng. Maar het viel ontzettend mee, hij deed het keurig en naar mijn grenzen.