Als kraamcadeau heb ik een fotoshoot gekregen. Binnenkort hebben we een datum gepland voor de shoot, binnen in een studio. Onze oudste van 7 jaar en de jongste van 4 maanden gaan samen op de foto (mama en papa hoeven niet zo nodig, maar we vinden het wel leuk om foto's van de kids te hebben, ook als kerstcadeautje voor opa en oma). Nu hebben wij nog nooit een shoot gedaan. Ik heb van de fotograaf als tip gekregen: spijkerbroek met wit t-shirt... alleen de jongste heeft geen spijkerbroek en beiden geen wit shirt.... of pastelkleurtjes... maar het is dan al winter, zulke kleding heb ik dan niet voor ze, en ik wil er ook geen kleding speciaal voor aanschaffen. De kids hebben wel 2 matchende setjes van het merk Flo, donkerbauw met roze... oudste een jurk + legging, jongste een broekje + shirt... uit dezelfde kledinglijn..... Zou dat een goede kledingkeuze zijn voor de shoot? Hebben jullie nog meer tips voor mij? Wat is nog meer leuk om mee te nemen (knuffel? iets anders)? Of andere dingen waar ik op moet letten/ aan moet denken? Bedankt!
Ik denk dat je het beste de kleertjes even aan kan doen een een foto naar de fotograaf sturen. Wat voor soort shoot wil je? Spontaan of serieus? Bij spontaan zou ik dingen meenemen die helemaal jullie kindje is. De oudste een echt meisje meisje met 'make -up', neem dan een make up doosje mee! Voor de jongste het favo speeltje/knuffeltje? Is er een mogelijkheid om meerdere setjes te doen? Van lief naar stoer bijv? Of moet het echt 'kerst' zijn (netjes) Neem genoeg 'afleiders' mee. Ik had een flesje roosvicee meegenomen Achteraf had ik toch ook mezelf wat leuker aangekleed De meeste willen toch (vaak) een gezinsfoto maken.. Ik was hier dus niet op voorbereid. Makeuploos, niet matchende kleding, haar niet gedaan.(Was net geopereerd) Maar toch is dat juist een van de leukste foto
Hier eigenlijk wel altijd wit aangedaan, maar gisteren zo'n shoot in een winkel gehad en toen hadden ze wel allemaal een spijkerbroek aan behalve mijn oudste dochter (die had een bloemenbroek aan) en de jongste een blauw gestreept broekje allemaal in passende blauwtinten. Ben een keer van mijn geloof afgestapt en ben benieuwd naar het resultaat. Wit vind ik persoonlijk wel het mooist want dat is zo puur en laat meestal je kinderen beter uitkomen en het staat altijd aan de wand en is tijdloos. Succes, het is erg leuk om te doen...
Ligt misschien ook aan de stijl vd fotgraaf. Laatst van de lieve vintage foto's laten maken.. Nog wel snel een wit jurkje in de uitverkoop gekocht. Meerdere vestjes meegenomen. (Dat was een goed idee) en heel lief ouderwets Winnie de pooh beertje. Ze nam ook inderdaad stiekum een foto van ons saampjes, want ja bij 14 maanden kan je wel eens flink huilen.. Nu geef ik nog borstvoeding, gewoon doen hoor. Worden ze lekker rustig van.. Daarna nog super foto's gemaakt.
Ik zou voor 'effen' kleding kiezen en drukke prints of opdrukken vermijden. Maar in elk geval allemaal iets aandoen waar je je happy en jezelf in voelt.