Ik ben al even op mijn eten aan het letten en het gaat goed. Maar ben mijn gewoonlijk ontbijt (Havermout of granola) wat beu en wou eens tijdelijk shakes proberen ter afwisseling en om het afvallen nog wat te bevorderen. Ik fitness 2-3x/week Maar er zijn zooooveel soorten.. Mijn vereisten : Niet té duur, niet teveel suikers, vullend gevoel, lekker Ik vond bv XXL nutrition, body&fit, Modifast ? Iemand ervaring of aanraders?
Ik zou niet aan de slag gaan met zulke shakes. Gewoon zelf maken. Fruit, groente (spinazie, komkommer etc) noten en zaden en blenden maar. Veel lekkerder en gezonder.
Dit Voor je kinderen ook een gezond voorbeeld dan mama aan de shakes misschien vinden zij dat ook wel lekker als afwisseling. Banaan, wat spinazie, bevroren bosbessen, lijnzaad en dan in de yoghurt met beetje melk of water en in de blender. Yum!
Ik gebruik voor smoothies altijd kokosmelk, vind ik lekkerder dan yoghurt. Met yoghurt wordt het zo dik. Verder eens met bovenstaande, geen poeders gaan gebruiken, lekker zelf maken!
Of gewoon ter afwisseling eens wat eieren bakken in de ochtend. Twee snee volkoren brood erbij, kun je even mee vooruit..
Ik sport elke doordeweekse dag 1,5 uur en ontbijt die dagen vaak met een shake / smoothie en gooi daar dan een schep eiwitpoeder zonder smaak doorheen. Favoriet hier, 1 bevroren banaan, water, havermout en een klein lepeltje nutella (schepje pure cacao is natuurlijk gezonder). Vult echt goed. Of 1 appel, magere yoghurt, havermout en beetje kaneel. of 1 banaan, handje blauwe bessen, havermout en amandelmelk. Een flinke hand spinazie erdoor is bij deze ook erg lekker. Maar een banaan/ei pannekoekje of havermout / blauwe bessen muffin is ook erg lekker als ontbijt op sportdagen maar kost wat meer bereidingstijd.
Ik ontbijt vaak met een shake van 100gr fruit, 50 gr havwrmout, 50 gr eiwitpoeder en 275 ml water. Of een hele berg groente en fruit gemeng met kokosdrink (alpro of huismelk) Kinderen zijn er ook.gek op
Inderdaad zelf maken. Bijvoorbeeld: - wat bevroren aardbeien (uit zo'n zak), banaan, melk en havermout - mango, banaan, melk en havermout - banaan, aardbeien, jus d'orange, melk
Of prober eens chiapudding met fruit: Basisrecept: 6 eetlepels chiazaadjes 500ml ongezoete kokos-, amandel- of cashewmelk of gewone melk 1/2 theelepel vanille-extract (doe ik niet altijd) Optioneel: 1 eetlepel honing, zoetstof of ahornsiroop blauwe bessen en aardbeien om te garneren Bereiding Meng in een beker de chiazaadjes, vloeistof, vanille-extract en eventueel de zoetstof. Schud of roer om alles goed te mengen. Wacht 5 minuten en roer nogmaals om eventuele klontjes te verwijderen. Bedek de pudding en zet het in de koelkast, ca. 2 uur. Of maak de chia-pudding de avond voordat je het wilt eten. Om te serveren schep je de chia-pudding in twee schaaltjes en garneer je met aardbeien en blauwe bessen.
Hier standaard als ontbijt shake 200 gram magere kwark Handje diepvries mango 25 gram havermout Banaan Wat water en dan blender. M'n dochter neemt die ook alleen dan aardbei ipv mango.
Hier ook standaard "sapje" als ontbijt. Fruit, kwark, haver en evt half bekertje water. Bij ons in enorme hoeveelheden natuurlijk (want voor mijn man is dit niet alleen ontbijt maar ook lunch en tussendoortje) maar verhoudingen ongeveer 400/200/100/50. Mijn man en ik nemen overigens in veel gevallen in plaats van haver, ongebrande amandelen in ons sapje.