Iemand harpic hygeniq thuis? Wc blokje - kind opgegeten

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door Jolina, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Als mijn blokjes op zijn in de wc, dan ga ik denk ik stoppen met het kopen van die blokjes...

Moet er niet aan denken dat zulke dingen gebeuren. En dit jaar zullen we waarschijnlijk met de zindelijkheid bezig gaan, dus volgens mij kun je die dingen er beter niet in hebben hangen....

Succces ts met je zoontje. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan.

2. bijo

bijo Lid

6 feb 2014
    28
    0
    1
    Hoop dat alles goed blijft gaan.
    Hier een mannetje wat eens de tube tandpasta te pakken heeft gekregen.
    Geen idee hoeveel hij toen heeft gehad. Maar hij moest melk drinken. Blijkt dat dat flink giftig kan zijn voor kinderen.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Wat ontzettend naar!Hoe gaat het nu?

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje... wat een verhaal voor ´later´ zeg...! :D

Sigarettenpeuken heb ik vroeger trouwens ook gegeten (ik rook nu niet!) en geld (haha, toen al een geldwolf), zand... echt ranzig!

Ben ook erg benieuwd hoe het nu met hem is. Ben je zelf een beetje over de schrik heen?

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Weet je of de huisarts het RIVM heeft gebeld??

Toen ik er nog werkte als assistente gebeurde dut nml. Altijd. Sowieso is dit niet iets wat de assistente zelf kan en mag beoordelen.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Joh, hij noemde even een paar voorbeelden van kinderen die hij had gezien dat je dacht van... Uhhhhhh??? :$

Nu was mijn zoon bij het drinken van de remover en allesreiniger ook nog veel te klein om het te snappen. Idem met de peuk.

De meubelolie smeerde hij in zijn gezicht (als in dagcrème, dat had hij mij zien doen met mijn eigen flesjes). Ik was de meubels aan het poetsen, ging even naar de kamer ernaast met mijn doekje, et voila!
    Je kon ook niet aan zijn mond ruiken of hij het gedronken had, want die zooi ruikt zo verschrikkelijk sterk.

7. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Die kleine van mij (4) zijn handen roken laatst heel lekker, dus ik vraag hem hoe komen je handen zo lekker? Had hij dus zijn handjes in de wc pot staan wassen en dat blokje dus als zeep gebruikt..
    Hem dus duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is, en zijn handen normaal laten wassen.

8. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, heb je alleen met de assistente gesproken?

Tien mijn dochter eens een likje had genomen van baby olie, heb ik 10min in de wacht gestaan bij de huisarts omdat ze verplicht moesten bellen om te overleggen. Huisarts en helemaal de assistente weten toch helemaal niet welke ingrediënten waar in zitten? Laat staan dat ze de verantwoordelijkheid bij de ouder neerleggen om dat uit te zoeken...

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja inderdaad. Dat herken ik ook wel. Ook bij mijn eigen huisarts werd eerst uitgezocht wat er in zat en welke behandeling nodig is.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik had idd de hap gebeld en zij belde weer het RIVM;)
    Er was toen advies gegeven om boter te geven ..iig iets vettigs.

Maa Ik zag op een gegeven moment dat zijn tong opgezwollen was dus ik heb weer gebeld en gezegd dat ik graag langs wilde komen. Ik vertrouwde het niet.

Ze heeft hem nagekeken, gelukkig geen blaartjes in de mond. De longen klonken schoon en ze keek hem na op eventuele allergische reactie.
    Aan hemzelf merkte je ook totaal niks. Hij was gewoon totaal zichzelf.

Hij heeft gegeten bij thuiskomst, nu net een flesje melk en hij ligt nu in bed.

Ik voelde me toch best k.t eronder ..., je probeert natuurlijk altijd goed op te letten en dan gebeurt je zoiets.... Maar ook weet ik dat dit soort dingen snel gebeurd zijn.

Geen toiletblokjes meer voor mij, ik had trouwens nieuwe blokjes gekocht om mee te nemen naar de hap. Ze zei dat het in principe zeep was en gelukkig geen ernstige dingen. Wel kon het de mond enz irriteren en daarom was de tong opgezwollen ...het is gelukkig allemaal gewoon goed gekomen...

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Fijn nog even van je te horen. Ik zat er best wel mee.

Hoop dat jullie nu lekker slapen!

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ah thx lief hoor!

Hij is 2x wakker geweest, misschien wat last, of van de verkoudheid die hij ook heeft... Maar daarna is hij lekker gaan slapen.

Gelukkig is het allemaal goedgekomen ... Gelukkig...

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier was het advies ook na slokje allesreiniger wat vets geven; ik heb toen een lepel mayonaise gegeven. Gelukkig verder niks aan hem gemerkt toen, maar ik schrok me ook rot in eerste instantie.

14. megacarls

megacarls Niet meer actief

S heeft eens van de noscapect pilletjes van papa gesnoept. We hadden altijd alles hoog liggen maar die dag moest hij vroeg weg en wilde ze niet vergeten dus hij heeft ze op zijn nachtkastje gelegd.
    Die ochtend was S vroeg wakker en ML had haar naast me gelegd toen hij weg ging, ik werd amper wakker. Maar hij vergat alsnog de noscapect (onderdrukt de hoestprikkel).
    Opeens maakt S me wakker "mama, die snoepjes zijn niet lekker". We wisten ook niet zeker hoeveel tabletjes erin zaten maar er zat er nu nog 1 in en een had ze in haar hand. Was een hapje uit. Wij idd de hap gebeld en zij weer het gifcentrum. We moesten naar de spoed. Tenslotte leek het erop dat ze maar een hapje op had maar het kon ook het hele stripje zijn. Daar werd ze onderzocht en moest ze norrit drinken (en dat deed ze niet). Ze begonnen over het leegpompen van haar maagje maar toen kwam de kinderarts (tot die tijd was het de SEH arts). Er was nogmaals contact geweest met het gifcentrum en al had ze het hele pakje opgegeten was het effect niet zodanig dat die middelen nodig waren. Als ze nog wat dronk van de norrit was het fijn maar we hoefden niet meer te dwingen. Ze werd op de afdeling aan de monitor gelegd en toen er na een paar uur niks gebeurde mocht ze mee naar huis.
    We waren ook enorm geschrokken en vond ons zo stom. Ik was echt bang dat jeugdzorg bij ons op de stoep zou staan! Dit met verpleegster ook gedeeld en die zei heel lief: "Ik kan een praatje houden dat medicijnen daar niet horen, maar dat weten jullie wel. Een ongelukje zit in een klein hoekje". "ongelukje" dat klonk al veel vriendelijker dan "vergiftiging" wat ze op de SEH zeiden.

(noscapect onderdrukt de hoestprikkel maar heeft daardoor effect op de ademhaling)

Gelukkig lijkt het bij jouw zoontje nu goed te zijn. Wat schrikken is dat he. Goed dat je toch gevraagd hebt om een consult.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Schrikken zeg! Moet wel eerlijk zeggen dat dit voor mij altijd al een reden was om niet van die dingen in de wc te hangen. Schoonmaakmiddelen staan ook helemaal hoog opgeborgen in een kast.

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja je weet wel dat je alles hoog moet zetten en wat wel en niet gevaarlijk is....

Het is godver je kind dus alsof je niet goed oplet dan...
    En toch gebeurt zoiets.... Maakt ons geen slechte moeder ;) maar oh oh wat voelde ik me gister rot. Was boos op mezelf...

Ik ga nu alles goed nakijken of ik nog meer dingen kan doen om het veiliger te maken... Maar een ongelukje zit idd in een klein hoekje...

Gelukkig is alles goed afgelopen en heeft hij verder nergens last van.

Het enige waar ik nu wel aan denk... Als je met zoiets naar de hap belt vindt ik dat ze je altijd moeten laten komen...!

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gelukkig is alles goed gekomen!

Luc heeft een keer een hele tandpastatube leeggegeten. Ik heb hem melk gegeven , boven de wc gezet en mn vingers achterin zijn keel gestoken, binnen 5 minuten was alles eruit.

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja dat durfde ik weer niet zo omdat ik twijfelde of het gevaarlijk zou zijn....

Maar ik heb zijn mond wel minutenlang gespoeld....

Deel Deze Pagina