Wij hebben 2 kittens van nu 16 weken.. Het zijn boerderij katten dus gewend om buiten te zijn al vanaf dat ze heel jong waren. Wij kregen ze met 9 weken en na 5 weken binnen gehouden te hebben mochten ze naar buiten.. In die 2 weken dat ze nu buiten komen zijn ze al 4x op een fb groep geplaatst met de vraag; wie mist zijn kittens? Waren ze dus binnen gehaald omdat mensen het zielig vonden. Gewoon mensen uit de straat dus ver waren ze ook niet. Ook is er een keer een briefje door de bus gedaan; beste buren, wij hebben jullie katten binnen in de hal want we waren bang dat ze zouden weglopen.. En nu gistermiddag na veel roepen kwam alleen Simba maar Nahla niet. Uiteindelijk was ie dus een wijk veel verder weg. Nu wil ik ze dus binnenhouden maar hoelang moet dit? Ze zijn nu ook zo gewend om naar buiten te gaan..
Als ze zo ver weg lopen nog en er nog zo klein uitzien zou ik ze binnen houden tot ze 6 maanden oud zijn en gecastreerd kunnen worden, dan heb je in ieder geval geen probleem qua voortplanting en dan zijn ze een stukje ouder en wat meer gewend aan huis.. Ook zijn ze dan wat groter zodat mensen ze hopelijk minder snel naar binnen halen.. Anders evt. een halsbandje om doen met een briefje eraan, maar ik ben geen fan van halsbandjes, gaat te vaak mis dat ze te strak zitten of eraan blijven hangen..
Ik vind ze persoonlijk ook erg jong om buiten te laten. Ik zou nog een paar maandjes wachten. Kunnen ze niet in de achtertuin?
Ja achtertuin kan wel maar dan glippen ze onder de poort door.. Misschien idd wat ervoor leggen.. Ik denk dat ik ze dan nog een maandje binnenhou en dan laat helpen.. mja vind t ook zo sneu omdat ze nu buiten zijn al gewend zijn. Gister is ie dus echt heel ver gegaan al denk ik toch dat iemand hem heeft meegenomen. Zo snel al in een heel andere wijk? Plus dat zijn halsbandje met adres kokertje voor de deur lag.. Ze komen altijd gewoon weer thuis. De enige keren dat het niet gebeurde zaten ze dus bij iemand binnen. Vind t zo lastig, vooral omdat ze zo dol op buiten spelen zijn.
Zou ook proberen ervoor te zorgen dat ze niet uit de tuin kunnen. Hier ook een kitten van die leeftijd en van een boerderij, maar mag de tuin niet uit. Achtertuin is prima, maar verder wil ik hem nog niet hebben zolang hij en niet geholpen is en nog dat echte 'kittenachtige' heeft.
Heb je ze al gechipt? Zou ze sowieso chippen, en als ze indd teveel worden binnengehaald bij anderen nog gewoon even zelf binnenhouden totdat ze een stuk groter zijn En als die andere kitten indd in een andere wijk was kan het heel goed zijn dat ie daarheen was meegenomen ook omdat zn halsbandje met koker voor jullie deur lag, En indd even laten helpen, zodat er geen ongewenste kitten nog meer bij komen
ik zou wachten totdat ze gechipt en geholpen zijn. je kan ze rond een maand of 6 laten helpen. sowieso zou ik ze nog even binnen houden. kittens zijn nog veel te onstuimig en te jong om buiten te lopen. ze ziijn zo speels en zien de gevaren van auto's en mensen niet. grote kans dat je ze binnenkort van de weg kan schrapen of kwijt bent omdat iemand ze mee genomen heeft. zou ik persoonlijk het risico niet mee nemen. ook buitenkatten kan je binnen houden. zeker van die jonkies. tuurlijk, ze zullen het in het begin niet grappig vinden maar gewoon doorzetten, bezig houden en dan komt het echt wel goed. en anders inderdaad in de tuin. er zijn genoeg hulpmiddelen te koop om katten in de tuin te houden. en dan zijn ze ook lekker buiten. waarom moeten katten altijd ver naar buiten de buurt in moeten?? desnoods zo'n speciaal stroomdraadje op de schutting en probleem opgelost. ik heb hier een boerderijkat die 1 was toen ik haar meenam. dit is nu een binnenkat. hier kunnen ze niet naar buiten ivm drukke weg en flat. en als ik een gewone woning met tuin krijg dan komen ze alleen in de tuin. ik heb in de omgeving te vaak mee gemaakt dat katten vermist, platgereden, mishandeld of gewond zijn. daarnaast wil ik niet dat ze de buren overlast bezorgen door hun auto's te bekrassen en hun tuin onder te poepen en te plassen. maar dat is persoonlijk
Vervelend zeg die mensen die ze gelijk binnen halen. Mijn kat kwam ookal buiten bij een maand of 4, wel bandje met koker en adres gegevens om. Ik zou ze nu binnen houden tot ze geholpen zijn.
Niet zo gek dat mensem briefjes ophangen. Ze zijn ook nog veel te jong om zo buiten te laten. Ik zou ze nog binnenhouden. Die kleintjes wennen daar nog wel aan. Veel mee ondernemen. En als ze dan binnen gewend zijn kan je ze ook binnen houden of in een afgeschermde tuin. Maar mocht je ze persé buiten willen...laat ze dan eerst castreren/steriliseren en chippen. Want voor je het weet komen er nog meer jonge kittens terwijl er al een kattenoverschot is. Krolsheid hebben andere katers sneller door dan jij! Maar als je ze nu binnen houdt kunnen ook boerderijkatten binnenkatten worden hoor Succes!
je moet ze toch zeker wel tot een half jaar binnen houden hoor.. het liefst langer! en zeker eerst laten castreren.. scheelt weer een paar nestjes ! waarom wil je ze zo graag naar buiten? maak je tuin katten dicht, en het probleem is helemaal opgelost !
Ik zou de tuin afspannen en zorgen dat ze daar niet uit kunnen. Kunnen ze buiten spelen zoveel als ze willen. Als de tuin afzetten echt niet lukt, kan je ook een buitenren installeren. Je zal als ze later ooit buiten raken of wegblijven alleszins geen last hebben van dat de buren niet mee willen helpen zoeken.
Ik heb ook gewacht tot mijne 6 maanden was en het hele kitten-achtige eraf was. Denk ook aan chippen en castreren/steriliseren