Gerapporteerd en haar een bericht verstuurd of ze andermans foto's niet wilt gebruiken en deze moet verwijderen.
Is mij ook overkomen alleen had diegene dus ook mijn echte voor en achternaam gebruikt + mijn foto's op een datingsite! Echt super eng dus snap hoe je je voelt. Ik had geschreven dat ik aangifte ging doen en het niet accepteerde dat iemand mijn naam en foto's misbruikte.. 10 minuten later was het profiel verwijderd...
Wat een nare ontdekking moet dat zijn voor jou. Heeft ze alleen foto's van jou of ook van je gezin of kinderen gebruikt?
Wat een vervelende streek en vindt het ook schandalig dat Facebook er niks mee doet, ik heb het ook gerapporteerd.
Er zijn bedrijven die likes verkopen. Ze maken heel veel fakeprofielen aan en gebruiken daarvoor foto's van anderen. Met het fakeprofiel liken ze dan het bedrijf die voor de likes betaalt. Maar het kan ook voor andere dingen gebruikt worden. Idd catfish
Haar profielfoto dat ben ik dus. En nog een foto waar ik toen nog donker haar had staat er ook op. Gelukkig geen foto's van ons gezin want die had ik in 2011 nog niet.
Ik heb wel een vermoeden wat dit is. Dit is waarschijnlijk een oplichter op marktplaats. Stel jij wil een kaartje kopen van iemand en je krijgt een mailtje van bijv Marieke Jansen. Dan gaan deze meeste mensen voordat ze geld overmaken even die naam googlen. (althans, dat doe ik ) Als je dan ziet dat dat een lief blond meisje is op fb en dat ze 50 vrienden heeft, dan denk je; dat zal wel goed zitten en je maakt geld over. Vervolgens hoor je nooit meer wat, geen kaartje en geen geld en Marieke Jansen blijkt helemaal niet te bestaan. Bye bye money. En degene die Marieke Jansen "speelde" heeft inmiddels alweer een nieuw FB-profiel aangemaakt met iemand anders gejatte foto's. Heb "haar" in ieder geval gerapporteerd voor je!
Ja dat kan idd.. Maar ze zit ook op een datingsite zo is ze ontdekt. Op badoo. Blijkbaar had ik daar nog een account en heeft ze de foto's daar vanaf gehaald.
Jeetje wat vervelend zeg, ik heb hetzelfde meegemaakt jaren terug op een andere website. Omdat ik toen aan kon tonen dat hij/zij niet de dame op de foto was (dat was ik) hebben zij het account uiteindelijk verwijderd. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot en de heer/dame in kwestie had ook al vrienden van mij benaderd, heel vervelend. Begrijp niet wat mensen daar voor plezier aan beleven. Ik hoop dat het vele rapporteren helpt! Sterkte.