Iemand help baby huilt altijd overdag tot wel 11uur huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochtertje had verborgen reflux, je zag er niets van maar haar voeding kwam pas een tijd na de fles weer omhoog. Helemaal zuur vanuit de maag, en dat brandde in haar slokdarm. Ze blies nooit bellen, maar overstrekte wel heel erg. Soms kwam het zo hoog op dat ze er bijna in stikte, dan moest ik haar op haar zij leggen. We konden het al oplossen met johannesbroodpitmeel, en hebben er geen medicijnen voor gehad.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh, en Haiko, toch nog iets over Joris. Hou er rekening mee dat een groot gedeelte van het huilen dat hij nu doet ook oververmoeidheid is. Het wordt zo'n vicieuze cirkel dat hij zich steeds vermoeider maakt, en daardoor steeds meer gaat huilen. Bij mijn dochtertje begon het met reflux en ging daarna in een week tijd van kwaad tot erger tot ze helemaal niet meer fatsoenlijk sliep, ook niet 's nachts.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb niet alles gelezen, dus ik weet niet of mijn opmerking dubbel is. Maar ik zou naar de huisarts gaan en en je verhaal duidelijk brengen en vragen om een verwijzing naar de kinderarts. Dan kan je kindje in ieder geval goed worden nagekeken of er fysiek niets aan de hand is. Het klinkt mij niet helemaal normaal namelijk, zo veel en zo lang huilen. Zoek dus echt goede hulp! Heel veel sterkte.
    Andere tips:
    -Draagdoek
    -Beneden in de kinderwagen laten slapen, desnoods in de gang, zodat je niet zoveel trappen hoeft te lopen.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    en mischien toch wel een andere voeding,heb veel goeds gehoord over de friso voeding met jbpm erin.(comfort??)
    kun je zo ff halen bij de super,ben je er ook nog even uit

5. Emz81

Emz81 Lid

24 jul 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook verborgen reflux na weken huilen, totaal ander kind sinds ze zantac krijgt

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik lees dat je Nutriolon gebruikt ik zou niet van Merk veranderen ik zou Omneo halen dan....maar hij heeft geen last van zijn darmpies toch?

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    merk maakt toch niks uit,als het reflux is zou de friso helpen (een beetje) bij de andere merken zit er niet genoeg in (heb ik gelezen)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nu schiet me wat te binnen. Wat ik bij mijn dochter kreeg rond de leeftijd van 3-5 weken, was dat ze minder slaap nodig kreeg dan daarvoor. Ze had minder slaap nodig dan gemiddeld. Ik dacht dat ze meer slaap nodig had. Dit leidde ook tot heel wat gehuil (niet zoveel als bij jou) omdat zij uitgeslapen was en ik dacht dat ze nog meer moest slapen. Toen ik haar meer op liet zijn (samen spelen en daarna in de box alleen spelen), was het voor een groot deel over. Wel blijven opletten dat je je baby bij meerdere vermoeidheidssignalen te lapen legt. Dus overdrijf het niet.
    Ik weet natuurlijk niet of dit het is, maar het is het waard om te onderzoeken.

9. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi, Net terug van het consultatiebureau. Deze gaf ook aan dat ik naar de arts moest gaan, blijkbaar piept Joris ook een klein beetje en doet hij wel bellen blazen.

Een huildagboek hou ik bij, ik schrijf sinds 2 weken echt alles op.
    Zo ook dat ik weet dat Joris nooit meer dan 13 uur op een dag slaapt.

en helaas heb ik geen familie of vrienden hier. Ik kom uit Limburg en ben recent verhuisd naar Brabant, waar ik natuurlijk niemand ken. Alleen mijn schoonouders en deze springen zo nu en dan al bij. dus af en toe er tussenuit lukt niet :( zou het wel graag willen, maar dan moet ik al naar Limburg rijden (wat ik overigens donderdag wel doe, dan ga ik smiddags voor een ontspanningsmassage en mag opa oppassen haha)

Het lucht mij echt enorm op te weten dat ik niet alleen ben en er meer moeders zijn wiens kind zo heeft gehuild. En het lucht me nog meer op om jullie verhalen te lezen dat het goed is gekomen.

Wat betreft die nare gedachten waarvan iemand schreef dat je ze kunt krijgen, tja met momenten vraag ik me wel af waarom ik ook alweer een kleine wou. Maar dat is echt het slaap tekort en de frustratie..... als Joris even stil is en me aankijkt smelt ik meteen weer.

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Naar de huisarts of kinderarts gaan hoor! Ik dacht toen ik je verhaal las direct aan kma of verborgen reflux. ons meisje sliep in de eerste weken ook heeeel slecht overdag in haar kamertje. op advies van kinderarts gewoon in de kamer laten slapen. soms in de reiswieg maar vaak in de box. op een gegeven moment moet je wat. snel hulp zoeken voordat jij gek wordt! Succes!

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Jbpm is ook los te verkrijgen. Nutriton. Kun je zelf de dikte bepalen.
    Zou eerder dat doen dan overstappen op andere voeding.

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Misschien een enorme open deur, maar: geef je een speentje? Mijn meisje werd een ander kind toen ik haar vaker de speen gaf. Is vast niet dé oplossing, maar misschien geeft het af en toe een kwartiertje lucht?

13. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik zou als eerst reflux of kma uitsluiten (en evt. andere medische oorzaken).

Waarom wil je je zoon zo graag op zijn eigen kamer, als je zelf last hebt van je bekken? Een baby brengt 9 maanden door in de buik, wat is er daarna rustig en regelmatig aan alleen gelaten te worden op een onbekend kamertje?
    Het is juist rustig en regelmatig om heerlijk bij je moeder op haar borst in de draagdoek te liggen (en haar stem en hartslag te horen) en eten krijgen als je honger hebt.

Denk er ook aan dat het echt natuurlijk is dat een baby huilt als hij alleen gelaten wordt (een baby is helemaal hulpeloos en zo kwetsbaar, hij kan alleen maar huilen om zijn moeder en zonder zijn moeder is hij in gevaar).

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een huilbaby gehad. Vreselijk. Je gevoelens zijn erg herkenbaar, ook ik heb me afgevraagd waarom ik eigenlijk ook alweer zo graag een kindje wilde... :(

Mijn tips:
    *sluit fysieke oorzaken uit:
    darmkrampen: is zijn buik hard en gespannen, ook als hij even niet huilt? Dan heeft hij last van zijn darmen en kun je die masseren met je hand, of door met zijn beentjes fietsbewegingen te maken. Ook hem op zijn buikje op je arm dragen, helpt dan (koppie in je elleboog, met je hand hou je hem tussen z'n beentjes/bij z'n kontje vast.
    reflux: hoor je hem regelmatig slikken? Dan kan hij verborgen reflux hebben. Bij 'normale' reflux spugen ze vaak enorm terug. Kan veroorzaakt worden door koemelkallergie, hoeft niet.
    koemelkallergie: kan gepaard gaan met eczeem, hoeft niet. Vaak gecombineerd met darmkrampen, heftig huilen, overstrekken, vaak de hik, dat soort dingen.
    kiss-syndroom: zie Welkom op KISS-Kinderen.nl - Uw bron van informatie over het KISS syndroom en het KIDD syndroom In dat geval moet je een osteopaat zoeken die veel ervaring heeft met het behandelen van baby's, (als je in de buurt van Den Bosch woont, kan ik je een hele goeie aanraden! PB me dan ff!)

Verder: wat voor draagdoek heb je? En hoe draag je hem? Thirza heb ik steeds in de combi cotti gehad, (variant op de draagdoek van ByKay enzo), en buik-tegen-buik werkte het beste.

Rust en regelmaat: alleen zijn voor een pasgeboren baby als ie zoveel pijn heeft, zal niet werken. Leg hem lekker in de box of de wandelwagen, of draag hem in een doek of lekker bij je op de arm: die regelmaat komt wel als hij zich weer fit gaat voelen. Dat is, zeker op deze leeftijd, echt geen punt! Veiligheid en geborgenheid is nu belangrijker dan slapen op eigen kamertje. Op zijn eigen kamer is hij jou kwijt en babys snappen niet dat jij gewoon beneden zit. Jij bent weg en hij is gescheiden van jou dan en dat levert extra stress op.

Nou, dat waren even de dingen waar ik zo aan dacht nog.
    Hopelijk heb je er wat aan!
    Sterkte!

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    als je dan toch mischien jbpm gaat toevoegen in de voeding,haal dan die bij het reformhuis,die is puur.
    die van de nutricia (oranje pakje geloof ik),krijgen heel veel kindjes krampjes van.

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik vind het idd ook klinken als verborgen reflux. Ons zoontje had dit ook (vooral bij liggen).
    Wij hebben nutriton door de voeding gedaan en via de ha zantac gekregen, dit hielp heel erg goed!

Waar in brabant woon je, ik woon er ook. Misschien woon je in de buurt. Als je even op adem wilt komen...? Ik wil je best even 'verlossen' (aangezien je hier niemand kent, lijkt me niet fijn!)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ga niet alle reacties lezen, want het idee van een kindje op zijn eigen kamertje aan het huilen, daar moet ik zelf van huilen. Maar onze dochter huilde de eerste 2 maanden ook HEEL VEEL en die bleek koemelk allergie te hebben. Het CB wimpelde mijn opmerkingen over het huilen af als "Kindjes huilen nou eenmaal" maar de huisarts nam me wel serieus. Sindsdien is het huilen over. En ik zou zelf een huilend, verdrietig kindje nooit helemaal alleen boven op zijn kamertje laten slapen, maar lekker beneden in de kinderwagen. Je verwent ze echt nog niet hoor, en kan ze met 3, 4, 5 maanden ook nog laten wennen op zijn eigen kamertje. Nu maak je het jullie allebei alleen maar moeilijk door hem boven te laten slapen.

18. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi hoi,
    Nou gisteren een dagje gehad, eerst naar het consultatiebureau, daar dachten ze na een opsomming van zijn klachten ook aan een reflux en zei dat ik naar de arts moest gaan. Aangezien Joris echt ontzettend hard bleef krijsen (terwijl zijn stem al af en toe wegvalt van heesheid), heb ik in een paniekaanval de arts gebeld, ze was dicht, dus naar een vervangend arts, deze dacht aan een verborgen reflux. Medicatie gekregen 2 stuks. Aangezien ik vanmorgen bij mijn eigen huisarts de afspraak had staan ben ik gegaan, omdat hij nog meer klachten heeft die niet bij een reflux horen. Uitslag in zijn gezicht, dichte neus etc.... ook hier bleef hij krijsen, doorverwijzing naar de kinderarts. Aangezien mams mee begon te huilen, kon ik vandaag al terecht. Vanmiddag om 13.30 uur ga ik naar het ziekenhuis met hem, er was een grote kans dat ze hem ter observatie een nachtje wilden houden.

Er valt nu zo'nlast van mijn schouders, na weken modderen eindelijk een goed onderzoek. Hopelijk komt er iets uit, waar we wat mee kunnen. Ik heb nu toch graag duidelijkheid.

Wat betreft de reactie dat hij op zijn kamer slaapt. De eerste 10 dagen heeft hij volledig bij ons op de kamer geslapen, samen met mij want ik had complete bedrust ivm bekken. Hierna is hij overdag naar zijn eigen kamertje gegaan. Maar elke nacht slaapt hij nog bij ons op de kamer. Ik vind dit niet zielig, maar normaal, hij hoort langzaam aan ook te wennen aan zijn eigen kamer en dit is onze manier. Dat er mensen zijn die het anders doen vind ik prima, maar ik vind niet dat ik hierin verkeerd bezig ben.

19. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ps: xd24

Heel erg lief aangeboden, haha. Ik woon in Goirle (bij Tilburg).

Is inderdaad vervelend dat ik hier niemand kan. Ik ga op 17 maart beginnen aan een cursus babymassage, in de hoop dat ik mensen leer kennen haha.

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ohhh wat fijn dat je vandaag terecht kan!!! hoop dat er gewoon wat uit komt (niet iets ergs) zodat die kleine joris wat rust krijgt en mama ook niet te vergeten :)

Sterkte meid en Joris en papa van joris :)

Deel Deze Pagina