Iemand help baby huilt altijd overdag tot wel 11uur huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    @Haiko7
    Wat een verhaal zeg! heel veel sterkte, je krijgt veel voor je kiezen!!
    Knuffel!

2. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Na 2 dagen observeren, zijn vandaag de eerste stappen gezet om te kijken waar hij last van heeft. Ze denken toch aan een reflux. Het bed is nu schuin gezet en zijn voeding wordt ingedikt met johannesbroodpitmeel. Tevens wordt hij vanaf nu bij elk slaapmoment ingebakerd. Dit omdat hij erg onrustig blijft.
    Dit gaan ze vanaf nu tot maandag doen, maandag wordt er weer geobserveerd en gaan ze kijken of het helpt of niet.
    Als het niet helpt moet hij nog even blijven en proberen ze wat anders. Helpt het wel is de kans aanwezig dat hij al naar huis mag.

In de tussentijd blijf moeders goed bijtanken en op en neer rijden tussen de ziekenhuizen.
    Het vertrouwen in het personeel daar groeit enorm, dus ik durf Joris nu ook soms wat uurtjes alleen te laten. Wat ook weer goed is voor Joris omdat het personeel dan veel beter zelf kan gaan observeren ipv mams die steeds probeert het huilen te sussen.

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Even een korte update.

Joris ligt nog in het ziekenhuis.
    Ze zijn naast het indikken van de voeding, het bed omhoog zetten, inbakeren ook veranderd van voeding hij krijgt nu sojamelk voeding nutrimigen of zoiets.

Vanaf vandaag gaan ze al stoppen met inbakeren om te zien hoe hij hierop reageert. Maar morgen gaan ze hem waarschijnlijk ontslag. Een beetje raar, stoppen met inbakeren net nu het goed begon te gaan.
    Hij lag meteen te maaien met zijn armpjes. Ik heb er een hard hoofd in hoor. Niet inbakeren en wel ontslaan, zonder dit te observeren.

Daarnaast heeft hij moeite met poepen door de verandering van voeding.

Ik voel me nu zo vervelend het ging redelijk goed, maar sinds vanmorgen veranderen ze zijn voedingstijden nu nog 5 voedingen op een dag, andere tijden, en stoppen ze met inbakeren. Ik ben zo bang dat ik morgen weer een van streek kind mee naar huis krijg. En hij was net zo vrolijk aan het worden.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wacht even... een kindje van 5 weken oud al naar 5 voedingen op een dag? Ik vind dat erg vroeg. BV kinderen krijgen dan vaak nog 7 voedingen, of minimaal 6.
    Waarom juist veranderingen als het heel eventjes beter gaat? Ik zou extra uitleg vragen, waarom ze hier voor kiezen.

5. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    waarom? ze vonden dat Joris daar klaar voor was.
    Vanavond ga ik met mijn man alvast een gesprek aan met de verpleging. En morgenochtend ik alleen met de kinderarts.

Ik heb zo'n rot gevoel in mijn maag nu, het ging goed en nu gaan ze alles veranderen net voordat hij naar huis mag. Ik ben zo bang dat hij weer zoveel gaat huilen en krijsen.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Sterkte Haiko! hoop dat hij een vrolijke baby word en ander baker je hem toch gewoon weer in thuis? kan toch geen kwaad?

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @haiko: als je het niet vertrouwd moet je dat gewoon zeggen daar hoor!! Spreek je gevoel maar uit! Dat deden wij ook. Er werd ook gevraagd bij ons als we het niet zouden zien zitten of vooral ik negatieve gedachten zou hebben richting Lucas (vanwege het vele huilen) dat daar ook hulp voor was. En Lucas dan langer mocht blijven.

Lucas zat na de ziekenhuisopname ook op 5 voedingen toen we hem mee mochten nemen naar huis, maar daar hebben wij thuis weer 6 voedingen van gemaakt. Dit kwam vooral omdat hij in het ziekenhuis heel veel bij sliep waardoor hij maar op 5 voedingen uit kwam. Maar dat werkte voor ons niet, dus terug naar 6 in overleg met het CB. En daar zit hij nu nog op!
    Wij vonden het ook erg spannend om hem mee naar huis te nemen, ik werd zelfs erg overvallen dat hij weer mee mocht, want ik kwam nietsvermoedend op die donderdag in het zkh en ineens werd gezegd dat hij die dag mee mocht...daar had ik geen rekening mee gehouden, ik moest zelfs nog flessen bij de prenatal gaan kopen (op hun advies gebruiken we nu Dr Brown's flessen). Maar er werd wel gezegd dat we altijd mochten bellen en dat als wij het nog niet vertrouwden, we hem nog wel in het ziekenhuis mochten laten.

De arts legde wel uit dat het voor kindjes beter is als ze naar huis kunnen, om dat ook te doen ivm bacterien en virussen die ze makkelijk kunnen oplopen in het ziekenhuis.

En probeer gewoon op hele korte termijn een vervolgafspraak te maken!

Heel veel succes en sterkte!

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    als het inbakeren goed gaat ,gewoon weer thuis doen! een pacco doek is heel simpel ,en anders tijdelijk met hydrofiele doeken.
    en lukt 5 voedingen niet,gewoon 6 geven.
    niet moeilijk doen,maar doen waar je je goed bij voelt.
    en het zelfde schema als ziekenhuis aanhouden met 6 voedingen,dat kun je wel,zet m op!!

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zat me net af te vragen hoe het met jullie ging..
    Ik snap dat je een rotgevoel hebt, geef dat aan in het zkh!
    Misschien kunnen ze je zorgen wegnemen.

Verder heel veel sterkte gewenst...

10. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Net nog gesproken met de verpleegkundige, na het stoppen met inbakeren werd Joris weer ontzettend onrustig en bleef zo. Ze heeft er de fysiotherapeut bij gehaald en samen overlegd, zonder dat ik het aangaf hebben ze toch weer ingebakerd, en nu na een hele ochtend maaien, slaapt mijn mannetje weer.

Ik begrijp nog steeds niet waarom ze er ineens mee gestopt zijn net nu het goed begon te gaan. Morgenochtend een gesprek met de kinderarts, daar ga ik dit ook zeer zeker aankaarten.
    CB heeft net gebeld om te vragen hoe het ging, en ik heb in elk geval dinsdag een afspraak met iemand van CB die aan huis komt. Ze stelden anders ook videohometraining voor, mocht Joris terug naar af gaan thuis.

De dr. brown fles had ik ookop mijn vragenlijst staan, omdat ik die nutriton wil afbouwen. Joris heeft steeds meer moeite om te poepen. Daarover wil ik morgenook het een en ander vragen.

Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen. Ik post in ieders geval weer een update morgenavond.

Gr.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

succes morgen en idd veel vragen stellen.

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heel veel succes morgen!

13. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou Joris is ontslagen uit het ziekenhuis en was om 16.00 uur weer thuis. Helaas vanaf 16.00 uur alleen maar huilen. Hij heeft om 14.30 uur zijn flesje gehad, hierna bekeken door arts en naar huis. De moed zakt me bijna weer in de schoenen. Net thuis en tot nu weer huilen, met een stilte van 15 minuten (om te poepen). Pffff hopelijk is het alleen vanavond omdat hij nog even moet wennen, maar is ben er bang voor.

Misschien ligt het wel aan mij. Hij is thuis en begint weer.

14. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ps het ziekenhuis was gisteren heel snel om joris toch weer in te bakeren na 4 uur niet ingebakerd te zijn was hij weer helemaal onrustig en ontregeld.

ik begrijp het nog steeds niet maar goed.

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Probeer rustig te blijven al is dat moeilijk, ik weet er alles van....maar als jij heel erg gespannen bent, voelt Joris dat ook en dan kan hij daarop ook weer reageren.

Wij waren heel erg bang dat Lucas zijn slaapkamertje zou associeren met pijn en vervelende dingen, dus we waren heel bang dat het thuis weer mis zou gaan. In het ziekenhuis zeiden ze ook bij de opname dat er soms iets doorbroken moet worden bij kindjes (omdat L. in een soort spiraal zat van huilen,oververmoeid zijn, niet eten, enz).

Gek genoeg sliep hij de dagen daarna heel goed, met zelfs één keer 8 uur achter elkaar. Ik heb hem toen s nachts wakker gemaakt omdat ik bang was dat zijn suikerspiegel te laag zou zijn...anders had hij misschien nog langer geslapen!

Ik duim voor je dat het goed zal gaan!

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Baker je hem nog steeds in ? Wat was de reden om het niet meer te doen?

J heb ik tot 5 maanden ingebakerd daarna afgebouwd

17. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoe gaat het nu? Het zou inderdaad kunnen dat hij weer even aan de nieuwe omgeving moet wennen. Mijn zoontje was ook een 'huilbaby' (achteraf KMA) en hij was altijd heel gevoelig voor de omgeving. Ook leek het of hij onze spanningen feilloos oppikte en weer onrustig werd.

Ik weet hoe zwaar het is en ik wil je heel veel sterkte wensen. En als je het echt niet ziet zitten gewoon weer naar de kinderafdeling bellen.

Mijn zoontje is inmiddels 16 maanden en een vrolijke dreumes. Hij huilt nog wel snel als hij moe of overprikkeld is, maar het is echt niets vergeleken bij hoe het geweest is. Er is dus hoop :)

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Heel veel sterkte, trek maar snel aan de bel bij het ziekenhuis als het niet lukt. En probeer zelf rustig te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Baker hem gerust weer in (weet je hoe het moet?) en geef hem gerust weer 6 in plaats van 5 voedingen. Probeer de rust en regelmaat te bewaren en een extra knuffel na zijn flesje.

19. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat herkenbaar! Hier ook een huilbaby gehad en hij is met 5 weken ruim 8 dagen opgenomen geweest. Het bleek koemelkallergie en reflux te zijn. Ik ben op dieet gezet bij borstvoeding en hij kreeg motilium. Ik zag er tegenop om hem weer mee terug te nemen uit het ziekenhuis, maar na ziekenhuisopname was hij wel rustiger. Toch bleef hij nog steeds erg onrustig en huilerig rondom de voedingen. We zijn toen mbv CB weer terug naar het ziekenhuis gegaan en hij kreeg er zantac bij toen hij 2 1/2 maand was. Hij is nu ruim 4 maanden en een heel andere baby. Wij zijn altijd goed begeleid door het CB maar voelden ons in het ziekenhuis niet altijd serieus genomen. Uiteindelijk zijn we ook in het ziekenhuis goed geholpen, maar dat heeft wel wat moeite gekost. We bakeren hem nog steeds in, want zodra we dat niet meer doen heeft hij last van maaiende armen met als gevolg dat hij niet goed slaapt en steeds vermoeider wordt waardoor ie ook weer meer huilt. Met inbakeren doet hij het heel goed, hij valt zelfs vaak in slaap zonder te huilen.
    Zorg goed voor jezelf! Vraag desnoods familie of ze een keer een weekend bij jullie willen slapen en voor de kleine willen zorgen. Wij hebben ook onze familie ver weg wonen, maar doordat ze af en toe een weekend hierheen kwamen en (in de nacht) voor onze kleine jongen zorgden konden wij weer een klein beetje bijtanken. En laat je vooral niet te snel afschepen door hulpverleners.

20. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hij heeft nog gehuild aan en af tot 8 uur gisteravond. Hierna was manlief thuis en ging hij slapen. Echt alsof de kleine het erom doet om mij te pesten. Ik weet dat het niet zo is, maar zo voelt het wel. Heb staan janken als een klein kind. Vannacht heeft hij vanaf 3.00 onrustig geslapen.

En zo meteen gaat manlief en sta ik er weer alleen voor. Ik ben zo bang he, kan er niks aan doen. Ik wil dat het goed gaat.

Hij wordt wel weer ingebakerd. In het ziekenhuis hadden ze al snel door dat ze daar niet mee konden stoppen. Dit helpt wel iets, maar hij draait op zijn zij en dat is dus gevaarlijk ik heb nu rollen gemaakt van handdoeken die ik in zijn zij leg zodat hij niet kan draaien. Maar lang inbakeren is denk ik geen optie voor ons.

Het ziekenhuis gaf aan dat hij geen reflux en geen voedingsallergie had, althans er is nu geen indicatie voor. Ik snap er de ballen van. Wel moet hij nutrimigen 1 hebben, met nutriton en moet zijn bed schuin staan. Deze 3 dingen zijn bij voedingsallergie en reflux. We moeten ze wel blijven handhaven. Snappen jullie het?
    We hebben hier thuis wel nog medicatie staan voor reflux, maar deze gebruiken we dus niet.

Deel Deze Pagina